Motokrosininkas Mindaugas Venckus: „Garaže praleistas savaites atperka valanda trasoje“(0)

Karolina STAŽYTĖ | karolina@kurjeris.lt

2014-10-25 12:20
Simono Raudeliūno/n111rs.lt nuotrauka

Varžybose Mindaugas Venckus su draugu pradėjo dalyvauti pernai, tačiau labiausiai atsiskleidė šiemet – įsigijęs naują kanadietišką „bombardyrių“. Simono Raudeliūno/n111rs.lt nuotrauka

Įžengęs į paauglystės metus, Mindaugas Venckus (22 m.) suvokė, jog dviračio jam neužtenka. Važiuojant vaikinui trūko motoro gausmo. Pirmąjį „parpliuką“ jis įsigijo būdamas dvylikos. Vėliau viena motorizuota priemonė keitė kitą, prasidėjo varžybų metas, kol galiausiai tauragiškis persėdo ant keturračio. Mėgiama veikla įgavo pagreitį, tad pernai, padedamas bendraminčių, šeimai priklausančiuose žemės plotuose Ceikiškėje Mindaugas įrengė motokroso trasą, o galiausiai įsteigė motokroso klubą „Tauragė“, kurio garbę varžybose gina ir pats.

Įsigijęs pigesnį praloši

Meilę variklio burzgesiui Mindaugui nuo mažens įskiepijo tėtis, „Autoežeruonos“ savininkas Antanas Venckus. Kartu su juo sėdėdamas visureigyje, vaikinas jausdavosi savo vietoje. Tačiau ilgainiui, kaip jis pats teigia, dumblas atsibodo. Norėjosi važinėtis sausais takais. Pirmąjį „parpliuką“ vaikinui tėtis nupirko 2001 m. Kadangi turėjo draugai, reikėjo ir jam. Galiausiai tie patys draugai naująjį „žaislą“ ir pražudė – besivažinėdami nuskandino vandens telkinyje. Mindaugas įsigijo kitą. Transporto priemonės, iš pradžių buvusios pomėgiu, netruko virsti sporto įrankiu. Būdamas 14-os, jis kartu su tėčiu ėmė dalyvauti bekelės visureigių varžybose. Vėliau panoro prie vairo sėsti pats. Visureigius pakeitė keturračiai. Pernai vaikinas valdė juos tris: du „TRX Honda 450“ ir vieną „Suzuki LTR 450“.

– Supratau viena: norint varžytis reikia įsigyti specialiai sportui pritaikytą ir būtinai naują keturratį. Nusipirkęs kokį nepritaikytą sportui už 6 tūkst. eurų, į jį vėliau sukiši dar tiek pat. Mano „senukai“ trasoje byrėte byrėjo. Atrodė, kad tik remontuoju juos ir daugiau nieko neveikiu. Ir dabar „Suzuki“ tebetvarkau – noriu broliui Eimantui padovanoti, – patikino Mindaugas.

Su „Suzuki“ vaikinas pernai spėjo sudalyvauti savo pirmosiose dvejose motokroso varžybose. Šilutėje važiavimų nebaigė dėl gedimo, Latvijoje iš 13 dalyvių liko trečias. Šiemet varžybų dėl gedimo nebaigė ir Tauragėje.

Supratęs, kad norint įgyvendinti tikslą trasoje būti pirmam reikia geresnio keturračio, jis tokį įsigijo prieš 3 mėnesius. Tinkamas varžyboms kanadietiškas „bombardyrius“ CAN-AM DS 450 atkeliavo iš Vilniaus, CAN-AM centro. Ir atkeliavęs patuštino kišenę 10 tūkst. eurų. Lengvintas, tampresnis rėmas, platintos šakės, puiki amortizacija – skirtumas buvo jaučiamas iš karto. Tačiau griuvo ir jis.

– Pirmosiose varžybose Šilutėje užkaito variklis. Teko keisti aušinimo sistemą. Tai atsiėjo ne vieną tūkstantį litų. Kitus kartus trasoje lūžo ratai, „išėjo“ amortizatorius, galiausiai į 5 dalis pasidalijo rėmas. Tačiau galiu pasidžiaugti, kad vienaip ar kitaip CAN-AM atlaikė 40 val. varžybų sezoną, tai yra net 9 lenktynes, – su pasididžiavimu ištarė Mindaugas.

Remontams – tūkstančiai litų

Iš pirmųjų motokrosininko pasakojimų galima suprasti keletą dalykų: keturratis – itin lepi transporto priemonė, lepesnė už krosinius motociklus, be to, jos išlaikymas kainuoja didelius pinigus bei atima nemažai laiko. Internetu užsakytų detalių tenka laukti po mėnesį.

– Tvarkymas kainuoja tūkstančius. Net nenoriu pagalvoti, kiek tam išleidau. Tačiau kai sergi motokrosu, kai į savo hobį esi taip pasinėręs, nebeskaičiuoji. Negalvoju, ką sau nusipirkti, viską, ką sutaupau, „sukišu“ į keturratį. Toks stiprus tas noras skrieti trasa, – patikino vaikinas.

Keturračio priežiūra atima nemažai laiko. 100 Lt už 2 litrus kainuojančius tepalus reikia keisti kas 5–7 pravažiuotas valandas, stūmoklį – kas 50 val. (atsieina apie 800 Lt), visą variklio grupę, kurią reikia labiausiai saugoti, – kas 100 val. Dažniausiai tenka keisti stūmoklius. Pravažiavus 30–40 val. priverstas esi pirkti ir naujus guolius.

– Ir ne visuomet tvarkyti reikia dėl natūralaus nusidėvėjimo. Užtenka kartą virsti trasoje – ir daugelis detalių pabyra. Negali vaidinti principingo vyro ir sakyti, kad pats susitvarkysi. Sportinius keturračius remontuoja specialistai, kurių Tauragėje net nėra. Tenka keliauti į didmiesčius. Todėl keturračių be reikalo nekuriame. Be reikalo jais nesivažinėjame. Užtektų „pamandravoti“ ir porą kartų pravažiuoti asfaltu – ir keturračio padangų nebeturi, – paaiškino vaikinas.

Reikalauja ištvermės

Į treniruotes Tauragės motokrosininkai renkasi 3–4 kartus per savaitę. Paruošę oro filtrus bei nuodugniai apžiūrėję keturračius, stoja į trasą. Treniruotės metu svarbiausia ugdyti ištvermę.

– Vairuoti keturratį paprasta tik iš pažiūros. „Nulipęs nuo kompiuterio“ ant jo neišsėdėsi. Treniruoklių salėje prieš tai reikia praleisti nemažai laiko. Kasdien sportuoju po porą valandų, ir vis tiek po varžybų jaučiu dieglius visame kūne. Važiuojant jaučiama vibracija, dėl kurios kūnui tenka iškęsti nemažą fizinį krūvį. Trasoje esi priverstas atlaikyti nemažai smūgių. Kartais leidžiantis nuo tramplino net rankos nuo vairo pasileidžia, – kaip sunku vairuoti keturratį, atskleidė Mindaugas.

Trasoje motokrosininkai dažnai griūna. Neišvengiama ir traumų. Paklaustas, ar ir jam jų nepavyko išvengti, pašnekovas tris kartus nusispjovė per kairį petį:

– Man sekasi. Lūžių neturėjau nė vieno. Tačiau traumų tikimybė – didžiulė. Baisiausi – stuburo lūžiai. Dėl to dėvime specialią aprangą: liemenes, šarvus, šalmus, batus.

Susimąstau, kad jos tikriausiai kainuoja ne vieną tūkstantį litų. Pasirodo, visus šešis.

Lietuvoje motokrosininkų niekas neruošia. Iš kur vaikinai sėmėsi žinių?

– Esame savamoksliai. Gaila, kad mūsų šalyje nėra mokyklų. Latvijoje penkerių metų sulaukusius vaikus tėvai jau į treniruotes atveda. Kitaip kaimyninėje valstybėje žiūrima ir į šios sporto šakos rėmimą. Mano vedlys į priekį – begalinis noras, o didžiausias rėmėjas – tėtis, – atsakė motokrosininkas.

Viską atperka buvimas trasoje

Taigi motokrosas – daug ištvermės, pinigų, sveikatos ir ilgo pasiruošimo reikalaujantis sportas. Šis sportas skirtas ne kiekvienam. Tačiau viską, pasak Mindaugo, atperka valanda, praleista trasoje.

– Iš pradžių jaučiu jaudulį. Atrodo, net pykina. Svarbiausias būna startas. Jo metu didelė tikimybė papulti į avariją. Turi mokėti greitai sureaguoti, greitai sumušti pavaras. Jei gerai startavai, didžioji dalis darbo atlikta. Vėliau belieka tik „kaifuoti“. Didelio greičio neišvystai, nes įrengta apie 17 kliūčių: duobių, tramplinų. Kai 10–25 metrus skrendi nuo tramplino, jausmas neapsakomas. Jei taisyklingai pakilai ir nusileidai, pasirinkai tinkamą greitį, vietą – atsitrenkimo į žemę net nejauti. Lenkimai dažniausiai ir vyksta ore ar posūkiuose, – jausmus trasoje nupasakojo Mindaugas.

Anot vaikino, „sergančių“ motokrosu Tauragėje netrūksta. O ir karjerą jis prisipažino pradėjęs kartu su draugu Deividu Šimkumi. Būtent su juo Mindaugas pernai įkūrė motokroso klubą „Tauragė“.

– Klubą įsteigėme penkiese. Turime 13 narių, iš kurių 7 aktyviai dalyvauja varžybose. Iš pradžių susidomėjusiųjų buvo daugiau, tačiau nemažai nubyrėjo, kai suprato, koks brangus šis sportas, – rankose vartydamas mobilųjį telefoną su užklijuotu klubo logotipu, prisipažino pašnekovas.

Galiausiai klubo bendraminčiams neužteko. Reikėjo ir savos, tik motokrosininkams skirtos trasos.

– Nuosavą „smėlio dėžę“ įsikūrėme pernai. Dar šiandien ją tobuliname, norime, kad atitiktų keliamus aukščiausius reikalavimus. Už tai esu be galo dėkingas tėčiui, – prisipažino Mindaugas.

Šiandien trasa privalo būti tobula, nes spalio 25 d. tauragiškių laukia istorinis įvykis – pirmosios oficialios motokroso varžybos Tauragėje. Tačiau jose Mindaugo prie starto linijos neišvysime. Po paskutinių varžybų perlūžęs per pusę keturratis CAN-AM šiuo metu „gydomas“ Vilniuje.

– Apmaudu. Bet nieko nepadarysi. Garaže jis praleidžia daug daugiau laiko nei trasoje. Toks jau šis sportas. Tačiau noriu pasinaudoti proga ir pakviesti visus tauragiškius atvykti šeštadienį į Ceikiškę, prie Konvencijos paminklo. Renginys turėtų būti smagus, – garantavo motokrosininkas.

Skaityti komentarus (0) Spausdinti  |   Siųsti

Panašūs straipsniai

Jūsų komentaras