Tautos balsas: Bendrąjį pagalbos telefono numerį 112 vertina neigiamai(9) 

2013-10-17 11:58
Žydrūnės Jankauskienės nuotrauka

Žydrūnės Jankauskienės nuotrauka

2004 metais įstojusi į Europos Sąjungą Lietuva įsipareigojo įsivesti vienodą visoje Europoje skubiosios pagalbos telefono numerį 112. Tokio numerio poreikį lėmė sparčiai didėjantis keliaujančiųjų į kitas šalis skaičius bei siekis užtikrinti jų saugumą. Tačiau gatvėse pakalbintų tauragiškių nuomone, „savų“ atskirų pagalbos tarnybų (gaisrinės, policijos ir greitosios) telefonų numerių atsisakymas įnešė tik sumaišties ir pailgino patį pagalbos išsikvietimo procesą. Tai įrodė ir rugsėjį visuomenę sukrėtęs įvykis, kai Panevėžio rajone į bėdą pakliuvusiai 17-metei nepavyko išsikviesti pagalbos.

 

Audrius:

– Išsikviesti pagalbą bendrojo pagalbos centro telefono numeriu trunka ilgiau, nes Klaipėdoje atsiliepusiai operatorei reikia atsakyti į begalę klausimų. Ji juk nepažįsta Tauragės. Siekė operatyvumo, o išėjo šnipštas. Patyriau tai savo kailiu. Vasarą važinėjomės su draugais dviračiais, kai staiga prie Jūros pamatėme brakonierius. Iš pradžių bandėme juos sugėdinti patys. Tačiau kai šie ėmė mums grasinti, puolėme rinkti telefono numerį 112. Pasipylė begalės klausimų. Kur tiksliai esu, ką matau, kiek jų, kas aš ir panašiai. Moteris toliau klausinėja, o aš jai sakau, kad vienas brakonierius jau bėga, tad tuoj nebeliks tikslo kviesti tą pagalbą. Po galybės klausimų mane sujungė su policija. Vėl reikėjo papasakoti, kas ir kur vyksta. Į įvykio vietą atvykę policininkai sučiupo tik vieną brakonierių. Kitas su įkalčiais pabėgo.

Gineta:

– Pamačiusi žmogų nelaimėje, visada kviečiu pagalbą. Nelieku abejinga. Paskutinį kartą numerį 112 rinkau dėl to, jog išvydau M.Mažvydo mokyklos stadione ant žemės gulintį vyrą. Atsiliepusi operatorė uždavė daugybę klausimų, kai galiausiai nusprendė sujungti su greitąja. Greitajai vėl nupasakojau visą situaciją, tačiau ir ši nepanoro atvykti – liepė kreiptis į policiją. Taip žmogus gali ir numirti. Nebesulaukiau, kuo viskas baigėsi ir kas iš tikro atvyko į vietą.

Alfonsas:

– Mano nuomone, buvo geriau, kai kiekviena skubiosios pagalbos tarnyba turėjo atskirus numerius. Viskas vyko greičiau. Kartą pamačiau kraujuojantį žmogų ir puoliau rinkti numerį 112. Atsiliepusi moteris uždavė begales klausimų. Neišlaikė kantrybė ir nutraukiau pokalbį. Niekas taip ir neatvažiavo. Šalia buvusi moteris ėmė kviesti pagalbą. Nenuostabu, kad vyksta tokios nelaimės kaip Panevėžio rajone. Girdėjau, po šio įvykio kažkokia studentų komanda sukūrė sistemą, kurios pagalba galima matyti, iš kokios vietos pagalbos ieškantysis skambina. Sukūrė jie tą sistemą per dvi paras ir padovanojo. Jei taip paprasta, kodėl anksčiau negalima buvo tokiu dalyku pasirūpinti? Pačiam kartą irgi yra tekę kviestis greitąją – nusipjoviau pirštus. Rinkau 03, jokių problemų nekilo. Pagalbos sulaukiau greitai.

Elena:

– Skambinti 112 dar neteko. Kai prireikia greitosios pagalbos, o jos dažnai prireikia vyrui, renku numerį 03. Ir viskas veikia po senovei. Bent jau skambinant paprastu laidiniu namų telefonu. Štai ir praėjusią savaitę taip iškviečiau pagalbą. Greitai atvyko. Jei kiltų gaisras, pirmiausia rinkčiau 01. Sakote, neatsilieptų? Nežinau, jei atsiliepia greitoji, manau, atsilieptų ir gaisrininkai. Į tą bendrojo pagalbos centro telefono numerį 112 tiek pinigų įdėta, o jis neveikia. Reiktų susirūpinti, juk tai gyvybiškai svarbu. Užteks investuoti į statybas.

 

Kalbino Karolina Stažytė, fotografavo Margarita Pūdžiuvienė

Skaityti komentarus (9) Spausdinti  |   Siųsti

Panašūs straipsniai

Jūsų komentaras