Ar galima grąžinti internetu pirktą prekę?(4)

„Tauragės kurjerio“ inform. | info@kurjeris.lt

2014-10-23 11:53

Klausimas: Ar galiu grąžinti internetu pirktą prekę? Kas turi apmokėti prekės grąžinimo išlaidas? 

Į klausimą atsako teisingumo ministras Juozas Bernatonis

Vartotojas turi teisę per 14 dienų nuo prekės pristatymo dienos atsisakyti nuotolinės sutarties, t. y. prekės, įsigytos internetu.

Tokiu atveju vartotojas privalo: 1) pranešti pardavėjui apie sutarties atsisakymą, pateikdamas pardavėjui tinkamai užpildytą pavyzdinę sutarties atsisakymo formą (šią formą galima rasti Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos internetinėje svetainėje www.vvtat.lt skiltyje „Teisinė informacija/Teisės aktai“)  arba aiškų pareiškimą, kuriame būtų aiškiai išdėstytas jo sprendimas atsisakyti sutarties; 2) nedelsdamas ir ne vėliau kaip per 14 dienų nuo pranešimo apie sutarties atsisakymą pateikimo pardavėjui dienos išsiųsti arba perduoti prekę pardavėjui, išskyrus atvejus, kai pagal sutartį vartotojui, atsisakius sutarties, pareiga atsiimti prekes tenka pardavėjui.

Pardavėjas ne vėliau kaip per 14 dienų nuo vartotojo raštiško sutarties atsakymo gavimo dienos turi grąžinti vartotojui visas jo sumokėtas sumas, įskaitant vartotojo apmokėtas prekės pristatymo išlaidas. Tačiau vartotojas turi padengti tiesiogines prekės grąžinimo išlaidas, išskyrus atvejus, kai pagal sutartį šios išlaidos tenka pardavėjui arba kai pardavėjas tinkamai neinformavo vartotojo, kad minėtas išlaidas turės padengti pats vartotojas.

Atkreiptinas dėmesys, kad Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 6.22810 straipsnio 2 dalis numato atvejus, kuomet vartotojas neturi teisės per 14 dienų atsisakyti nuotolinės sutarties. Prie tokių atvejų priskirtinos sutartys dėl: 1) pagal specialius vartotojo nurodymus pagamintų prekių, kurios nėra iš anksto pagamintos ir kurios gaminamos atsižvelgiant į vartotojo asmeninį pasirinkimą ar nurodymą, arba dėl prekių, kurios yra aiškiai pritaikytos vartotojo asmeninėms reikmėms; 2) supakuotų prekių, kurios buvo išpakuotos po pristatymo ir kurios yra netinkamos grąžinti dėl sveikatos apsaugos ar higienos priežasčių; 3) supakuotų vaizdo ar garso įrašų arba supakuotos programinės įrangos, kurie buvo išpakuoti po pristatymo; 4) laikraščių, periodinių leidinių ar žurnalų pristatymo (išskyrus sutartis dėl šių leidinių prenumeratos); 5) apgyvendinimo, prekių vežimo, automobilių nuomos, viešojo maitinimo ar laisvalaikio paslaugų, jeigu sutartyje nustatyta konkreti paslaugų teikimo data ar laikotarpis; 6) skaitmeninio turinio teikimo, jeigu skaitmeninio turinio teikimas buvo pradėtas vartotojui iš anksto aiškiai sutikus ir pripažinus, kad dėl to jis praras teisę atsisakyti sutarties ir kitos Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 6.22810 straipsnio 2 dalyje numatytos nuotolinės sutartys.

Šiame atsakyme pateikiama tik bendro pobūdžio informacija, kuri neturėtų būti vertinama kaip oficialus teisės aiškinimas ar konkrečiu atveju priimtas sprendimas.

Daugiau informacijos teisinio švietimo klausimais ieškokite Teisingumo ministerijos interneto svetainėje http://www.tm.lt/klausimai/duk

Skaityti komentarus (4) Spausdinti  |   Siųsti

Panašūs straipsniai

Jūsų komentaras