Kaip susigrąžinti pinigus už neįvykusį renginį?(0)

2015-02-05 15:15

Raimondos Alysienės nuotrauka

Klausimas: „Kartu su vyru nusipirkome du bilietus į koncertą, tačiau keliomis dienomis prieš renginį gavome žinutę, kad koncertas neįvyks. Į kokią įstaigą turėčiau kreiptis dėl pinigų grąžinimo?“

Į klausimą atsako teisingumo ministras Juozas Bernatonis

Ne vienam renginių lankytojui teko susidurti su situacija, kai renginys, į kurį jis buvo nusipirkęs bilietą ir sumokėjęs pinigus, yra atšaukiamas. Pasitaiko, kad tokiose situacijose renginių organizatoriai pinigų grąžinti neskuba. Tačiau renginių lankytojai turėtų nepasiduoti ir kovoti už savo teises.
Pirkdamas bilietus į renginį vartotojas su renginio organizatoriumi sudaro sutartį. Pagal Civilinį kodeksą, sutarties neįvykdymu laikomas bet kokios iš sutarties atsiradusios prievolės neįvykdymas, įskaitant netinkamą įvykdymą ir įvykdymo termino praleidimą. Neįvykęs renginys laikomas sutarties neįvykdymu ir organizatoriui atsiranda pareiga atlyginti vartotojui jo patirtą žalą.

Neįvykus renginiui ar jį nukėlus vartotojas, vadovaujantis Vartotojų teisių apsaugos įstatymu, pirmiausia raštu turi kreiptis į renginio organizatorių – paslaugos teikėją ir išdėstyti savo reikalavimus. Svarbu žinoti, kad vartotojas turi teisę reikalauti grąžinti ne tik už bilietus sumokėtus pinigus, bet ir atlyginti kitas išlaidas, patirtas dėl neįvykusio renginio (pavyzdžiui, kelionės išlaidas, arenos mokesčius, bilietų spausdinimo mokestį).

Jeigu paslaugos teikėjas nesutinka su vartotojo reikalavimais, jis turi per 10 dienų pateikti motyvuotą rašytinį atsakymą, pagrįstą dokumentais. Jei paslaugų teikėjo atsakymo vartotojas nesulaukia arba tas atsakymas jo netenkina, vartotojas turi teisę kreiptis į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą (VVTAT).

Jei VVTAT, išnagrinėjusi situaciją, priims sprendimą vartotojo naudai, ji kreipsis į renginio organizatorių, nurodydama grąžinti vartotojui už bilietus sumokėtus pinigus iki tam tikro termino. Jei organizatorius į VVTAT kreipimąsi nereaguos, tarnyba kreipsis į teismą.

Taip pat vartotojas, norėdamas atgauti pinigus už bilietus į neįvykusį ar nukeltą renginį ir už kitas su bilieto įsigijimu susijusias paslaugas, gali ir pats kreiptis į teismą.

Šiame atsakyme pateikiama tik bendro pobūdžio informacija, kuri neturėtų būti vertinama kaip oficialus teisės aiškinimas ar konkrečiu atveju priimtas sprendimas.

Skaityti komentarus (0) Spausdinti  |   Siųsti

Panašūs straipsniai

Jūsų komentaras