BTA: atšalus orams techninės pagalbos kelyje prireikė 4 kartus daugiau(0)

kurjeris.lt inform. | redakcija@kurjeris.lt

2016-01-15 20:50

Redakcijos archyvo nuotrauka

Draudimo bendrovės BTA duomenimis, staiga atšalus orams sausį, techninės pagalbos kelyje poreikis išaugo 4 kartus. Daugiausia klientai kreipėsi prašydami pagalbos užkurti variklį bei transportuoti sugedusį automobilį į jų numatytą vietą.

„Prasidėjus sausiui Lietuvoje įsivyravo tikra žiema ir termometro rodiklis nukrito iki daugiau nei 20 laipsnių Celsijaus, po geros savaitės – vėl atšilo bei užvertė šalį lavina sniego. Staigūs orų pokyčiai pasijautė šalies keliuose. Nuo sausio 4 d. techninės pagalbos poreikis kelyje išaugo net keturis kartus. Pasipylė įvairių automobilių gedimų, tokių kaip aušinimo sistemos sutrikimai, dėl kurių variklis gali labai greitai perkaisti ir sugesti. Automobiliais su tokiais gedimais važiuoti negalima, juos reikia transportuoti autovežiu. Taip pat daug nusiskundimų gavome dėl degalų sistemos gedimų: užšalusio dyzelino, užsikimšusių filtrų. Gausybė elektros sistemos sutrikimų: automobilio generatorių, starterių gedimų. Ir, be abejo, tradiciškai fiksavome nemažai išsikrovusių akumuliatorių,“ – komentuoja BTA Ekspertizių skyriaus vadovas Andrius Žiukelis.

Remiantis draudimo bendrovės BTA partnerių UAB „Altas assistance“ duomenimis, 40 proc. nukentėjusiųjų kreipėsi dėl automobilio užvedimo, 57 proc. – dėl automobilio transportavimo į saugomą aikštelę ar automobilių servisą.

Daugiausiai techninės pagalbos iškvietimų „Altas Assistance“ sulaukė iš vyrų, jų kreipėsi 76 proc., o moterų – 24 proc. Pasak A. Žiukelio, tokia situacija nėra neįprasta, mat Lietuvoje vis dar įprasta, kad šeimoje automobiliu turi rūpintis vyras.

BTA Ekspertizių skyriaus vadovas pasidalino patarimais vairuotojams, kaip atėjus šalčiams reiktų elgtis su automobiliu, kad techninės pagalbos neprireiktų.

Svarbiausia žiemai pasiruošti iš anksto

Atėjus dideliems šalčiams ruošti automobilį žiemai jau vėlu, geriausia rūpestingai pasiruošti prieš žiemą. Tačiau galima pasirūpinti keliomis detalėmis, kurios galbūt padės išvengti nesklandumų. Stenkitės, kad būtų pilnas arba artipilnis automobilio degalų bakas. Kitaip, važiuojant su beveik tuščiu, jame kaupiasi kondensatas bei užšąla. Dėl to vėliau automobilis gali nebeužsivesti arba važiuojant tiesiog užgesti.

Drėgmei salone – ne!

Drėgmė salone ne tik nemaloni vairuotojui bei keleiviams, dėl jos labiau rasoja langai, dėl prasto matomumo keliauti tokiu automobiliu pavojinga. Dėl drėgmės salone vertėtų ypač susirūpinti automobilių su medžiaginiais kilimėliais šeimininkams. Važinėjant trumpesniais atstumais prie batų prilipęs sniegas ištirpsta, pavirsta vandeniu ir purvu bei nespėja išgaruoti. Todėl kelis kartus snieguotais batais įlipus į automobilį salonas prisikaupia drėgmės.

Specialistai žiemą rekomenduoja naudoti guminius kilimėlius, nese susikaupusį vandenį lengva išpilti. Turėkite omenyje, kad po šiais kilimėliais taip pat gali kauptis drėgmė. Kai kurie vairuotojai nuo jos bando saugotis po kilimėliais pakloję senų laikraščių. Tokie laikraščiai iš dalies sugeria drėgmę, o vėliau yra išmetami. Visgi saugiausia vengti drėgmės naudojantis specialiais drėgmės surinkėjais automobiliams bei taip užsitikrinti saugesnę kelionę.

Nepamirškite pasirūpinti ir kokybiškais skysčiais automobilių spynelėms. Naudojant nekokybišką produktą jis ne tik neužtikrina, kad spynelės neužšals, bet galima jas ir sugadinti.

Valytuvai – svarbu!

Net ir jeigu automobilio langai neužšalę, nereikia gramdyti ledo nuo stiklo, prieš važiuodami vis tiek atkelkite valytuvus nuo stiklo. Jie gali būti prišalę, ir jeigu bandysite įjungti juos tokiu metu, galite sugadinti arba valytuvus, arba patį valytuvų mechanizmą.

Venkite trumpų kelionių

Jei tik įmanoma, esant dideliems šalčiams derėtų atsisakyti trumpų kelionių. Užvedinėdami variklį, šildydami saloną, langus, įjungę šviesas sunaudojame labai daug automobilio energijos, kurią reikia atstatyti. O važiuodami trumpą atstumą jūs tiesiog galite nespėti to padaryti, antram užvedimui jos nepakaks ir tada namo teks grįžti autobusu. Na, o jeigu nėra galimybės važiuoti ilgesnių atstumų, vertėtų papildomai pakrauti automobilio akumuliatorių. O jei jau vis tiek nutiko nesėkmė, geriau kvieskite profesionalią pagalbą, o ne bandykite bėdą išspręsti patys.

Atlikite minimalią automobilio diagnostiką

Reguliariai patikrinkite transporto priemonės aušinimo ir kitų eksploatacinių skysčių lygį, stebėkite elektros sistemą (generatoriaus darbą bei akumuliatoriaus būklę), papildykite atitinkamai pagal oro temperatūrą specialiai skirto langų plovimo skysčio. Pasirūpinkite, kad netoliese būtų ledo grandiklis, atitirpinantis užšalusius langus skystis. Ir, be abejo, važiuokite atsargiai, o ypač stabdydami prieš kelio duobes ar kitus nelygumus – esant žemai temperatūrai pakabos detalės tampa trapesnės, ir gali būti sugadintos esant daug mažesnei apkrovai nei esant teigiamai temperatūrai.

Vairuotojai, nepamirškite savęs!

Pasirūpinkite tinkama apranga, kad būtumėte pasiruošę, jeigu atsitiktų nelaimė ir automobilis sugestų. Turėkite pirštines, kepurę ir kitą žiemai tinkamą atributiką, būtinai turėkite pakrautą telefoną, ypač prieš tolimesnes keliones. Jeigu įvyktų nelaimė, jūs tikrai norėtumėte turėti galimybę išsikviesti pagalbą.

Skaityti komentarus (0) Spausdinti  |   Siųsti

Panašūs straipsniai

Jūsų komentaras