Šiaulių bankas pralaimėjo bylą prieš buvusią darbuotoją (11)

Daiva ŽEBELIENĖ | daiva@kurjeris.lt

2016-11-09 09:59

Renaldo Malycho nuotrauka

Prieš metus darbą Šiaulių banko Tauragės klientų aptarnavimo skyriuje palikusi tauragiškė negavo priedo už paskutinį dirbtą ketvirtį. Ieškodama teisybės moteris kreipėsi į Darbo ginčų komisiją. Ši priėmė jai palankų sprendimą, bet banko atstovai su tuo nesutiko ir darbuotoją įtraukė į teismų karuselę. Tačiau Tauragės rajono apylinkės teismo, o vėliau ir Klaipėdos apygardos teismo sprendimai bankui buvo nepalankūs. 

Darbo ginčų komisijos sprendimo teismas nepakeitė

Dėl nesumokėto priedo buvusi banko darbuotoja kreipėsi į Tauragės teritorinio skyriaus Telšių darbo ginčų komisiją, ši priėmė moteriai palankų sprendimą. Tačiau Šiaulių bankas su tuo nesutiko ir kreipėsi teismą. Tačiau Tauragės rajono apylinkės teismas šių metų balandį paliko galioti Tauragės teritorinio skyriaus Telšių darbo ginčų komisijos sprendimą, priimtą  2015 metų lapkričio 27 d., patikslindamas, kad AB Šiaulių bankas privalo išmokėti nustatytą priedą už 2015 m. trečiąjį ketvirtį ir tai, kas priklauso buvusiai darbuotojai už uždelstą atsiskaityti laiką. Tauragės apylinkės teismas taip pat priteisė iš Šiaulių banko buvusiai jo darbuotojai  ir valstybei sumokėti bylinėjimosi išlaidas.

Pirmosios instancijos – Tauragės rajono apylinkės – teismas konstatavo, kad ištyręs byloje esančius įrodymus, neturi pagrindo panaikinti Darbo ginčų komisijos sprendimo. Buvusios banko klientų aptarnavimo centro darbuotojos darbo sutartyje buvo numatyta, jog darbdavys gali mokėti darbuotojai priedus ir premijas už gerus darbo rezultatus. Teismas sutiko su Darbo ginčų komisijos sprendime nurodytu vertinimu, kad banko darbuotojai mokėtas priedas pagal savo pobūdį priskiriamas darbo užmokesčiui ir yra darbo užmokesčio sudedamoji dalis, kaip numato LR Darbo kodeksas. 

Įrodinėjo, kad darbuotoja elgėsi netinkamai 

Banko atstovė teisme bandė įrodyti, kad buvusiai darbuotojai ketvirčio priedas nebuvo skirtas, nes jos darbo rezultatai, palyginus su kitų banko darbuotojų darbo rezultatais, buvo kiek žemesni už vidutinius, jos elgesys esą neatitiko banko vidaus darbo tvarkos taisyklių, Etikos kodekso reikalavimų, tačiau tai patvirtinančių įrodymų nepateikė. Tiesa, Šiaulių banko Tauragės klientų aptarnavimo centro vadovė Giedrė Stulginskienė teisme neslėpė, kad pagal darbo rezultatus atsakovei ketvirčio priedas būtų buvęs išmokėtas. Ji teisme pripažino, kad priedo nesumokėjo tik todėl, kad moteris buvo pateikusi prašymą atleisti ją iš darbo.

Tauragės rajono apylinkės teismo sprendimas vis tik buvo palankus buvusiai darbuotojai. Šiaulių bankas nenusileido ir apeliaciniu skundu Klaipėdos apygardos teismo prašė panaikinti Tauragės rajono apylinkės teismo sprendimą, priimtą civilinėje byloje 2016 m. balandžio 13 d. Banko atstovė ir Klaipėdos apygardos teisme įrodinėjo, kad ketvirčio premija yra kaip paskatinimas ir motyvuojanti priemonė į ateitį, todėl ji jos ir neišmokėjo.  

Priedą bankas privalės sumokėti

Praėjusią savaitę Klaipėdos apygardos teismo teisėjų kolegija Šiaulių banko ieškinį atmetė, tačiau Tauragės rajono apylinkės teismo sprendimą iš dalies pakeitė – buvusios banko darbuotojos priešieškinį tenkino iš dalies. Mokėtina suma šįkart perskaičiuota pagal teismo prašymu banko pateiktus dokumentus ir skaičiavimo metodiką. Teisėjų kolegija paliko galioti Darbo ginčų komisijos sprendimą, patikslindama, kad AB Šiaulių bankas privalo išmokėti buvusiai darbuotojai apskaičiuotą priedą už 2015 m. trečiąjį ketvirtį ir tai, kas priklauso už uždelstą atsiskaityti laiką, taip pat ir dalį bylinėjimosi išlaidų. 

Bankas neapsisprendė, ar skųs teismo nutartį

Kaip „Tauragės kurjerį“ informavo Klaipėdos apygardos teismo pirmininko padėjėjas ryšiams su visuomene Kęstutis Butvydas, ši Klaipėdos apygardos teismo nutartis įsiteisėja nuo jos priėmimo dienos, tačiau per tris mėnesius kasacine tvarka dar gali būti skundžiama Lietuvos aukščiausiajam teismui.

Su buvusia darboviete dėl neišmokėto priedo besibylinėjusi tauragiškė žurnalistės prašė neskelbti jos vardo ir pavardės, neįvardinti ir piniginių sumų. Ji nekomentavo, dėl kokių aplinkybių išėjo iš darbo Šiaulių banke. „Tauragės kurjeriui“ ji pasakė tik tiek, kad kreipėsi į Darbo ginčų komisiją, norėdama apginti savo, kaip darbuotojos, teises. Teismo sprendimas ją tenkina.

Šiaulių banko Tauragės klientų aptarnavimo centro vadovė Giedrė Stulginskienė žurnalistei teigė negalinti atsakyti, ar nuosprendį bankas skųs, ji žurnalistei nurodė klausti kitų Šiaulių banko atsakingų asmenų.

AB Šiaulių bankas Rinkodaros ir komunikacijos departamento direktorė  Daiva Grikšienė „Tauragės kurjeriui“ sakė, kad  Klaipėdos apygardos teismo sprendimas yra įsigaliojęs ir jau įvykdytas. Ar jis bus skundžiamas kasacine tvarka, bankas dar nėra nusprendęs. 

Skaityti komentarus (11) Spausdinti  |   Siųsti

Panašūs straipsniai

Jūsų komentaras