Vartotojų teisių tarnyba: padėjome apie 80 proc. vartotojų (17)

Margarita RIMKUTĖ | margarita@kurjeris.lt

2017-03-21 09:14

Valstybinės vartotojų teisių tarnybos Tauragės apskrities skyriaus darbuotojai: (iš kairės) Laimutė Kairienė, Rimantas Parnarauskas ir Rimantas Knyzelis. Autorės nuotrauka

Praėjusią savaitę, kovo 15-ąją, minėta Europos vartotojų diena. Tauragėje vartotojų teises ginanti tarnyba su pertrauka veikia septynerius metus. Pasak jos vedėjo Rimanto Knyzelio, nuo pernai nukentėjusiems vartotojams savo teises apginti tapo paprasčiau.

Pasak Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos Tauragės apskrities skyriaus viršininko Rimanto Knyzelio, ši tarnyba Lietuvoje veikia nuo 2001 metų. 2015 metais Tauragėje sujungtos dvi įstaigos – Vartotojų teisių apsaugos tarnybos Tauragės skyrius ir Valstybinė ne maisto produktų inspekcija. 2016 metų sausį priimtas svarbus sprendimas, padedantis vartotojams lengviau apginti savo teises.

– Skundžiantis vartotojui pradedame neteisminį skundo nagrinėjimą. Atliekame daiktų patikrą. Priimant galutinį nutarimą, skundas arba atmetamas, arba patenkinamas iš dalies, arba patenkinamas. Tarnybos sprendimų vykdymas verslo subjektams nuo 2016 metų tapo privalomas. Tai reiškia, kad ištyrus skundą ir pripažinus, jog buvo pažeistos vartotojo teisės, tarnyba verslo subjekto gali pareikalauti grąžinti vartotojui pinigus. Apie 80 procentų atvejų iki šiol išsprendėme vartotojų naudai. Didžiausia suma, kurią padėjome atgauti, buvo 12 000 eurų, sumokėtų už klinkerio plyteles. Vartotojo netenkino kokybė: jis pastebėjo, kad pristatyta prekė skiriasi nuo reklamuojamos. Skyrėsi plytelių spalva, kai kurios buvo aptrupėjusios, – vardijo R.Knyzelis.

Pasak pašnekovo, dažniausiai į tarnybą kreipiamasi dėl netenkinamos prekių kokybės, sugedusių mobiliųjų telefonų, baldų ar internetinėse parduotuvėse pirktų negautų prekių.

Pastarąją savaitę tarnyba padėjo internetinėje parduotuvėje drabužių pirkusiai moteriai. Už vyrišką striukę ir suknelę 68 eurus sumokėjusi moteris prekių negavo. Tarnybos reikalavimas per 30 dienų grąžinti pinigus nusiųstas verslininkams. Jei pardavėjai negrąžins moteriai pinigų, ji su tarnybos nutarimu galės kreiptis į antstolius prašydama išieškoti reikiamą sumą.

Pasak R.Knyzelio, pasitaiko, kad pinigų atgauti vartotojams ir nepavyksta.

– Viena šeima norėjo įsigyti baldus. Sumokėjo 1885 eurus ir tikėjosi, kad bendrovė juos pagamins. Tačiau bendrovė bankrutavo ir pinigų negrąžino, – pasakojo R.Knyzelis.

Valstybinės vartotojų teisių tarnybos Tauragės apskrities skyrius vykdo ir rinkos priežiūrą. Už tai atsakinga skyriaus darbuotoja Laimutė Kairienė. Jos darbas – įsitikinti, ar prekyboje esančios prekės kokybiškos ir ar prekybininkai neklaidina vartotojų.

– Pernai visoje Europoje buvo vykdoma žaislų tikrinimo programa dėl triukšminių savybių. Iš keturių bandiniams paimtų žaislų du jų pripažinti nesaugiais. Kūdikiams skirtas žaislas-plaktukas skleidė stipresnį nei 95 decibelų triukšmą. Tai gali trikdyti vaiko klausą. Taip pat tikriname kenksmingų medžiagų kiekį žaisluose. Kartais verslininkai, siekiantys patraukti vartotojų dėmesį, peržengia ribas. Teko aptikti kosmetikos gaminių, imituojančių maisto produktus. Tokių neturi būti, nes supainiojęs su maistu mažas vaikas gali paragauti ir apsinuodyti, – apie savo darbą pasakojo L.Kairienė.

Skaityti komentarus (17) Spausdinti  |   Siųsti

Panašūs straipsniai

Jūsų komentaras