Dizaineris Seržas Gandžumianas: „Mada ateina ir praeina“(2)

Birutė SLAVINSKIENĖ | birute@kurjeris.lt

2017-04-03 09:23

Seržas Gandžumianas teigia labiau propaguojąs ne madą, o sveiką gyvenimo būdą; jis – vegetaras, daug metų užsiiminėja joga. Autorės nuotrauka

Trečiadienio vakarą Birutės Baltrušaitytės viešojoje bibliotekoje rinkosi moterys, kurioms ne tas pats, kas vyksta mados pasaulyje, kokie vėjai ten šiuo metu siaučia ir ką apie juos mano garsus dizaineris Seržas Gandžumianas. Pastarasis savo ruožtu ne tik turėjo ką papasakoti, bet ir kuo apdovanoti.

Žinomas armėnų kilmės dizaineris Seržas Gandžumianas sulaukė nemažai tauragiškių moterų klausimų. Joms pirmiausia rūpėjo, ne kas šiuo metu madingiausia, o pats dizaineris – kaip jis atkako į Lietuvą, kaip taip gerai išmoko lietuviškai, ką mano apie madą ir stilių. S.Gandžumianas džiaugėsi, kad tiek daug  moterų susirinko jo pasiklaustyti, ir už įdomiausius klausimus apdovanojo. Prizas atiteko ir vieninteliam salėje sėdėjusiam vyrui.

Pasak dizainerio, Lietuva tapo jo antraisiais namais. Į Lietuvą jis atvyko prieš kone 30 metų garsaus rusų mados kūrėjo Viačeslavo Zaicevo dėka: parodęs jam savo darbus, S.Gandžumianas išgirdo pasiūlymą važiuoti į Pabaltijį – esą Maskvoje kitataučiams kūrėjams prasimušti sunku, o Lietuvoje, Latvijoje ar Estijoje daugiau galimybių ir laisvės. Pasirinkęs Lietuvą, S.Gandžumianas sako niekada šio sprendimo nesigailėjęs: baigęs Dailės institutą (vėliau tapusį Dailės akademija), su bendraminčiais Sandra Straukaite, Julija Janus, Ramune Piekautaite, Juozu Statkevičiumi, Aleksandru Pogrebnojumi, Vida Simanavičiute, Daiva Urbonavičiūte pradėjo kurti savo kolekcijas, o tuo pačiu „lipdė“ Lietuvos dizaino istoriją. Jų iniciatyva gimė ir didžiausias mados renginys Lietuvoje „Mados infekcija“. Jaunąją dizainerių kartą garsus kūrėjas, dėstantis Vilniaus dizaino kolegijoje, vertina gana skeptiškai: pasak jo, 80 proc. studentų – tinginiai.

– Dabar per dvi valandas jie gali sužinoti daugiau nei mes tada per dvejus metus. Tačiau nesivargina gilintis, ieškoti informacijos, – mano S.Gandžumianas.

Save senosios kartos dizaineriu vadinantis kūrėjas teigė labiausiai vertinąs kokybę, mėgstąs eksperimentuoti, nors šiuo metu kokybei skiriama vis mažiau dėmesio: žmonės nori visko ir greitai, jie perka ne drabužį, o emociją. Kokybiško daikto, pasak S.Gandžumiano, greit sukurti neįmanoma. S.Gandžumianas neslėpė savo skeptiško požiūrio į madą: tai bendras pasiūlymas masėms pagal kruopščiai apgalvotą strategiją, paremtą verslu.

– Madą reikia suasmeninti, tada atsiranda stilius, – aiškino jis. – Reikia atrasti save: juk visi esame unikalūs savo proporcijomis, tinkančiomis spalvomis. Taigi mada siūlo, tačiau žmonės neturi aklai ja sekti – turi atsirinkti, kas jiems tinka.

Skaityti komentarus (2) Spausdinti  |   Siųsti

Panašūs straipsniai

Jūsų komentaras