fbpx

Internetines parduotuves aplanko vis daugiau pirkėjų

Dalintis:

Ilgą laiką bijoję pirkti „katę maišę“, lietuviai darosi drąsesni ir vis dažniau užsuka į vieną ar kitą virtualią parduotuvę. Nors, tyrimų bendrovės TNS duomenimis, Lietuvoje internetu perka tik 28 proc. pirkėjų, šis skaičius sparčiai didėja. Internetinės prekybos rinka Lietuvoje per pastaruosius metus išaugo daugiau nei dvigubai. Statistikos departamento duomenimis, 2011-aisiais aktyvią veiklą vykdė 315 elektronine prekyba besiverčiančių ūkio subjektų. Realybėje internetinių parduotuvių egzistuoja apie 800, o juose apsipirkti nusprendžia kas ketvirtas besinaudojantis internetu.
 3 000 siuntų į TauragęSiuntų vežimo kelių transportu lyderė Europoje UAB „DPD Lietuva“ prekes, nupirktas internetinėse parduotuvėse, pradėjo pristatinėti tik prieš kelerius metus, tačiau šiandien tokie siuntiniai sudaro apie 20 proc. visų įmonės išvežiojamų siuntų. Pristatomų siuntinių kiekis per pastaruosius metus išaugo apie 60 proc. Pasak „DPD Lietuva“ atstovės spaudai Indrės Puišės, Tauragės rajono gyventojai taip pat aktyviai perka virtualioje erdvėje: kas mėnesį pristatoma apie 3000 siuntų, kurias šio miesto gyventojai užsisakė internetu.– Tauragė neatsilieka nuo bendrų visoje Lietuvoje vyraujančių tendencijų. Ne didmiesčiuose gyvenantiems žmonėms pirkti internetu patrauklu dėl to, kad elektroninėse parduotuvėse jie randa didesnį prekių asortimentą, – teigė I.Puišė.Pastarosios teigimu, Lietuvoje yra daug buitinę techniką parduodančių elektroninių parduotuvių, mažiau parduodančių drabužius, ypač vaikiškus, avalynę, laisvalaikio prekes.– Žmonės internete perka viską. Sunkiau būtų pasakyti, ko jie neperka, – lietuvaičių pirkimo tendencijas atskleidė „DPD Lietuva“ atstovė spaudai.Augančiais pardavimais džiaugiasi ir UAB „Pigu.lt“ internetinės parduotuvės generalinis direktorius Dainius Liulys.– Pigu.lt pradėjus veiklą 2008-aisiais Lietuvoje internetu pirko vos 6 proc. lietuvių, tad viena iš mūsų užduočių buvo ir pirkėjų edukacija. Šiandien esame elektroninės prekybos lyderiai ne tik Lietuvoje, bet ir visame Pabaltijo šalių regione. Kiekvienais gyvavimo metais augame dvigubai. Šiuos metus planuojame užbaigti pasiekę 85 milijonų litų apyvartą, t.y. dukart didesnę nei 2011-aisiais. Pigu.lt užima 35 proc. elektroninės prekybos rinkos Lietuvoje, – teigė D.Liulys.Pastovus pirkėjas – kas antras„Tauragės kurjeris“ panoro išsiaiškinti, ar tauragiškiai domisi virtualiomis parduotuvėmis. Internetinės apklausos metu savo nuomonę išreiškė 167 respondentai. Beveik pusė jų, 46 proc. (77 balsai), teigia perkantys internetinėse parduotuvėse ir tai darantys dažnai. 32 proc. (53 balsai) prisipažino nepraktikuojantys tokio apsipirkimo, nes nemėgsta įsigyti „katės maiše“. Apie 16 proc. (27 balsai) pasisakė dar nieko nepirkę virtualioje erdvėje, bet planuojantys tai padaryti artimiausiu metu. Mažiausiai, tik 6 proc. (10 balsų), prisipažino pirkę, bet nusivylę.Gatvėse sutikti praeiviai vieningai teigė girdėję apie internetines parduotuves, bet tik jaunesni drįsę jose ką nors įsigyti. Daugeliui vyresnės kartos tauragiškių prekes elektroninėje erdvėje užsako internetu kasdien besinaudojantys jų vaikai ar anūkai. Pastarieji perka ne tik Lietuvos, bet ir užsienio virtualiose parduotuvėse.Pigu, patogu ir daugiau pasirinkimoKodėl vis daugiau žmonių drįsta įsigyti prekę internetu? Tai patogu, pigu ir suteikia didesnę pasirinkimo galimybę. Daugelis virtualių pirkėjų – „kainų medžiotojai“. Jie jauni ir drąsūs. Ne vienas pirma apžiūri prekę tradicinėje parduotuvėje, o vėliau jos pigesnio varianto ieško elektroninėje erdvėje. Kai tiksliai žinai, ko nori, sutaupai laiko ir pinigų. Internetinių parduotuvių savininkams nereikia samdyti darbuotojų ar konsultantų, dėlioti prekių į vitrinas, mokėti nuomos mokesčių ir kita. Tai leidžia klientams tas pačias prekes pasiūlyti nuo 5 iki 35 proc. mažesnėmis kainomis. Apsipirkti internetinėse parduotuvėse kur kas patogiau, nes tai gali daryti neišeidamas iš namų ir kada tik panorėjęs: virtualioje erdvėje neegzistuoja darbo valandos. Siuntiniai pristatomi labai greitai ir prie pat jūsų namų durų. Išlaikomas ir privatumas: pirkdami tam tikras intymias prekes, prie kasų žmonės jaučiasi nejaukiai. Internetinės parduotuvės panaikina ir atstumus: norėdamas nusipirkti užsienyje parduodamą prekę, pirkėjas neprivalo vykti į kitą šalį. Šiuo metu daugelyje internetinių prekyviečių galima atsiskaityti ir grynaisiais pinigais, tad nebebūtina naudotis elektroninės bankininkystės paslauga.Nepakeis tradicinių parduotuviųTačiau tie, kurie aktyviai užsisakinėja prekes internetu, tai turėtų daryti atsargiai. Nežinomas pardavėjas ir maža kaina neretai kelia įtarimų: galbūt pardavėjas apgaus ir pirkinio neatsiųs, o galbūt jo kaina tokia žema dėl prastos kokybės. Sklando ne viena istorija apie tarpininkus, kurie skelbiasi taikantys didžiulę akciją, nors iš tikrųjų kitur prekę galima įsigyti gerokai pigiau. Reikia gerai išmanyti rinką norint įsigyti norimą daiktą pigiausiai. Be to, siuntiniai gali vėluoti arba dingti. Dar vienas minusas: smulkioji buitinė technika sugenda, tačiau jos garantinis terminas vis dar galioja. Į garantinio aptarnavimo centrus sugedusius smulkius daiktus būtina pristatyti pačiam pirkėjui. Daugelis šito nesiima daryti, nes kelionės išlaidos gali viršyti naujos, tokios pačios prekės kainą. Gaištamas laikas ir tada, kai nusprendžiama grąžinti netinkamą arba nekokybišką prekę.Internetinės parduotuvės visiškai nepakeis tradicinių dar ir dėl to, kad jose dingsta pats pirkimo ritualas: paliesti prekę, ją pauostyti, pasimatuoti, nusiderėti. Yra ir tokių, kuriems vaikščiojimas po parduotuves – tarsi reabilitacija ar laisvalaikio praleidimo būdas. Tiesa, daugelis tradicinių parduotuvių sparčiai kuria savo virtualias prekių lentynas, nes taip siekia išlaikyti emigruojančius pirkėjus.Maisto produktai pietums – į namusTeko girdėti apie „išmaniuosius šaldytuvus“, kurie visuomet žino, kokio produkto jų šeimininkams reikia. Ištuštėjus pieno pakeliui šaldytuvas siunčia signalą į parduotuvę, kurioje paruošiama ir kurjerio pagalba išsiunčiama trūkstama prekė.Lietuvaičiai maisto prekes vis dar perka patys, be šaldytuvų pagalbos, tačiau vilniečiai tai jau gali daryti internetu. Išsirinkus maisto už tam tikrą sumą jis pirkėjui pristatomas nemokamai. Jeigu apsiperkama iki pietų, prekės į namus atkeliauja dar tą pačią dieną. Daugelį užimtų moterų ši naujovė džiugina, tačiau apklaustos tauragiškės vieningai tvirtino niekuomet šio ritualo – apsipirkimo įprastoje parduotuvėje po darbo – neatsisakysiančios.

Žymos:
Dalintis:

About Author

Skaitomiausias Tauragės krašto naujienų portalas

Palikite komentarą