fbpx

3PL ir 4PL logistikos paslaugų skirtumai ir kokios yra tinkamiausios jūsų verslo modeliui

Dalintis:

Daugelis įmonių mano, kad užsakomosios logistikos paslaugos yra ne tik ekonomiškiausias, bet ir efektyviausias būdas gabenti prekes. Juk logistikos paslaugų teikėjai yra savo srities ekspertai ir turi žinoti, kaip pasiekti geriausius rezultatus. Jei jūsų verslas pasirinko dalį ar visas logistikos paslaugas teikiančią išorinę įmonę, kitas svarbus žingsnis – išsirinkti, kokio lygio paslaugos reikalingos: 3PL ar 4PL.

Dažnai kyla nemažai painiavos ir diskusijų dėl skirtumų tarp 3LP ir 4PL. Nors įmonės, siūlančios skirtingus logistikos paslaugų lygius, iš tiesų skiriasi tarpusavyje, vis dar pasitaiko, kad 3PL ir 4PL paslaugos painiojamos. Kad būtų lengviau išsirinkti būtent jums reikalingas paslaugas, pateiksime 3PL ir 4PL esminius skirtumus bei privalumus.

Kas yra 3PL?

Pagal 3PL logistikos modelį įmonės prižiūri krovinio gabenimą, bet transportavimo ir logistikos operacijas perduoda paslaugų teikėjui, kuris sudaro subrangos sutartį dėl prekių gabenimo vykdymo. Kitaip tariant, 3PL veikia kaip tarpininkas tarp verslo ir vežėjų, pristatančių krovinius klientams. Norėdamos sukurti pridėtinę vertę, 3PL paslaugų įmonės siūlo papildomas paslaugas, tokias kaip krovinių sandėliavimas, pakavimas, muitinės tarpininkavimas ar krovinių ekspedijavimas. Kompleksinių 3PL paslaugų teikėjai apibrėžiami kaip subrangovai, kurių specializacija yra integruotos logistikos ir transporto paslaugos. Pagal šį logistikos modelį tiekimo grandinėje dalyvauja trys aktyvios šalys: gamintojai, 3PL ir 2PL įmonės, o jas visas apjungia 3PL paslaugų tiekėjai.

Kas yra 4PL?

Kompleksinių 4PL paslaugų teikėjai prižiūri visą tiekimo grandinę. Jie gali turėti savo sandėlius ir transporto parką arba perduoti šias užduotis kitoms logistikos įmonėms ir tik koordinuoti visą krovinių transportavimo procesą. Pagal 4PL modelį dirbančios įmonės paprastai siūlo strategines įžvalgas ir visos tiekimo grandinės valdymo paslaugas. Tai leidžia gamintojui visiškai nesirūpinti tiekimu, tik užtikrinti pakankamą produkcijos kiekį. 4PL teikėjas yra atsakingas ne tik už fizinę logistiką, bet pasirūpina įvairiais programinės įrangos sprendimais, viešaisiais pirkimais ir panašiais aspektais, kurie reikalingi efektyviai logistikai.

Kokie esminiai skirtumai tarp 3PL ir 4PL?

Sprendžiant iš 3PL ir 4PL aprašymų, gali pasirodyti, kad skirtumai tarp šių kompleksinių logistikos paslaugų yra nedideli, bet įmonei, kuriai reikalingos tinkamos krovinių gabenimo ir valdymo paslaugos, kad verslas galėtų augti, skirtumai tikrai jaučiami. Iš esmės 4PL teikėjo siūlomos paslaugos apima viską, ką gali pasiūlyti 3PL, tik paslaugų paketą papildo logistikos strategijos kūrimas, vežėjo veiklos analizė, projektų valdymas, krovinių tiekimo strategija. Vis dažniau diskutuojama, kuris kompleksinių paslaugų modelis pranašesnis, bet kiekvienas iš jų geriausiai veikia skirtingose situacijose. Žemiau pateikiami keli 3PL ir 4PL aspektai, kurie padės suprasti esminius skirtumus.

Dėmesys. 3PL teikėjai orientuojasi į kasdienes tiekimo grandinės logistikos operacijas, tuo tarpu 4PL rūpinasi visos tiekimo grandinės optimizavimu, todėl jie perima visą logistikos operaciją ir suteikia papildomo laiko verslui augti. Taip pat 4PL teikėjai yra vienintelis kontaktinis taškas, su kuriuo reikia kontaktuoti dėl prekių tiekimo, o 3PL rūpinasi tik kai kuriomis logistikos dalimis.

Santykiai. Su 3PL teikėjais dažnai sudaromi tik laikini pavieniai sandoriai. Santykiai labiau susiję su pavienių krovinių gabenimu, o ne su ilgalaike strategija. Tuo tarpu, 4PL teikėjai paprastai padeda organizuoti, vadovauti, kurti ir koordinuoti tiekimo grandinę, kuri pagrįsta ilgalaike strategija ir didesne nauda verslui.

Turtas. 3PL teikėjai dažniausiai turi dalį arba visą turtą, kuris reikalingas tiekimo grandinei užtikrinti, įskaitant sunkvežimius, paskirstymo centrus ir sandėlius. Priešingai, 4PL paprastai nėra sukurta turto pagrindais. Tokios įmonės dažniau turi intelektinį kapitalą ir programines sistemas, reikalingas gerai organizuojamai logistikai. Kitas tiekimo grandinei reikalingas paslaugas jie perka iš kitų įmonių ir viską koordinuoja.

Kaina. Dauguma pagal 3PL modelį dirbančių įmonių pačios valdo sandėlius, sunkvežimių parkus arba turi partnerius, kurie suteikia sandėliavimo vietas. Tai gali padėti sumažinti išlaidas ir didinti efektyvumą lyginant su tuo, jei patiems gamintojams tektų rūpintis sandėliavimo vieta ar transportu. Tačiau 4PL modelis yra orientuotas į visų tiekimo grandinės sąnaudų mažinimą, todėl tai padeda dar labiau sutaupyti.

Pritaikymas. 4PL modelis paprastai geriau tinka vidutinėms ir didelėms įmonėms, o 3PL – mažoms ir vidutinėms įmonėms.

3PL privalumai

3PL padeda išvengti tarpvalstybinės prekybos kliūčių, jei verslas orientuojasi į pasaulinę rinką. Įmonės, siūlančios 3PL paslaugas, turi žinių apie skirtingų šalių vietines rinkas ir padeda sutvarkyti visus prekių gabenimui į užsienį reikalingus dokumentus bei teikia muitinės tarpininko paslaugas. Taip pat 3PL teikėjai padeda pagerinti klientų aptarnavimą. Jie užtikrina greitą prekių pristatymą ir taip kuria teigiamas klientų patirtis. Žinoma, didžiausias 3PL privalumas, kad tai taupo laiką ir pinigus, nes gamintojui nereikia rūpintis sandėliavimo vieta ar transportu, viskuo pasirūpina 3PL teikėjai.

4PL privalumai

4PL veikia kaip tarpininkas tarp verslo ir logistikos paslaugų teikėjų, todėl verslui nereikia spręsti iššūkių, kurie paprastai kyla turint kelis partnerius ir juos koordinuojant. Taip pat 4PL teikėjai paprastai būna neutrali įmonė, kuri tiekimo grandinę planuoja atsižvelgdama į verslo poreikius, o ne į partnerius ar turimą infrastruktūrą. Be to, įmonės, kurios dirba pagal 4PL modelį, užtikrina geresnes ataskaitas ir analizes, o jos padeda optimizuoti tiekimo procesą. 4PL įmonių esminis skirtumas nuo kitų logistikos paslaugas teikiančių įmonių yra žinios ir naujausi programiniai sprendimai.

Asociatyvi nuotrauka iš unsplash.com

3PL ar 4PL: ką rinktis?

Jei jūsų verslas susiduria su vis sudėtingesne tiekimo grandine ir stengiasi patenkinti klientų lūkesčius dėl greito prekių pristatymo, tai novatoriški 3PL ir 4PL modeliai gali būti vienas iš geriausių sprendimų. Taip padės sutaupyti laiko ir išteklių bei užtikrinti efektyvią krovinių gabenimo grandinę. Nors 4PL siūlo daug papildomų paslaugų, o kartu ir privalumų, logistikos modelio pasirinkimą daugiausiai lemia verslo modelis, įmonės dydis, finansinės galimybės, infrastruktūra ir panašūs veiksniai. Galiausiai logistikos modelio pasirinkimas priklauso nuo to, kas geriausiai tinka jūsų verslui, paliekant jums galimybę nuspręsti, kurios paslaugos geresnės: 4PL ar 3PL.

Užs. Nr. 120

Dalintis:

About Author

Palikite komentarą