Šiemet akcinė bendrovė „Vilkyškių pieninė“, vėliau tapusi įmonių grupe „Vilvi Group“, švenčia veiklos 30-metį. Vienas jos įkūrėjų, generalinis direktorius ir valdybos pirmininkas Gintaras Bertašius prisimena, kaip verslą prisimena, kaip nuo „visiško nulio“ pradėtas verslas užkariavo didžiąsias pasaulio rinkas. O paklaustas, kurie „Vilvi Group“ produktai skaniausi jam, nesudvejojęs atsakė – legendinis įmonės kefyras ir pelėsinis sūris.
Nuo nulio
Lietuvos nepriklausomybės atkūrimo pradžioje Gintaras Bertašius, su keturiais bendraminčiais įsigiję Vilkyškiuose buvusios senos pieninės pastatus, žengė į rinką su greitai išpopuliarėjusia pieno produkcija. Nuo pat verslo pradžios iki šiol jis vadovauja įmonei.
– Aš – vienas iš penkių įkūrėjų. Nuo kitų pieno perdirbėjų mes skyrėmės tuo, kad viską pradėjome nuo nulio neveikiančioje įmonėje. Buvo tik tušti pastatai be jokių įrenginių. Tik vienas iš mūsų buvo pienininkas, kiti buvome susirinkę iš skirtingų sričių. Kodėl pieno produktai? Laikėmės tokios filosofijos – žmonės visada norės valgyti, net neturėdami drabužių ar batų, – kodėl nusitaikė į maisto pramonės sritį, pasakojo didžiausios Tauragės apskrities įmonės vadovas.
Surasti naudotą įrangą užsienyje tuomet, prieš 30 metų, pradedantiesiems verslininkams padėjo išeivis iš Vilkyškių, dar paauglystėje išvykęs į Vokietiją ir visą gyvenimą dirbęs pienininkystės srityje. Tai buvo didelė paspirtis.
– Tuomet mus vedė jaunystės entuziazmas, begalinis noras dirbti ir matyti rezultatą, mums dar nebuvo nė 30-ties metų. Kapitalo turėjome labai nedaug. Žingsnis po žingsnio įgyvendinom projektus, vis įrengdavom kokį cechutį. Turėjome tikslus ką gaminti. Po metų nuo įmonės įkūrimo, 1994-aisiais, gaminome liesą fermentinį sūrį, jį eksportavome į Olandiją. Dar po metų įrengėme sviesto cechą, prabėgus dar vieneriems metams startavome su fermentiniu sūriu „Tilžė“, pagrindinė jo rinka buvo Rusija. Sviestą realizavome vidaus rinkoje. Tai tokia pradžia, – prisiminė pašnekovas.
Gintaras Bertašius džiaugiasi, kad verslo plėtra buvo sėkminga: prieš 15 metų įmonė įsigijo Kelmės pieninę, prieš trejus metus pastatė labiausiai automatizuotą ir vieną moderniausių sūrių cechą, 2021 m., įsigiję pastatus, įkūrė įmonę „Modest“. O bene reikšmingiausia investicija – prieš penkerius metus Tauragėje iškilusi sausų pieno produktų gamykla. Prieš 2,5 metų „Vilvi Group“ įsigijo gamyklą Latvijoje.
– Šiuo metu įgyvendiname biologinio lygmens projektus, gaminame sportinius papildus, su Lietuvos sveikatos mokslų universitetu baigėme trejų metų projektą, rinkoje tuoj pasirodys pagyvenusiems žmonėms skirti papildai, padedantys atstatyti jėgas. Turime daug įdomių projektų. Mūsų produktų paletė labai plati. Turėjome tūkstantį darbuotojų, po automatizavimo procesų jų visose mūsų gamyklose kartu su nedideliu biuru Vilniuje dabar yra 860. Visi darbuotojai – svarbi mūsų įmonės dalis, jiems vyksta įvairaus lygmens mokymai, taikome motyvacines sistemas, skatiname, – pasakojo verslininkas.
Rinkos lyderiai
Per metus „Vilvi Group“ 60-čiai pasaulio šalių (Europos, Azijos, Afrikos, Pietų Amerikos, Balkanų, Arabų pusiasalio) parduoda 80 tūkst. tonų įvairių pieno produktų. G.Bertašius patikino, kad šie metai sudėtingesni palyginti su praėjusiais, nes produkcijos kaina 20–40 proc. mažesnė. Situaciją švelnina tai, kad atpigo elektra ir rinka nustatė mažesnę pieno supirkimo kainą. Nuo įkūrimo įmonei teko išgyventi 5–6 ekonominius sunkmečius ir pieno pramonės nuosmukius.
– Praėję metai mums buvo istoriniai pagal finansinius rezultatus. Niekas šiaip sau neatsiranda, tai mūsų darbuotojų sprendimų pasekmė, mūsų strategijos pasekmė. Šiemet metai bus prastesni, bet šitame ekonomikos nusmukimo kontekste labai nedejuojame, vis tiek gerai. Mūsų partneriai-distributoriai yra įvairiose šalyse, iš jų mūsų produkcija keliauja beveik visur į lentynas arba pas gamintoją, jei produktas skirtas perdirbti. Tai labai trumpa grandinė, todėl savo produkcijos nesandėliuojame, – kalbėjo pašnekovas.
Didžiausią pajamų dalį „Vilvi Group“ gauna iš sūrių, industrinės grietinėlės ir sausų pieno produktų eksporto. Tik nedidelę eksporto dalį sudaro švieži pieno produktai. Pietų Amerikoje paklausūs fermentiniai sūriai, arabų šalyse mėgstama mocarela. Visose šalyse, tarp jų Azijoje ir Afrikoje, pageidaujami sausi pieno produktai.
– Pernai turėjome 234,1 mln. Eur apyvartos. Lietuvos rinka mums labai svarbi, nes joje apyvarta sudaro 10 proc. – 23 mln. Eur. Mes konkurencingi užsienio rinkoje, nes mūsų produktai kokybiški, teisinga rinkodara ir daug svarbių nedidelių dalykų: pirkėjo aptarnavimas, aukščiausio lygio bendravimas. Vidaus rinkoje irgi esame konkurencingi, nes pieną perkame tikrai ne žemiausiomis rinkos kainomis. Mūsų atlygiai atitinka konkurencinį lygį, kalbant apie Lietuvą ir regioną. Trečius metus rinkoje esame lyderiai, – džiaugėsi G.Bertašius.
Nuolat tobulėja
„Vilkyškių pieninėje“ ir „Modest“ per dieną pagaminama 70 tonų sūrių, per 60 tonų sausų pieno produktų ir dešimtys tonų šviežių. Per dieną vasaros laikotarpiu „Vilvi Group“ perdirba 850 tonų pieno. „Vilvi Group“ 30 proc. pieno importuoja, daugiausia iš Latvijos, nemažai perka ir iš Estijos.
– Lietuvoje pieno ūkiai palyginti su kitomis Europos šalimis smulkiausi. 5–10 karvių ūkių Europoje nėra. Yra tik prekiniai ūkiai. Todėl smulkiesiems ūkiams sudėtinga konkuruoti, dabar ypač nelengvas periodas. Kainų lygmuo dabar žemas visur. Lenkijoje ir Estijoje jos šiek tiek didesnės. Kainos susiformavusios pagal produktus eksporto rinkose. Dar neteko girdėti, kad didelis pieno ūkis naikintųsi arba bankrutuotų, – kalbėjo „Vilvi Group“ generalinis direktorius.
Įmonė pastaruoju metu vykdo nemažai infrastruktūrinių projektų, Tauragėje baigia statyti naujus sandėlius, reikalingus įvairioms gamybos priemonėms, Vilkyškiuose kyla produktų sandėlis. Įmonė rinkai kuria naują produktą, ruošiasi įgyvendinti didinančius efektyvumą, šilumos mainų projektus. Rengiasi statyti saulės baterijas ant pieninių stogų Tauragėje ir Kelmėje, neseniai įsigijo du elektromobilius.
– Turime daugeliui metų į priekį įvairių idėjų, jas realizuosime, nuolatos tobulėjame, žengiame tvarumo keliu. Kai apdorojame išrūgas, lieka beveik išvalytas pieno vanduo. Anksčiau jis patekdavo į valymo įrenginius, dabar Vilkyškiuose pasistatėme tokį įrenginį, kuris išvalo vandenį iki tinkamo lygio vartoti įvairiems tikslams. Pavyzdžiui, plauti įrenginiams. Tokį valymo įrenginį statysime ir Tauragėje, – planus atskleidė vadovas.
Paklaustas, o kokius „Vilvi Group“ produktus jis pats labiausiai mėgsta, G.Bertašius patikino, kad turi keletą pačių mėgstamiausių.
– Aš viską mėgstu, ragauju įvairius mūsų produktus, tačiau turbūt labiausiai man patinka pelėsinis sūris „Memel Blue“, gaminamas Tauragėje. Patinka ir „Memelio“ kietieji sūriai, gaminami Vilkyškiuose. Labai mėgstu legendinį mūsų kefyrą, gaminamą Kelmėje. Vartoju mūsų papildus, kurie skirti sportuojantiems žmonėms. Tikrai valgau daug „Vilvi group“ produktų, o ragauju dar daugiau, – patikino verslininkas.
3 komentarai
Kodėl straipsnyje neminimas VMVT Tauragės departamentas, kiek jis įdėjo darbo ir nervų, kad jūs, kaip įmonė šiandien galėtumėte taip didžiuotis savo pasiekimais. Kodėl nuotraukoje nėra vedančios priežiūrą VMVT atstovo, kuris(kuri) kuruoja jūsų įmonės veiklą? Gėda.
O apie platų , žmogui tragiškas pasekmes atnešančio , palmių aliejaus taikymą pieno pramonėje, kažkaip jis užmiršo, ar aš kažką praleidau ?
Kodėl trinate normalius komentarus? Čia pagal pieninės herojaus užsakymą?