fbpx

Aplinkos ministerija skelbia automobilio taršos mokesčio skaičiuoklę

Dalintis:

Šiandien Aplinkos ministerija išplatino pranešimą spaudai, kuriame skelbiama apie sukurtą automobilių taršos mokesčio skaičiuoklę. Ja naudojantis bus galima sužinoti ir koks mokestis bus taikomas pirmą kartą registruojant automobilį, ir koks bus metinis naudotojo mokestis.

Pranešime spaudai cituojama aplinkos viceministrė Gintarė Krušnienė sako, kad šios vasaros temperatūros rekordai, stebimi ne tik Lietuvoje, bet ir kitose pasaulio vietose, bei potvyniai siunčia pavojaus signalą ir ragina imtis ryžtingų sprendimų valdyti šiltnamio efektą.

„Motorinių transporto priemonių įstatymas yra vienas iš būdų šiam tikslui pasiekti. Tikiuosi, kad šia skaičiuokle pavyks išsklaidyti mitus, kad nuo šiol gatvėse galės riedėti tik naujausi automobiliai. Netaršių automobilių tikrai galime rasti visose automobilių klasėse, svarbu pasirinkti teisingai“, – automobilio taršos skaičiuoklę komentuoja Gintarė Krušnienė.

Neseniai paskelbtoje skaičiuoklėje mokesčio dydį galite pasitikrinti įvesdami automobilio CO2 vertę (ji nurodyta automobilio registracijos dokumentuose). Jei po ranka dokumento neturite, mokesčio dydį sužinosite įvedę automobilio masę, pavarų dėžės tipą, variklio galią (kW). Suvedus būtinus parametrus, skaičiuoklė pateiks palyginimą tarp planuojamų mokesčių dydžių nuo 2023 m., kai, tikėtina, mokestis pradės galioti, ir 2025 m., kai nebegalios lengvata naudotojo mokesčiui automobiliams, registruotiems iki 2020 m. liepos 1 d.

Projektas numato lengvatas daugiavaikėms šeimoms, vyresniems kaip 65 metų vairuotojams ir kitoms visuomenės grupėms. Iki 2025 m. pabaigos nustatomas pereinamasis laikotarpis visiems vairuotojams, kurie įsigijo transporto priemonę iki pirmojo taršos mokesčio 2020 m.

Sveikatai žalingas kietąsias daleles aplinkos ore skleidžiantis transportas yra ir didžiausią atmosferos taršą generuojantis  Lietuvos ekonomikos sektorius. Visai planetai pavojinga tarša šiltnamio dujomis Lietuvoje nuo 2005 m. didėjo 50 proc. – kaip jokioje kitoje srityje.

Pastaraisiais metais automobilių tarša azoto oksidais Lietuvos sostinėje nemažėja ir laikosi arti leistinos ribos. Užtat karantino metu 2020-aisiais sumažėjus judėjimui asmeniniais automobiliais, vidutinė kietųjų dalelių koncentracija Vilniuje ir Kaune sumažėjo trečdaliu.

Dalintis:

About Author

Palikite komentarą