Tauragės rajono merui Dovydui Kaminskui Žalgirių mikrorajono gyventojams pristačius mažojo aplinkkelio projektą ir sulaukus gyventojų nepritarimo, savo nuomonę išsakė architektas Vincentas Paulauskas. Jis su kolegomis prieš kelis dešimtmečius dirbo prie dabar erzelį sukėlusio projekto ir tvirtina – aplinkkelio miesto viduje nebūna.
Kai Vincentas Paulauskas 1972 m. pradėjo dirbti architektu Tauragės apskrityje, jau buvo pradėtas projektuoti Žalgirių mikrorajonas. Tuo metu maketuose buvo pavaizduota gatvė, sąlyginai pavadinta Naująja gatve. Jis dirbo prie tų planų ir juos kontroliavo. Architekto nuomone, pasikeitus aplinkybėms (pastačius daugiabučius), gal reikėtų pasvarstyti alternatyvą apie šios gatvės tolinimą nuo daugiabučių namų, jei gyventojai to pageidauja.
– Alternatyva tokia – už geležinkelio, į Pramonės gatvę. Projektuotojai tegul neįsitveria į tą bendrąjį planą, kuris nėra šventoji karvė. Jį tvirtino savivaldybė, ji gali ir pakeisti. Bet keitimas turi būti motyvuotas, su projektuotojų sutikimu, – kalbėjo specialistas. – Tuomet tektų spręsti iškilusius inžinerinius klausimus: statyti antrą viaduką, o gal pasinaudoti esamu. Degalinė prie viaduko įrengta biznio pradžios laikais, ji atsiduria viduryje, tarp kairiojo ir dešiniojo nuvažiavimo nuo būsimo automobilinio viaduko. Nežinia, kokį tuo metu architektai iš dosnumo degalinei įteisino žemės plotą, gal dabar ją apkarpys.
Architektas sako, kad negalima magistralinės – Naujosios gatvės vadinti mažuoju aplinkkeliu, kadangi ji drieksis miesto viduje. Pagal urbanistinę ir automobilių kelių terminologiją aplinkkelis – tranzitinio eismo kelias, aplenkiantis miestą ar gyvenvietę. Aplinkkeliui taikomi kiti reikalavimai – atstumas nuo gyvenamosios vietovės turi būti 1,5 km.
– Visos valdžios, kurios tik ateina valdyti rajoną, pradeda su apvažiavimais manipuliuoti. To termino negalima vartoti, mieste jokio apvažiavimo negali būti. Naujoji gatvė yra magistralinė, jos tikslas – nuimti eismo srautą nuo kvartalo gatvių. Manau, kad įrengus Naująją gatvę eismas liks toks pat, ne didesnis, kaip J.Tumo-Vaižganto gatvėje (nuo Vasaros estrados iki pabaigos). Svajonė nutiesti aplinkkelį aplink Tauragę kilo prieš 20–30 metų, jai įgyvendinti nebuvo pinigų. Sumažėjus gyventojų, ir eismo intensyvumas tapo mažesnis. Aš pasenau, aplinkkelis liks svajone ir utopija, o gal atsiras po šimto metų, – su pesimizmo gaidele kalbėjo žymus architektas.
V.Paulauskas sako, kad nutiesus naują magistralinę gatvę gyventojams taps sudėtinga patekti į pamėgtą Oko pamiškę, todėl savivaldybei jis pateikė siūlymą keliose vietose (ne tik J.Tumo-Vaižganto gatvėje) įrengti perėjas po žeme – tai padaryti nebūtų sudėtinga. Jei savivaldybė turi pinigų, architektas siūlo įrengti antžeminį viaduką – šiuo metu tai nėra labai brangus dalykas.
– Toje magistralinės gatvės atkarpoje, kuri labai priartėja prie Žalgirių mikrorajono daugiabučių, jei neužtenka pagal normas reikiamo atstumo, turės įrengti vienakryptį eismą, o kitos krypties eismą nukreipti kita gatvele. Girdėjau, tai bus įsipiešimas su kairiuoju posūkiu iš Gedimino gatvės, sieks D.Poškos gatvę, ten yra įkalnė, – kalbėjo specialistas. – Reikia sveikinti, kad ledai pajudėjo, kad ta magistralinė gatvė atsiras – normalizuosis eismas šitoje miesto dalyje. Tik negalima naudoti žodžio „apvažiavimas“ – tai bus eilinė dviejų juostų gatvė, siauresnė už Gedimino ar Dariaus ir Girėno gatves (jos – trijų eismo juostų). Suprantu, dėl traukinio keliamo triukšmo gyventojams labai nejauku – neįpratusiems atrodo, lyg per lovą traukinys važiuotų. Jei pastatys nugarsinimo sienelę, didelį koeficientą garso nuslopins.