Autobusų parkui nelengvas laikotarpis – laukia kova su konkurentais

Dalintis:

Tauragės autobusų parkas labai sustiprino savo materialinę bazę per pastaruosius keletą metų įsigijęs net 16 elektra varomų autobusų, kuriuos dažnai matome riedančius miesto ir priemiesčių gatvėmis. Veikia 20 interaktyvių švieslenčių autobusų stotelėse, jų dar padaugės. Atrodo, visi sunkumai įveikti ir belieka mėgautis pasiektais rezultatais. Tačiau tai tik tyla prieš audrą – autobusų parkas ruošiasi lemtingam iššūkiui, nes tarptautiniame konkurse turės įveikti varžovus dėl keleivių pavėžėjimo Tauragės rajone.

Su švieslentėmis būna problemų

Dvidešimt interaktyvių švieslenčių stotelėse, kainavusių per 234 tūkst. eurų, buvo įrengta maždaug prieš dvejus metus. Ilgametis autobusų parko direktorius Rimantas Martinavičius neslėpė – švieslentės genda, neseniai vieną Aerodromo ir Šilalės gatvių sankirtoje teko išmontuoti remontui.

– Būna su švieslentėmis problemų. Kartais dingsta elektra, kartais rasoja ekranas. Skambiname tiekėjams, kurie penkerius metus vykdo garantinę priežiūrą, ir tiek problemos. Jie tą pačią dieną tvarko. Šiuo metu ekrano nėra ties Aerodromo ir Šilalės gatvių sankirta. Ten jis buvo užrasojęs, išsivežė taisyti – kažkas su hermetiku nutiko. Per tą laiką tik antra švieslentė užrasojo. Stotyje tokių problemų neturėjome, gal dėl to, kad švieslentės po stogu. Ten tik filtrus pravalo ir ekranus nuvalo, – situaciją atskleidė autobusų parko vadovas.

Pasak R.Martinavičiaus, ekraninių švieslenčių stotelėse netrukus bus daugiau. Dar sprendžiama, kuriose vietose jas įrengti, planuojama, kad jos tikrai bus pagrindinėse arterijose apie miesto centrą, ten, kur žmonės labiausiai pageidauja. Naujosios bus šiek tiek kitokios, ir bus ne tik švieslentės – bus ir sustojimo ženklai, naujų stotelių stovai, autobusuose atsiras vidinės švieslentės, kurios rodys visą maršruto informaciją. Šį kartą švieslenčių projektą vykdo VšĮ „Žaliasis regionas“.

Krauna kiekvieną naktį

Paklaustas, ar prasidėjus vasarai, atostogų metui, nesumažėjo keleivių, R.Martinavičius tvirtino, kad tikrai ne.

– Čia turbūt miesto renginiai padeda, tikrai keleivių srautas nemažas. Dauguma žmonių priprato prie tų dvylikos eurų – tokia metinio bilieto kaina, ir be problemų naudojasi. Gauname vis daugiau informacijos, kaip jiems patogu, kaip smagu. Labai stipriai keleiviai naudojasi Joniškės ir Juodpetrių sodų maršrutu. Birželį paleisime vieną papildomą maršrutą, vėlesnį, nes sodininkai nori vėliau grįžti, – stengdamasis išpildyti dar vieną gyventojų norą planus atskleidė įmonės vadovas.

Autobusų stotelėje švieslentė Šilalės gatvėje jau veikia. Reginos Genienės nuotrauka

Genda ne tik švieslentės, bet ir elektra varomi autobusai. Autobusų parko darbuotojams kol kas patiems pavyksta tuos gedimus sutaisyti, nes jie nesudėtingi, savo jėgomis lengvai įveikiami.

– Nebūna ilgalaikių elektrinių autobusų taisymo procesų. Dabar vyksta didieji profilaktiniai darbai, rimtesnių gedimų paskutiniu laikotarpiu nebuvo. Iš pradžių, kol išmoko visi, kol įsivažiavo, pakrovimo, šildymo sistemos klausimų kilo, buvo strigimų. Žiemos pabaigoje įveikėme tuos dalykus. Su elektriniais mažiau problemų, – patikino R.Martinavičius.

Rimantas Martinavičius sako, kad pamačius elektrinį autobusą žiemą degalinėje pilantis dyzelinį kurą nereikia stebėtis. Jo labai nedaug reikia, jis reikalingas šildymo sistemai, kuri – dvigubo varianto: elektrinis siurblys dirba iki tam tikros temperatūros, po to jam neužtenka elektros. Tada įsijungia dyzelinė krosnelė.

– Dienai dyzelino reikia apie dešimt litrų per šalčius. Elektrinius autobusus mes krauname kiekvieną naktį. Per dieną jie nuvažiuoja nuo 150 iki beveik 300 km. Ilgaisiais reisais žiemos metu, kad nerizikuotume, ir dieną krauname elektra. Dviejų šimtų ridai nereikia nieko daryti per dieną. Elektriniai autobusai važiuoja į už Pagėgių esančias gyvenvietes, Stoniškius, į Šilutę, Šilalę, Kryžkalnį. Šiai dienai važiuojame tik ten, kur asfaltuoti keliai. Jei būtų asfaltas, mes visas kaimo vietoves aplankytume, – patikino įmonės direktorius.

Rimantas Martinavičius tvirtino, kad elektra varomi autobusai tikrai ekologiški, tylūs, mažiau teršia aplinką. Jis džiaugiasi, kad į edukacijas Tauragės autobusų parke moksleiviai atvažiuoja ne tik iš Tauragės mokyklų, bet ir iš Šilutės, ir kitų rajonų.

Patiems išgyventi sunku

Paklaustas, ar dabar, kai bilietai apmokestinti, autobusų parkas pajėgus išgyventi savarankiškai ir nereikės savivaldybės finansavimo, R.Martinavičius patikino, kad taip dar neįmanoma.

– Ta suma realiai nedaug skiriasi nuo nemokamo važiavimo, todėl savivaldybei tenka patirtus nuostolius dengti. Per metus tik 50 tūkstančių eurų tesusirenka. Kadangi dabar mūsų rida per metus siekia apie 1 mln. 300 tūkstančių km, tai maždaug tiek ir pinigėlių reikia. Jeigu žmonės atsisakytų automobilių ir viešasis transportas būtų mokamas, jei vieno važiavimo bilietėlio kaina būtų 50 centų ar vienas euras, tai mes panašiai susirinktume tą sumą. Tačiau įvedus tokį mokamą važiavimą keleivių srautas gali mažėti 3–4 kartus. Taip jau yra buvę. Mes dabar auginamės keleivių srautą, kuris sumažėjo įvedus 12 eurų metinį bilieto mokestį. Dabar matom, kad žmonės prie jo priprato ir sugrįžta, – piniginius reikalus apžvelgė vadovas.

Paklaustas, ar ateityje autobusų bilietai nebrangs, R.Martinavičius patikino, kad šiuo klausimu neturi pozicijos, tai turi būti politinis sprendimas.

– Aš manau, kad šiai dienai tokia kaina labai geras. Nėra nemokama ir nėra brangu. Mes kiekvieną dieną kiekviename maršrute skaičiuojame žmonių srautą. Mieste labai panašiai išsilaiko, labai ankstyvi ir vėlyvi maršrutai ramesni. Didžiausias srautas – 7–8.30 val. ir 16–17.30 val. Dabar ruošiamės viso rajono maršrutų – miesto ir priemiesčio – pavėžėjimo tinklo konkursui, – atskleidė neraminantį dalyką vadovas.

Tauragės rinkai skelbiamas tarptautinis pavėžėjimo konkursas. Prieš septynerius metus Tauragės autobusų parkas sėkmingai dalyvavo tokioje atrankoje, todėl galėjo tiek daug elektrinių autobusų įsigyti. Po konkurso tapo tinkamu partneriu savivaldybei. Kadangi projektas dar nebaigtas, savivaldybė vežėją atrinkti privalo konkurso būdu. Preliminariai konkursas vyks rugsėjo mėnesį, vežėjo savivaldybė ieškos dešimties metų laikotarpiui. Prieš septynerius metus Tauragės autobusų parkas įveikė keturis konkurentus.

Išgirdęs klausimą, ar pralaimėjus konkursą Tauragės autobuso parko lauktų bankrotas, R.Martinavičius sakė, kad situacija būtų labai sudėtinga. Tokią mintį jis bando atmesti, nors nesėkmės atveju alternatyvų mato, o dabar jie stengiasi taip viską susidėlioti, susitvarkyti, pasiruošti, kad įveiktų konkurentus, nes autobusų parkas – stipri įmonė ir negalėtų taip lengvai užleisti pozicijos.

Dalintis:

About Author

Laikraščio „Tauragės kurjeris“ žurnalistė

Rekomenduojami video:

Komentarų skiltis išjungta.