Tauragės rajono savivaldybė su UAB „Kauno tiltai“ pasirašė istorinę sutartį. Bus pradėtas vienas didžiausių viešųjų investicijų projektų – Tauragės vidinio aplinkkelio pirmojo etapo statybos darbai. Sutarties vertė – 5,583 mln. Eur.
Pabrango 1,2 mln. eurų
2020 metais paskelbus apie Tauragės rajono savivaldybės administracijos ir Centrinės projektų valdymo agentūros pradedamą įgyvendinti pirmąjį funkcinės zonos Tauragė+ plėtros strategijos projektą – mažąjį aplinkkelį Tauragėje, buvo įvardyta, kad pirmojo etapo darbai kainuos 4,3 mln. eurų. Tarptautinis viešųjų pirkimų konkursas buvo skelbiamas kelis kartus. Vis strigo rangovo paieška. Šią savaitę sutartis pagaliau pasirašyta su UAB „Kauno tiltai“, tik jos kaina išaugo 1,2 milijono eurų. Aplinkkelio statybos darbai turėtų trukti 11 mėnesių. 92,5 % projekto vertės finansuojama iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų, 7,5 % prisidės Tauragės rajono savivaldybė. Tai sudarys maždaug 400 tūkst. eurų.
Vykdant pirmąjį aplinkkelio projekto etapą bus įrengta dviejų eismo juostų gatvė, besitęsianti 2,3 kilometro. Gatvei duotas Naujosios pavadinimas ir ji sujungs Gedimino bei Dariaus ir Girėno gatves, šalia bus įrengtas 2,5 metro pločio pėsčiųjų ir dviračių takas, apšvietimas ir apsaugos nuo triukšmo sienelės greta Ateities tako 24, 26 ir Gedimino g. 43, 45 daugiabučių. Projekto metu taip pat bus įrengti du nuvažiavimai. Vienas susijungs su įvažiavimu į Ateities taką, antrasis – su J.Tumo-Vaižganto gatve. J.Tumo-Vaižganto g. pabaigoje bus įrengta autobusų apsisukimo stotelė. Leidžiamas greitis Naujojoje gatvėje, kaip ir kitose miesto gatvėse, bus 50 km/val.
Tikslas – sumažinti transporto srautą
Rengiant projektą skaičiuota, kad naujasis aplinkkelis kasdien nukreips apie 3000 automobilių srautą nuo Dariaus ir Girėno gatvės ir 20 % sumažins automobilių judėjimą Gedimino, Vytauto, J.Tumo-Vaižganto ir kitomis centrinėmis miesto gatvėmis. 2-ojo etapo darbų savivaldybei nupirkti nepavyko dėl išaugusios statybų darbų kainos. Ar bus skelbiamas konkursas antrojo etapo darbams artimiausiu metu, pasak rajono mero Dovydo Kaminsko, neaišku.
– Aplinkkelis susideda iš daugelio dalių ir jų visų vienu spragtelėjimu padaryti neišeina. Dabar bus pradėta tik pirmoji aplinkkelio dalis. Darbai prasidės ties Dariaus ir Girėno gatvės susikirtimu prie „Iksferos“ ir tęsis iki Gedimino gatvės. Antrasis etapas turėtų būti nuo Gedimino gatvės, kurioje turėtų būti įrengta žiedinė sankryža šalia „Cirkle K“ degalinės, pastatytas viadukas per Gedimino gatvę, o aplinkkelis susisiektų su Vytauto gatve. Antrosios dalies nupirkti nepavyko, kol kas lieka atviras klausimas, ką darysime toliau, – „Tauragės kurjeriui“ kalbėjo meras.
Planai – dešimtmečiams į priekį
Baigus pirmąjį darbų etapą, tikimasi, kad eismas sklandžiau vyks labiausiai gyvenamose Veterinarijos, Bernotiškės, J.Tumo-Vaižganto, Gedimino, Vytauto ir Prezidento gatvėmis.
Anot D.Kaminsko, planus vykdyti 2-ąjį aplinkkelio darbų etapą griauna dėl karo Ukrainoje sparčiai šoktelėjusios statybos darbų kainos. Tikimasi, kad Bendrajame plane numatyti susisiekimą Tauragėje gerinantys projektai bus įgyvendinami ateityje. Kai bus baigtas trečiasis aplinkkelio statybos darbų etapas, sunkiasvorių automobilių miesto centre turėtų nelikti.
– Yra suplanuotas darbų nuo Dariaus ir Girėno gatvės iki Šilalės gatvės etapas, bet kol kas nei projektų, nei finansavimo darbams atlikti nėra. Taip pat numatytos trečiojo etapo ribos. Aplinkkelis eitų nuo Pramonės gatvės palei geležinkelio tiltą ir susijungtų su Tauragės dvaru. Šis trečiasis etapas vidinį aplinkkelį išpildytų pilnai. Tik tam reikia ruoštis žingsnis po žingsnio. Įgyvendinsim 1 ir 2 etapus, tada žiūrėsime, kaip sujungti su Šilalės gatve, o jau tada ateis laikas ir trečiam etapui, – bent dešimtmečio planus atskleidė meras ir pažadėjo asmeniškai gilintis į aplinkkelio kitų etapų projektus ir aiškintis, kaip padaryti, kad nereikėtų paimti visuomenės poreikiams privačių asmenų žemės.