Tauragės miesto maršrutais rieda naujas „Isuzu“ markės autobusas. Šį dyzelinį autobusą „Isuzu“ kompanija Tauragei davė tik pabandyti, mat jis yra prototipas elektrinio. Tauragėje jis važinės dvi savaites. Prieš kelerius metus tauragiškiams buvo pasiūlyta išbandyti elektrinį autobusą. Miestiečiai juo važinėjo kelias dienas.
„Isuzu“ autobusai – Turkijoje gaminamas Japonijos produktas. Ši transporto priemonė siūloma išbandyti įvairiems Lietuvos vežėjams. Anot Tauragės autobusų parko direktoriaus Rimanto Martinavičiaus, gali būti, kad ši kompanija ketina dalyvauti viešųjų pirkimų konkursuose, todėl savivaldybėms jau dabar siūlo išbandyti savo gamybos transporto priemonę.
– Autobusas yra 24 sėdimųjų vietų. Jis labai patogus įlipti vyresnio amžiaus žmonėms, pritaikytas neįgaliesiems. Viduje ir išorėje įrengta vaizdo stebėjimo sistema, skirta keleivių ir vairuotojų saugumui užtikrinti, – apie jau išbandytą autobusą pasakojo Tauragės autobusų parko direktorius R.Martinavičius.
Pasak Tauragės autobusų parko vadovo, pastaraisiais metais daugėja elektrinių autobusų gamintojų, konkurencija kaista, todėl „Isuzu“ kompanija ir siūlo išbandyti savo transporto priemones.
– Mums smagu, kad galime įvertinti įvairius technologinius sprendimus. Per pirmas dienas jokių trūkumų nepastebėjome. Norėjome, kad autobusas važiuotų Taurų maršrutu, bet pabūgome, kad rytais keleiviai netilps, todėl „Isuzu“ siųsime įvairiais miesto maršrutais. Ir vairuotojas ne vienas išbandys, – patikslino pašnekovas.
Elektra varomo naujo „Solaris Alpino Electric“ elektrinio autobuso Tauragės autobusų parkas tikisi sulaukti dar šiemet ar kitų metų sausį. Tauragės savivaldybė skelbia, kad Tauragėje važinės penki elektriniai autobusai, ne trys, kaip planuota anksčiau, kadangi susisiekimo ministro įsakymu Tauragei papildomai skirtas 750 000 Eur finansavimas. Pirmojo elektrobuso „Solaris Alpino 8,9 LE Electric“ įsigijimo sutartį su Lenkijos keleivinio transporto gamintoju „Solaris“ Tauragės autobusų parkas pasirašė šių metų pavasarį. „Solaris“ įrengtos 24 sėdimosios vietos, jis gali vežti iki 34 keleivių. Autobuse įrengta neįgaliųjų vežimėliui skirta vieta, oro kondicionierius, vaizdo kameros ir moderni keleivių informacijos sistema.
Vienkartinis autobuso bilietėlis miesto maršrutu šiuo metu kainuoja 50 centų. Kiek kainuos važiavimas elektrobusais, nors savivaldybė ir buvo žadėjusi nemokamą keleivių vežimą, kol kas neaišku. R.Martinavičius sako, kad šis klausimas tebėra atviras. Tauragės autobusų parkas tarybai buvo siūlęs didinti važiavimo kainą, tačiau politikai tam nepritarė. Anot šios bendrovės vadovo, tik labai nedaug keleivių bilietus perka visa kaina, nes veikia kompensacinis mechanizmas. Jis neslėpė, kad vis dar sunku pritraukti žmones važiuoti autobusais.