fbpx

Ką daryti, kad išpardavimas neapkarstų?

Dalintis:

„Juodasis penktadienis“ ir jo metu skelbiami išpardavimai bei akcijos masina ne vieną pirkėją ką nors įsigyti. Kartais pavyksta sutaupyti, tačiau Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos specialistai ragina aklai nepasitikėti akcijomis, o internetinius prekeivius dar atidžiai patikrinti prieš pervedant pinigus. Kaip apsaugoti savo piniginę?

Populiarus išpardavimų laikotarpis pavadintas „Juoduoju penktadieniu“ (angl. „Black Friday“) paprastai vyksta artėjant didžiosioms metų šventėms. Masinių išpardavimų dienos tradicija į Lietuvą atkeliavo iš Jungtinių Amerikos Valstijų, kur dažniausiai išpardavimai skelbiami iškart po Padėkos dienos (šiemet – lapkričio 27 d.). Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos (VVTAT) Vartojimo prekių skyriaus patarėjas Rimantas Knyzelis pastebi, kad mūsuose šis išpardavimas neturi tradicijų, tad vieni prekybininkai skelbia išparduodantys kai kurias prekes anksčiau, kiti vėliau.

VVTAT specialistai tvirtina, kad dažnam pirkėjui kaina yra vienas svarbiausių veiksnių renkantis pirkinius. Tačiau skubant sunku įvertinti akcijų sąlygas ir įsitikinti, kad pardavėjas nenurodo kokių nors išimčių. Išimtys, kam nuolaidos yra ar nėra taikomos turi būti nurodytos labai aiškiai. Prieš dedant prekę į pirkinių krepšelį reikia atkreipti dėmesį ir į akcijos laikotarpį, naudinga patikrinti pasiūlymus kitose parduotuvėse ar internete. R.Knyzelis pataria – jei žadėta nuolaida nebuvo pritaikyta ar pastebėjote klaidinančias akcijos sąlygas, drąsiai kreipkitės į pardavėją bei praneškite VVTAT.

– VVTAT neretai sulaukia vartotojų pranešimų dėl galimo klaidinimo organizuojant įvairias akcijas, pasiūlymus. Pažeidimų nustatoma tiek elektroninėje, tiek fizinėje prekyboje. Daugiausia pranešimų per šių metų trečiąjį ketvirtį gauta dėl nepritaikytų akcijų ir nuolaidų, pritaikytų mažesnių nuolaidų nei skelbta, nesuteiktų reklamuojamų paslaugų, nepristatytų prekių, nesuteiktų žadėtų dovanų. Vartotojai kreipėsi pastebėję reklaminiuose skydeliuose skelbiamą vieną prekės kainą bei neradę tokios kainos pačioje elektroninėje parduotuvėje. Šiuo laikotarpiu pastebėta, kad dažniau buvo skundžiama elektroninių parduotuvių vykdoma veikla bei skleidžiama galimai klaidinanti informacija, – dėstė VVTAT Vartojimo prekių skyriaus patarėjas, pridurdamas, kad pirkėjų skundų kasmet daugėja. Tai esą rodo, jog vartotojai žino savo teises ir kaip jas apginti.

Tarnybos patarėjo teigimu, kai kurie vartotojai itin atidūs, nes buvo gauta skundų ir dėl to, kad internetinėje parduotuvėje pastebimai prieš akcijas buvo sukeltos kainos ir akcijos metu jos sumažintos iki reguliaraus dydžio. Pranešta ir apie tai, kad prekės kaina liko ta pati, bet prie jos pridėtas akcijos ženkliukas. Tai rodo, jog ne visus nesąžiningiems prekybininkams pavyko apgauti.

Rimantas Knyzelis pastebi, kad pasibaigus didžiųjų išpardavimų laikotarpiui nepatenkintų pirkėjų skundų tarnyba gauna daugiau, nei įprasta. Pirkėjai pagalbos kreipiasi ir dėl nepritaikytų nuolaidų, ir dėl vėluojančio pristatymo bei prekių grąžinimo sąlygų.

Vartotojus ginanti tarnyba primena, kad prekės pirkimą patvirtinantis dokumentas, paprastai sakant – čekis, yra būtinas. Tik turint jį galima grąžinti kokybišką prekę per 14 dienų, pasinaudoti garantija, kuri trunka net dvejus metus (nebent pardavėjas nustato ilgesnį terminą). Jei nerimaujate, kad čekis gali išblukti, pasidarykite jo kopiją.

Dalintis:

About Author

Morta Mikutytė

Naujienų portalo kurjeris.lt redaktorė

Palikite komentarą