fbpx

Istoriniai geležinkelio stoties pastatai gali būti parduoti

Dalintis:

Buvęs Lauksargių geležinkelio stoties kompleksas su istoriniais valstybės saugomais raudonų plytų pastatais ruošiamas privatizuoti. Pranešimą apie galimą aukcioną skelbia Turto bankas. Viename šio komplekso pastatų nuomojamuose butuose gyvenantys žmonės nerimauja dėl savo ateities – išsikelti jie nenori. Turto banko atstovas tikina, kad pardavimo aukcionas užtruks.

Gyventojams nepranešė

Lauksargių geležinkelio stoties kompleksui priklauso išraiškingos Mažajai Lietuvai būdingos architektūros raudonų plytų dviaukštis pastatas ir du gretimi analogiškos statybos geležinkeliečių namai. Turto bankas skelbia, kad aukcione bus parduodamas Lauksargių geležinkelio kompleksas – geležinkelio stotis, sandėlis ir krovinių platforma. Numatoma aukciono data ir pradinė pardavimo kaina neskelbiamos. Tačiau vietos gyventojus pasiekė kalbos, kad pradinė aukciono kaina gali siekti apie 60 000 eurų.

Tuometinėje geležinkelio stotyje iešmininke dirbusi planuojamo parduoti pastato gyventoja (vardo ir pavardės nepanoro viešinti) sakė, kad pastate, kuriame ji gyvena, kadaise veikė keleivių laukimo salė ir buvo keletas geležinkeliečių butų, jo privatizuoti niekada niekas neleido. Šiuo metu planuojamame parduoti pastate butus turi keturios šeimos, tačiau gyvena čia ne visos.

Moteris tvirtino, kad Turto bankas apie ketinimą aukcione parduoti buvusio geležinkelio stoties komplekso pastatus jos neinformavo. Keltis iš šio namo, kur gyvena daugybę metų, ji nenori, nors gyvenimo sąlygos jame ir nėra labai geros. Pastatas esą net neįvardytas kaip gyvenamasis namas. Nėra komunalinių patogumų. Yra tik lauko tualetas, o kiekvieną pavasarį patvinsta rūsiai.

– Norint išsikelti kitur reikia turėti daug pinigų. Jei pasiūlys išsikelti gyventi į kokius Kamščius, Žilučius ar Aukštvilkius į kokį griuvėsį, tai viskas, išprotėsiu, – nuogąstavo pašnekovė ir netrukus patikslino, kad jei žmonėms būtų leidę išsipirkti butus, pastatas dabar būtų kitaip atrodęs.

Moteris pasakojo, kad traukinių keliamas triukšmas jai netrukdo. Pravažiuojančių traukinių garso ji nė negirdi, nors bėgiai eina palei pat namą.

Investavus būtų gražu

Kieme „Tauragės kurjerio“ pakalbintas Liudas prisistatė esąs vieno šio namo gyventojo brolis. Jo sūnus čia nuomojasi žemę, o Liudas laiko bičių avilius. Vyras nuomojasi ir dalį sandėlio.

– Sandėlio stogas kiauras. Kai geležinkelio stoties kompleksas priklausė Klaipėdos geležinkelių įmonei, buvo atvažiavę darbininkai su bokšteliu sutvarkyti stogo, tačiau pasistumdė dieną ir nieko gero nepadarė. Kaip per stogą bėgo vanduo, taip bėga. Atstatyti visus pastatus, kurie yra ir paveldo objektas, prireiks labai daug lėšų. Reikės viską identiškai atstatyti. Tačiau nemažai investavus būtų gražu. Šis pastatas taip sumūrytas, kad žemės drebėjimą atlaikytų, nors ir virpa traukiniams važiuojant, – pasakojo pašnekovas.

Vyras neslėpė, kad nerimą kelia klausimas – kaip bus su žeme. Ypač dėl ant jos stovinčių jo avilių. O ir obelų yra prisodinęs. Turto banko skelbime įrašo apie žemę jis nerado.

60-metis Liudas čia gyveno nuo gimimo, dabar gyvena mieste. Liudo tėvas dirbo traukinių stoties iešmininku, budėtoju, o vėliau ir stoties viršininku. Vyras pasakojo, kad nuo mažens jie, vaikai, buvo įpratinti saugotis traukinio. Būdamas vaikas yra matęs po traukiniu žuvusį žmogų. Traukinys tuomet pervažiavo neblaivų vyrą.

Daug neatsakytų klausimų

VĮ Turto bankas Pardavimų departamento atstovas Dainius Juozėnas „Tauragės kurjerį“ informavo, kad Aukštvilkių kaime esanti Lauksargių geležinkelio stotis dar neparengta parduoti aukcione:

„Pagrindinė problema ta, kad statiniai yra 41 ha ploto geležinkelių infrastruktūros sklype. Kaip žinia, parduodant pastatus, būtina apspręsti jų santykius su žemės sklypu ar jo dalimi – ar bus esamo sklypo atskiriama į savarankišką parduodamą sklypą, ar dalis geležinkelių sklypo bus tik nuomojama, ką išvis veiks privatūs savininkai strateginės reikšmės geležinkelio sklype ir pan. Tačiau toji diskusija nėra išsivysčiusi, geležinkeliai reorganizavosi, pastatai Turto banke keitė statusą“.

Trumpa istorija

Lauksargių geležinkelio stoties kompleksas – valstybės saugomas objektas, įtrauktas į Nekilnojamųjų kultūros vertybių registrą.

Istoriniai šaltiniai mena, kad geležinkelį Tilžė–Pagėgiai–Klaipėda 1872 metais nusprendė tiesti Prūsijos valdžia, jam pradėjus veikti, nuvedė ir atšaką iki Lauksargių. Geležinkelio stotis Lauksargiuose pastatyta 1890 metais.

Tauragės krašto muziejaus Istorijos-etnografijos skyriaus vedėjas, laikinai direktoriaus pareigas einantis Darius Kiniulis „Tauragės kurjeriui“ yra pasakojęs, kad geležinkelio stoties pastatuose buvo prižiūrėtojų butai, o pagrindiniame pastate – keleivių laukimo salė. Kadaise čia buvo paskutinė stotelė, tačiau 1915 metais bėgiai pratęsti pro Tauragę iki Radviliškio.

1919 m. liepos 4 d. Lietuvos Vyriausybė iš Vokietijos perėmė Lietuvos geležinkelių tinklą. 1925 m. buvo parengti Tauragės geležinkelio stoties ir ją aptarnaujančių pastatų – dirbtuvių su sandėliu, komercijos agentų bagažinės su gaisrine ir tualetų – projektas. 2004 m. Tauragės geležinkelio stotis įrašyta į respublikinį kultūros paveldo statinių registrą.

Dalintis:

About Author

Daiva Žebelienė

Laikraščio „Tauragės kurjeris“ žurnalistė

Rekomenduojami video:

Palikite komentarą