Per patį darbymetį išardę tiltą, darbus metė

Dalintis:

Pavasarį pradėti kelio nuo Adakavo iki Nemakščių darbai sustabdyti, eismas tiltu per upę uždarytas, o rangovai su užsakovais – Lietuvos automobilių kelių direkcija – tebesusirašinėja: derina projekto keitimo darbus. „Jei mes, ūkininkai, taip dirbtume, pasaulis badu išmirtų“,– rėžė stambus šio krašto ūkininkas. Vietos ūkininkams, o jų per dvi dešimtis, traktoriais, kombainais ir sunkvežimiais nuimti derliaus teks važiuoti apylanka, o tai reiškia kaskart apie 40 papildomų kilometrų, kai kuriems ir visi 70 km.

Valstybinės reikšmės rajoninio kelio Skaudvilė–Adakavas–Nemakščiai ruožo nuo 6,428 iki 12,180 km kapitalinio remonto užsakovė – Lietuvos automobilių kelių direkcija. Darbus atlieka UAB „Kauno tiltai“. Pagal pasirašytą sutartį darbų pradžia objekte buvo numatyta šių metų kovą, pabaiga – rugsėjo viduryje. Sutarties vertė – per 3 milijonus eurų.

Į „Tauragės kurjerio“ redakciją paskambinęs ūkininkas Jonas Jucius tvirtino, kad eismas per Upynikės tiltą uždarytas, o remonto darbai nevyksta jau apie tris savaites. Ne tik jis, bet ir kiti šio krašto ūkininkai, kurių per dvidešimt, negali nuvažiuoti iki dirbamų laukų, kur pasėti rapsai, kviečiai.

– Liepą rapsus kulsime. Tiltas uždarytas, jokie darbai nevyksta. Savivaldybė pasirūpino, kad būtų padaryta perlaida pravažiavimui kitoje vietoje, bet ten mūsų mašinos klimpsta. Gal viena kita technika ir pravažiuotų. O mūsų vien stambių ūkininkų virš dešimt. Atvažiuokit, susirinksim kas galėsim, pasikalbėsim, – ketvirtadienį žurnalistę prie uždaryto tilto už Adakavo pakvietė J.Jucius.

Tik pradėjus darbus paaiškėjo, kad tilto konstrukcijai reikia didesnio sustiprinimo nei numatyta projekte – važiuojamoji dalis taip ir liko išardyta. Daivos Žebelienės nuotrauka

Už Skaudvilės, ties posūkiu į Adakavą, stovintis kelio ženklas nukreipė į apylanką. Tiesa, iki pat Adakavo, tai yra remontuojamo tilto per Upynikę, dar galima važiuoti. Kai nuvykome į sutartą vietą, mūsų jau laukė būrelis ūkininkų. Vyrai sakė nebeišmaną, į ką kreiptis pagalbos, mat biurokratai, sėdintys kabinetuose, neskuba. Vis dėlto po pokalbio su žurnaliste ūkininkai žadėjo surašyti raštą Lietuvos automobilių kelių direkcijai ir paprašyti darbus atlikti kuo greičiau.

Po 100 ir daugiau hektarų valdantys vietos ūkininkai neslepia: nėra taip, kad liko be jokios galimybės nuvažiuoti į dirbamus laukus. Kaip juos informavo Lietuvos automobilių kelių direkcija, eismas nukreipiamas apylanka, kurios ilgis – 31 km. Anot susirinkusiųjų, į vieną pusę kai kuriems prisidės apie 20 kilometrų. Jei derliui nuimti reikia 70 reisų, papildomai susidarys apie 2800 km.

– Ar įsivaizduojat, ką reiškia kombainu tokius atstumus važinėti? Ir technikos laukuose gi nepaliksim. Ar patiems likti nakvoti laukuose? – svarstė Vytautas Meištininkas.

V.Meištininkas turi 20 ha laukų. Augina rapsus ir kviečius. J.Jucius patikslino, kad į laukus reikia ne tik pasodinti ir derliaus nuimti važiuoti, reikia važiuoti ir dėl ligų stebėti, ir trąšas nuvežti.

– Tai ne tik kuro, lėšų, bet ir laiko sąnaudos. Kadangi sunkvežimiais išvažiuosime į magistralinius kelius, dar ir Kelių naudojimo mokestį Kelių direkcijai, kuri yra darbų užsakovė, turėsime sumokėti. Kas 8, kas 11 eurų per mėnesį mokės. Gaunasi taip, kad kuo ilgiau Kelių direkcija darbų neorganizuos, tuo daugiau uždirbs, – žėrė pasipiktinę ūkininkai.

Anot jų, iki javapjūtės liko apie mėnesį. Tokiu darbo tempu akivaizdu, kad eismo per tiltą neatidarys, jei ir atidarytų vieną tilto pusę, kombainai nepravažiuos.

– Jei mes, ūkininkai, dirbtume kaip jie, tai pasaulis badu išmirtų. Rangovai prisiima daug darbų, o dirbti nesuspėja. Išardo, užtveria kelią ir išvažiuoja į kitus objektus, – rėžė stambus šio krašto ūkininkas Rolandas Valančius.

Vyrai šmaikštavo, kad jei jiems leistų suremontuoti važiuojamąją dalį per tiltą, tai Mindauginėms eismą tikrai atidarytų ir dar pinigų liktų. Anot susirinkusiųjų, rangovai ūkininkų prašė pakentėti, kadangi jie darbų žiemą negali atlikti.

– O mes ką, galim javus nuimti sausį? Jeigu matytume, kad darbai ten vyksta, būtume kantresni, bet kaip matote, niekas čia nedirba, – baksnojo susirinkusieji.

Darbus atliekančios UAB „Kauno tiltai“ atstovai aiškina, kad jie sustojo ne dėl įmonės kaltės. Pradėjus tilto remonto darbus paaiškėjo, kad neužtenka atlikti tik tai, kas numatyta projekte. Kol kas laukiama atsakymo iš Kelių direkcijos.

„Tilto remonto darbai sustojo dėl atsiradusio poreikio nenumatytiems darbams – paaiškėjo, kad tilto konstrukcijai reikia didesnio sustiprinimo nei numatyta projekte. Šiuo metu vyksta projekto keitimo derinimo darbai. Kelio remonto darbai vyksta pagal numatytus grafikus. Visus darbus planuojame pabaigti sutartyje numatytu laiku“, – redakciją informavo bendrovės projektų direktorius Audrius Rulys.

Kelių direkcijos atstovai patikino, kad kapitalinio remonto darbai vykdomi pagal planą. Rangovas informavo Kelių direkciją, kad rugpjūtį tiltu jau bus galima naudotis. Viso projekto rangos darbus planuojama baigti šių metų rugsėjį.

Dalintis:

About Author

Laikraščio „Tauragės kurjeris“ žurnalistė

Rekomenduojami video:

Palikite komentarą