Kelias į Tauragę lopais ir duobėmis nusėtas

Dalintis:

Pirmasis atlydys po gausaus sniego kelyje į Tauragę atvėrė aštriabriaunes gilias duobes. Pirmadienio vakarą pradėjus snigti, šalikelėje stojo automobilių padangas kelio duobėse prakirtę vairuotojai. Tokių nelaimėlių buvo ir antradienį, ir trečiadienį. Rajono valdžia apie problemą žino, bet kelias – ne jų.

Pavojingas 9 km ruožas

Kiekvieną žiemą Tauragės rajono gyventojai kreipiasi į „Tauragės kurjerio“ redakciją prašydami padėti susikalbėti su už kelių priežiūrą atsakingais asmenimis arba paviešinti problemą – duobėtuose keliuose tauragiškiai pameta ratus, sugadina automobilių važiuokles. Dar kiti tikina, kad keliai ne tik netaisomi, bet ir nevalomi. Prie duobėtų rajono žvyrkelių gyventojai lyg ir priprato, bet lūžtanti pagrindinė arterija į Tauragę – kelias A12, pasak skaitytojų, tokios prastos būklės buvo tik sovietiniais laikais.

– Aš ne kelią stebiu vairuodamas, o duobes. Ypač prastas kelio ruožas nuo Batakių sankryžos, taip pat gilios duobės prieš ir už Joniškės sodų sankryžos. Kai sninga ar lyja, duobių nesimato, jos labai pavojingos, – „Tauragės kurjeriui“ pirmadienio vakarą sakė iš Kryžkalnio į Tauragę vykęs S.B.

Šiam skaitytojui pritaria ir trečiadienį į Tauragę iš Kauno atvykęs Virginijus Šaulys.

– Kelias nuvalytas, bet labai duobėtas. Reikia atidžiai vairuoti. Jokių ženklų apie tokią kelio būklę važiuodamas nuo Kryžkalnio į Tauragę nemačiau. Vietomis yra ženklai apie greičio ribojimą, bet jie ir vasarą čia būdavo. Nepavydžiu tiems, kas sutemus ar lyjant važiuos, – sakė svečias.

Per Tauragės rajoną besidriekiančiame A12 kelyje nustatyti du itin prastos būklės kelio ruožai. Violetos Karaliūnaitės nuotrauka

Meras problemos neišspręs

Kelių eismo taisyklėse nurodyta, kad vairuotojai, pastebėję kliūtį kelyje, turi ją pažymėti. Jei tektų tokias kliūtis žymėti magistraliniame kelyje A12, važiuoti būtų dar sudėtingiau.

Rajono meras Dovydas Kaminskas tikina, kad dėl valstybinių kelių būklės nuolat komunikuoja su juos prižiūrinčios bendrovės „Kelių priežiūra“ ir Lietuvos automobilių kelių direkcijos (LAKD) atstovais. Su jais meras buvo susitikęs ir šią savaitę.

– Esame identifikavę du labai blogos būklės A12 kelio ruožus. Tiek „Kelių priežiūra“, tiek LAKD situaciją žino, tačiau apie planuojamus kapitalinio remonto darbus informacijos neturime. Gyventojų galiu tik atsiprašyti, kad Lietuvoje turime tokią situaciją keliuose. Kas susiję su mūsų darbu ir rūpesčiu – darome viską, ką galime, tačiau problemos sprendimas vis tiek yra LAKD žinioje, – sakė meras ir patvirtino, kad pats A12 keliu važiuoja dažnai.

Paprašytas įvardyti patį blogiausią kelią Tauragės rajone, meras sakė:

– Yra nemažai probleminių kelių, visus įvardyti būtų sudėtinga. Labai bloga situacija yra žvyrkelyje Mažonai–Vaitimėnai.

Kasmet vis baisiau

Nors kelininkai atsivėrusias duobes užlygina šalto asfalto sluoksniu, greitai jis ir vėl ištaškomas, ant kelio pažyra asfalto gabaliukai ir akmenys iš duobėse supilto žvyro. Apie itin pavojingą kelią socialiniame tinkle kitus vairuotojus įspėjantys tauragiškiai pastebėjo, kad sningant kelininkų užlygintos duobės vakare ir vėl žiojėjo. Trečiadienio popietę kelyje buvo atsivėrusių ir naujų gilių duobių.

Užtaisytos kelio išdaužos jau po paros buvo ištežusios. Violetos Karaliūnaitės nuotrauka

– Naktį šąla, o dieną temperatūra pakyla. Ant kelio yra vandens, kuris subėga į asfalto įtrūkimus, šaldamas juos plečia, atsiranda duobės. Vairuotojai į jas pataikydami duobes tik pagilina. Ypač pavojingos ant kelio matomos balos su šalia pažirusiu asfalto ar akmenukų sluoksniu – jos perspėja, kad po vandeniu yra gili duobė, – vairuotojus perspėjo tauragiškis Alfonsas Kvedaras.

Vyras tikina pastebėjęs, kad skaudžiausios duobės išmušamos seno asfalto sluoksniuose.

– Tie akmenys važiuojant lekia į stiklą. Duobės baisesnės nei pernai. Jos atsiveria ir ten, kur senas asfaltas sulopytas buvo. Žinoma, paprasčiau pastatyti ženklą apie duobes kelyje arba apriboti greitį nei pakloti naują kelio dangą, – piktinasi skaitytoja, kasdien iš Skaudvilės darbo reikalais važiuojanti į Tauragę ir atgal.

Žalai atlyginti – milijonai

Apie ženklą skaitytoja paminėjo ne veltui. A12 kelyje, už sankryžos su keliu į Joniškės sodus, pastatytas ženklas rodo, kad kelio nelygumai vairuotojų laukia 10-ties kilometrų ruože. Ką toks kelio ženklas reiškia – jei automobilį važiuodami per duobes sugadinsite šiame ruože, pinigų už žalą išsireikalauti bus sunku.

– Dėl kelio duobės atsiradusių nuostolių atlyginimo galima tikėtis tokiais atvejais, kai apie tai neįspėja kelio ženklai, o vairuotojas nepažeidė jokių Kelių eismo taisyklių ir neturėjo galimybės išvengti incidento. Tuomet, apie įvykį pranešus policijai, ji išduoda specialią pažymą, su kuria galima iš kelio savininko galima pareikalauti atlyginti žalą, – „Tauragės kurjeriui“ sakė ERGO žalų administravimo vadovas Baltijos šalyse Gytis Matiukas.

Draudimo bendrovės atstovas patikino, kad patirtą žalą įvažiavus į duobę kelyje dengia transporto priemonių KASKO draudimas.

„Lietuvos draudimo“ duomenimis, duobėse apgadinus automobilius nuostoliai gali siekti ir iki kelių tūkstančių eurų. Draudikai teigia, kad net 40 procentų šalies kelių nebeatitinka nustatytų normų, ir suskaičiavo, jog 2022-aisiais nuostolių dėl kelių būklės vairuotojai patytė 66 procentais daugiau nei prieš metus. Kaip praneša „Lietuvos draudimas“, dėl duobių keliuose nukentėjusiems vairuotojams 2022-aisiais išmokėta daugiau nei 560 tūkst. eurų. Vidutinė nuostolio suma, įvažiavus į duobę kelyje, 2022 metais buvo 638 eurai, o maksimali išmoka siekė 6,5 tūkstančio eurų. Kokią bendrą žalą vairuotojai patyrė pernai, dar skaičiuojama.

BTA draudimo Marketingo ir viešųjų ryšių skyriaus vadovas Boris Jonas Kuzmas informavo, kad draudimo bendrovė 2023-aisiais administravo per 400 bylų, susijusių su žala, kurią vairuotojai patyrė įvažiavę į duobes.

– Didžioji dalis žalų – sugadintos padangos ir ratlankiai, kiek rečiau – stiklai ir net važiuoklė. Išmokos taip pat varijuoja nuo kelių šimtų iki 4–5 tūkstančių eurų. Iš viso dėl prastos kelių būklės mūsų klientų patirtiems nuostoliams atlyginti išmokėjome daugiau nei ketvirtį milijono eurų, – sakė draudimo atstovas.

Ekspertai pataria neskubėti ir vairuojant atidžiai stebėti važiuojamąją kelio dalį, atsargiai važiuoti per dideles balas, apvažiuoti pastebėtas duobes. Jei įvažiavote į didelę duobę ir patyrėte žalą, draudimo kampanijų atstovai ragina kviesti policijos pareigūnus, kad reikalaujant žalos atlyginimo būtų užfiksuoti įrodymai. Taip pat patariama nufotografuoti duobę ir apgadintą automobilį. Draudėjai išmokas moka tik KASKO draudimu apsidraudusiems. Turintys tik privalomąjį civilinės atsakomybės draudimą žalos atlyginimo gali prašyti iš kelio valdytojo. Kelias A12 priklauso LAKD.

Remontas – už kalnų

LAKD komunikacijos vadybininkas Saulius Jansonas informavo, kad AB „Kelių priežiūra“, atsakinga už kelią A12, žiemą duobes užtaiso šalto asfalto sluoksniu, o per praėjusius ir šiuos metus suremontavo 3353 kvadratinius metrus kelio išdaužų.

– Valstybinės reikšmės kelių tvarkymo projektai įgyvendinami pagal skiriamą valstybės finansavimą ir konkretaus kelio ruožo vietą planuojamų tvarkyti kelių sąraše. Minėtame sąraše  yra nurodyti penki kelio Ryga–Šiauliai–Tauragė–Kaliningradas ruožai. Aukščiausiai eilėje, 58-oje vietoje, yra kelio ruožas nuo 129,554 km iki 132,773 km (maždaug ties Batakiais, – red.) Atsižvelgiant į dabartinį finansavimą, jis galėtų būti tvarkomas ne anksčiau kaip po trejų metų, – sakė LAKD atstovas.

Saulius Jansonas patarė patyrus žalą dėl prastos valstybinės reikšmės kelio būklės A12 prašymą dėl žalos atlyginimo teikti kelius prižiūrinčiai AB „Kelių priežiūra“.

– Atkreipiame dėmesį, kad prašymas turėtų būti pasirašytas fiziniu arba elektroniniu parašu. Kartu su prašymu reikia pateikti visus turimus dokumentus, patvirtinančius patirtą žalą ir jos dydį, tai gali būti ir nuotraukos, ir sąskaita už automobilio remonto darbus, taip pat būtinas policijos protokolas, – sakė S.Jansonas.

AB „Kelių priežiūra“, gavusi visus nurodytus dokumentus, įvertina ir esant poreikiui registruoja įvykį draudime. Tuomet gavę žalos bylos numerį pateikia pretenziją pareiškėjui su nurodymu kreiptis į draudimo bendrovę, kurioje AB „Kelių priežiūra“ yra apsidraudę bendrovės civilinę atsakomybę.

Dalintis:

Rekomenduojami video:

8 komentarai

  1. Didžiojj dauguma tiltų LT ant sugriuvimo ribos, didžioji dalis kelių LT reikalauja remonto, greit didžioji dalis LT bus pensininkai, didžioji dalis……………..ir taip t.t.
    Apie naujų kelių statybą reiks užmiršti, nes ir senųjų nebesugebame prižiūrėti.

  2. Taip taip tik didžiausius mokesčius renka už auto registracijas ir t.t tik kur tie pinigai – milijonai nusėda, kad nėra lėšų už ka kelius tvarkyti… ot “gerovės valstybė” kad tik paprastus žmogelius “iščiulpt”, o keles taip tragiškas, viena diena prilopo prilijusia duobe, kita diena lietus išplauna – svarbiausia kažka dariti….

  3. Lietuvoj per 30 metų tik apie 50 km naujų kelių nutiesė visi kiti yra dar ruso nutiesti kažkada buvo geriausi sąjungoj dabar tik su rumunija gali konkuruoti ir yra pavojingi gyvybeiv

  4. Kelys Mažonai Vaitmenai yra ne prastos būklės ,o jau galima sakyti nepravažiuojami mėginkite Mere pravaziuoti

  5. (h-)erovės Lietuva on

    po liber/konservų valdymo nei kelių,nei tiltų,nei sveikatos apsaugos ar švietimo,vien tik apgriuvusi ES teritorija…..kadaise Lietuva vadinta…..

  6. Karbonadas on

    Atsižvelgiant į dabartinį finansavimą, jis galėtų būti tvarkomas ne anksčiau kaip po trejų metų. Juokas ima…. Kur nueina mūsų pinigai ir visiems giliai px….

  7. Respublikinės reikšmės Kellas, Sunkesnių automobilių vairuotojai moka kelių mokestį ir turi važiuoti,kaip su arkliais,Klausimas,jeigu Kellas mokamas,tao ir sąlygas atitinkas satellite.Negi Lietuvoje visiškai viską pra…. ..