fbpx

Kodėl laiškas tame pat mieste keliauja savaitę?

Dalintis:

„Nuo kovo 1-osios Lietuvos paštas pereina prie automatizuoto siuntų skirstymo. Darome viską, kad visas siuntas ir laiškus pristatytume kuo greičiau“, – pastarąjį mėnesį ne kartą skelbė Lietuvos paštas, tačiau realybė laiškų ir siuntų laukiančių gyventojų nedžiugina. Į laiškų dėžutę prie Tauragės centrinio pašto įmestas laiškas adresatą tame pat mieste pasiekė po savaitės, o iš Vilniaus išsiųstas dokumentas į Tauragę keliavo tris savaites.

Laiškas keliavo savaitę

Praėjusią savaitę į „Tauragės kurjerio“ redakciją paskambinusi Tauragės rajone gyvenanti ūkininkė piktinosi, kad tris savaites laukė gyvulio paso, kurį išduoda Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba (VMVT). Moteris pasakojo, kad kovo mėnesio pradžioje VMVT Tauragės departamente užpildė dokumentą ką tik gimusio veršelio pasui gauti, jį turėjo atsiųsti VMVT iš Vilniaus. Ilgai dokumento nesulaukusi moteris teigė, jog pakartotinai kreipėsi į VMVT Tauragėje, tačiau tarnybos darbuotojai paaiškinę, kad laiškas išsiųstas, tačiau, matyt, užstrigęs Lietuvos pašte. Be gyvulio paso ūkininkas neturi teisės jo parduoti.

Ilgai iki adresato keliauja net tame pačiame mieste išsiųsti laiškai. Kovo 17 dieną (trečiadienį), ryte, prieš 10 val., į pašto dėžutę prie Tauragės centrinio pašto (Dariaus ir Girėno g. 16) įmestas laiškas adresatą Tauragės mieste pasiekė kovo 23 dieną (antradienį). Ant voko yra antspaudas su data 2021 02 20. Antspaudas tik vienas, nematyti nei kada iškeliavo iš Tauragės į logistikos centrą, nei kada grįžo į Tauragę.

Karantino laikotarpiu ne viena įstaiga prašymus, jei žmogus nesugeba užpildyti elektroninių formų, prašo atsiųsti registruotu laišku. Nors iš pirmo žvilgsnio reikalinga įstaiga ranka pasiekiama, laiškai paštu keliauja ilgai.

Kodėl užtrunka?

Kreipėmės į Lietuvos pašto atstovus prašydami komentaro dėl ilgai keliaujančių laiškų. Kodėl vietiniai laiškai iškart nenešami adresatui? Ar tiesa, kad laiškas, iš Tauragės siunčiamas į Tauragę, pirmiausia keliauja į Vilniaus logistikos centrą, o tik tuomet atgal į Tauragę?

Lietuvos paštas skelbia, kad nuo kovo 1-osios pradėjo perėjimą prie automatizuoto laiškų ir siuntų skirstymo. Tačiau ar, pasipylus skundams visoje Lietuvoje, bendrovė neplanuoja keisti neseniai startavusios sistemos?

Lietuvos pašto Komunikacijos departamento vadovė Ugnė Bartašiūtė informavo, kad perėjus prie automatizuoto skirstymo jis tapo ir centralizuotas. Tai reiškia, kad didžioji dalis siuntų ir laiškų iki galutinio gavėjo skirstomi Vilniaus logistikos centre.

– Svarbu pastebėti, kad anksčiau siuntos buvo skirstomos rankiniu būdu keliose skirtingose stotelėse, siunta niekada iš vieno pašto tiesiai nekeliavo į kitą, dabar priešingai – tarpinėse stotelėse (paskirstymo centruose) vyksta tik siuntos pervežimas, o skirstymas atliekamas naujajame Vilniaus logistikos centre. Taip ateityje bus užtikrinami efektyvesni procesai, kad siuntos ir laiškai galutinį tašką pasiektų greičiau, – patikino Lietuvos pašto Komunikacijos departamento vadovė.

Anot pašto atstovės, taip pat keliauja ir Tauragėje siunčiami laiškai:

– Iš Tauragės jie keliauja tiesiai į Vilniaus logistikos centrą, ten išskirstomi iki galutinio gavėjo adreso, t. y. iki laiškininko, kuris aptarnauja gavėjo apylinkę (laiškas keliauja į konkretų maišą, kuriame ir visi kiti tos apylinkės laiškai). Išskirstyti laiškai pristatomi į atitinkamą paskirstymo centrą (jeigu gavėjas yra Tauragėje, pristatoma į Tauragės paskirstymo centrą), iš kurio tiesiai keliauja į pašto skyrių, kuriame laiškininkas tik susidėlioja tos dienos siuntas, laiškus, korespondenciją pagal maršrutą ir išeina į apylinkę pristatyti laiško gavėjui.

Ugnės Bartašiūtės teigimu, laiško pristatymo terminas priklauso nuo pasirinkto siuntimo būdo: registruoti pirmenybiniai laiškai keliauja 1–3 darbo dienas, neregistruoto laiško kelionė gali užtrukti iki 5 darbo dienų. Šiuo metu laiškai, anot pašto atstovės, keliauja įprastais terminais, nors pavienių nesklandumų, dažniausiai dėl netinkamo adresavimo, pasitaikyti gali. Tokiu atveju paštas pataria susisiekti su Lietuvos pašto Kontaktų centru telefonu 1842 arba per socialinį tinklą „Facebook“.

Atleis tris darbuotojus

Lietuvos pašto atstovės paprašėme atsakyti ir į klausimą dėl atleidžiamų pašto darbuotojų, kurie iki pertvarkos skirstė laiškus.

Ugnė Bartašiūtė informavo, kad, nelikus tarpinių paskirstymo stotelių Tauragės mieste, kovo–gegužės mėnesiais bus atsisveikinta su 3 darbuotojais, dirbančiais skirstytojais.

– Svarbu pažymėti, kad šis darbuotojų skaičiaus mažėjimas neturės įtakos klientus aptarnaujančių darbuotojų – laiškininkų, klientų aptarnavimo specialistų pašto skyriuose – skaičiui. Per pastaruosius metus Tauragės pašte darbuotojų skaičius nesikeitė, keitėsi vadovė – siekiant efektyviau viduje dalintis patirtimi, greičiau spręsti kylančius klausimus, o tuo pačiu kiekvienam paštui suteikti daugiau vadovo dėmesio, praėjusių metų vasarą pašto skyriai buvo pradėti jungti į grupes, naujoji Tauragės pašto vadovė taip pat atsakinga už Šilalės, Pagėgių, Skaudvilės, Kvėdarnos ir Kaltinėnų paštus, – informavo Lietuvos pašto atstovė. – Jūsų skaitytojų minimos situacijos susiklostė dėl pereinamuoju laikotarpiu kilusių nesklandumų – dėl to nuoširdžiai atsiprašome klientų. Pirmosiomis kovo savaitėmis turėjome iššūkių su laiškų skirstymu tiek dėl techninių nesklandumų, tiek dėl neteisingo adresavimo, apie tai informavome klientus. Šią problemą pažadėjome sutvarkyti, tai ir padarėme. Šiuo metu laiškai keliauja įprastais terminais, gali pasitaikyti tik pavieniai nesklandumai.

Dalintis:

About Author

Daiva Žebelienė

Laikraščio „Tauragės kurjeris“ žurnalistė

Rekomenduojami video:

Palikite komentarą