Kodėl vieni valdiškus automobilius žymi, kirti – ne?

Dalintis:

Su „Tauragės kurjeriu“ susisiekę tauragiškiai įtaria, kad Tauragės savivaldybei pavaldžiose bendrovėse gali būti piktnaudžiaujama – nežymėti lengvieji automobiliai naudojami privatiems tikslams. Įstaigų vadovai tikina, kad nusistatytos tvarkos laikomasi.

Žmonės, dirbantys Tauragės rajono savivaldybės kontroliuojamose bendrovėse, „Tauragės kurjeriui“ teigia, kad neženklintais įmonių automobiliais aukštesnes pareigas užimantys darbuotojai neslapukaudami kasdien važiuoja pietauti į namus, įmonių mašinomis grįžta namo po darbo ir važinėja jomis savaitgaliais. Jie klausia – kodėl netausojamas savivaldybės (mūsų visų) turtas ir ar yra viena tvarka, kaip turi būti naudojamas savivaldybės valdomų įmonių transportas.

Automobiliai nežymėti

UAB Tauragės autobusų parkas (savivaldybės akcijų – 100 proc.) direktorius Rimantas Martinavičius informavo, kad įmonė turi 2 lengvuosius automobilius, kuriems nustatytos kuro normos, jie – neženklinti. Vienas laikomas įmonės garaže ir naudojamas tiekimo (atsarginėms detalėms, padangoms pargabenti), ūkio ir remonto tikslams tarp autobusų stoties ir garažo, jo rida nedidelė.

– Antruoju automobiliu aš daugiausiai naudojuosi, kiekvieną rytą važiuoju į garažą, susitikimus. Išvykas į kitus miestus rašome kaip komandiruotę ir įforminame. Šiam automobiliui nustatyta kuro norma, jei neklystu, 100 litrų mėnesiui, šio kiekio nelabai sunaudojame. Pažymėti automobilius galime, nežinau, ar tai labai svarbus momentas, – svarstė įmonės vadovas. – Jeigu kas naudojasi kitiems tikslams, tai susimoka už tuos kilometrus pagal nustatytą įkainį. Aš pats kartais susimoku, juk būna, kad sustoji kažkur, o kad to netraktuotų kaip asmeninio reikalo – piktnaudžiavimo, tai už tą užvažiavimą susimoku. Mes šioje vietoje turime kultūrinį lygį išsiugdę, kiekvienas atsako už savo veikas. Jei jos būtų peržengiamos, suveiktų kontrolės mechanizmas.

Pasak autobusų parko direktoriaus, vidinės įmonės tvarkos laikosi visi darbuotojai, už nuvažiuotą abiejų automobilių atstumą teikiamos ataskaitos. Be to, autobusų parko vadovas svarsto ūkio reikalams naudojamą septynvietį automobilį skirti mobiliems tikslams (jei neslūgtų koronaviruso pandemija) – vairuotojo kabiną atskirti nuo keleivių. Autobusų parkas lengvųjų mašinų turėjo daugiau, po optimizavimo liko tik dvi. R.Martinavičius sako, kad darbuotojai darbo reikalams kartais naudoja savo transportą, nes automobilių įmonėje šiek tiek per mažai.

Įdiegta kontrolės sistema

UAB „Dunokai“ (savivaldybės akcijų – 56,14 proc.) vadovaujanti Gintarė Rakauskienė sakė, kad įmonė, kaip ir autobusų parkas, teturi 2 lengvuosius automobilius, jei važiuoja į kitą rajoną – formina komandiruotę.

– Viena mašina važiuoja statybos vadovas, o kita dalinasi vyr. mechanikas su pavaduotoju, abi žymėtos. Aš nuosava važinėju. Pas mus yra nustatyta tvarka, kada ir kur galima važiuoti. Į namus vykti draudžiama – mašinos skirtos tik darbo reikalams, – kalbėjo bendrovės vadovė. – Mes turime įdiegę sekimo įrangą ne tik šiuose automobiliuose, bet ir 30 sunkiasvorių automobilių. Matome, kur automobilis yra, koks jo maršrutas – visų metų įrašus galime pažiūrėti. Kontrolę įmonėje užtikriname, yra geležinė tvarka. Teikiamos ataskaitos, mėnesio gale pildomi kelionės lapai. Įdiegta kuro kontrolės sistema. Turime daug saugiklių.

Pasak UAB Tauragės butų ūkis (savivaldybės akcijų – 100 proc.) direktoriaus Egidijaus Vaitiekaus, ši bendrovė turi vieną ženklintą lengvąjį automobilį, kuriuo važiuoja visi įmonės darbuotojai.

– Tai nėra vien direktoriaus ar pavaduotojo automobilis, tai visų administracijos darbuotojų mašina, kas turi darbinių reikalų, tas su juo važiuoja. Yra nustatyta vidinė tvarka, į namus važiuoti neleidžiama, niekas į namus ir nevažiuoja, tokių atvejų nėra buvę, – teigė vadovas. – Kiekvienas darbuotojas į įmonę atvažiuoja savo automobiliu, o šis yra tik darbiniams reikalams.

Logotipas nieko nesprendžia

UAB „Tauragės vandenys“ (savivaldybės akcijų – 100 proc.), vadovaujama Eduardo Anulio, turi 3 lengvuosius automobilius – vienu technikos direktorius važinėja po objektus, pavaduotojui reikalinga mašina prižiūrint įrenginius, trečioji skirta direktoriui. Visi automobiliai nežymėti, jais neleidžiama važiuoti pietauti ar grįžti po darbo į namus, draudžiama laikyti namuose. E.Anulis prisiminė, kad viename autobusiuke, kuriuo važinėdavo įmonės brigada, kiek anksčiau buvo įrengta sekimo sistema, tačiau ji sugedo. Direktoriaus nuomone, ir be šios sistemos padalinio vadovas turi viską matyti ir viską žinoti.

– Nežinau, ar ženklinimas uabus liečia, tas logotipas nieko nesprendžia. Aš labai mažai nuvažiuoju. Kol nebuvo elektroninio sutarčių pasirašymo, reikėdavo net keletą kartų į Vilnių vykti. Jau dveji metai, kai įmonės automobiliu važiuoju iki savivaldybės, į seminarus ir susitikimus su gyventojais, – vardijo direktorius. – Jei grįždamas iš susitikimų ir važiuodamas pro šalį užsuki į namus pavalgyti, tai ne nusikaltimas. Jei tai sistema – negerai, mes netoleruojame. Jei savivaldybėje užtrunki iki pietų, juk negrįši į darbą, kad pasikeistum mašiną ir važiuotum į namus pavalgyti. Taip būna 1–2 kartus per metus. Vedame apskaitą, yra kelionės lapai, maršrutai.

Mašinos – darbuotojų namuose

UAB Tauragės šilumos tinklai (savivaldybės akcijų – 99,99 proc.), kuriai vadovauja Audrius Arcišauskas, turi daugiausiai – 4 lengvuosius automobilius: trys ženklinti, vieną kaip tik ruošiamasi paženklinti. 2019 m. įmonės administracija įsigijo naują automobilį, o pagamintą 1995 m. ir jau nusidėvėjusį pristatė į metalo supirktuvę. Kiekvienas automobilis turi atsakingą žmogų, net traktoriams, neturintiems spidometrų, surašomos moto valandos ir užplombuojami takai.

– Nėra privaloma žymėti, čia visaip interpretuotina, juk nėra jokios paslapties. Aš naudoju automobilį, kuris yra su panaudos sutartimi, pagal Vyriausybės nustatytą tvarką, visas ataskaitas pateikiame, susimokame, čia nematau jokio kriminalo, – kalbėjo vadovas. – Trys automobiliai skirti padalinių vadovams elektros, katilinių tinklo eksploatavimo priežiūrai. Jie keliasi naktį, bet kuriuo paros metu važiuoja šalinti gedimų, todėl mašinos stovi jų namuose, jie už jas atsakingi. Administruojame 5 katilines, viena – Eičiuose. Dieną darbuotojas gali užsukti pavalgyti į namus, jei pro šalį važiuoja. Padalinių vadovams kas mėnesį išduodami leidimai, kas dvi savaites vykdoma jų kontrolė, išskiriamos kuro kortelės, nurodoma, kur jie gali įsipilti degalų.

Specialiai neženklina

UAB Tauragės regiono atliekų tvarkymo centras (savivaldybės akcijų – 39,09 proc.), kuriam laikinai vadovauja Virginijus Noreika, taip pat valdo 4 automobilius: vieni jų žymėti, kiti – ne, dėl konspiracinių sumetimų. Pasak V.Noreikos, draudžiama įmonės automobiliais važiuoti kur panorėjus – grybauti ar žvejoti, jei pro šalį važiuodamas darbuotojas užsuka į namus pavalgyti – ne tragedija. Pats V.Noreika pietauti nevažiuoja, eina. Viena mašina turi sekamąją įrangą.

– Vykdome prevenciją, kai kuriose mašinose įrengtos slaptos kameros, norime šiukšlintojus pagauti – tam tikrose vietose pastatome automobilius, todėl nežymime. Vienu naudojuosi aš, kitu – dirbantys sąvartyne, trečiu naudojasi visi, kam reikia: kontrolierius ar skyrių vedėjai. Jei kas važiuoja, apie tai parašo specialiame žurnale pas administratorę, kartais užtenka pasakyti. Darbuotojui vykstant už apskrities ribų, pildome komandiruotę, – sakė V.Noreika. – Mes neturime savo garažo, todėl naktimis ir švenčių dienomis mašinos laikomos saugiai paskirtų darbuotojų namuose. Juk 20 km nevarysi mašinų į sąvartyną vien tam, kad nakčiai paliktum. Jei piktnaudžiavimai prasidėtų, tai matytume pagal kurą.

Daugiau: ilgalaikė automobilių nuoma

Dalintis:

About Author

Laikraščio „Tauragės kurjeris“ žurnalistė

Rekomenduojami video:

Palikite komentarą