Architektų, urbanistų ir kraštovaizdžio specialistų komandai „Bluma“ Tauragės rajono savivaldybė patikėjo užduotį sukurti Bažnyčių gatvės ateities viziją, apklausus šioje įsikūrusius verslininkus ir išgirdus eilinių tauragiškių nuomones. Komanda pirma pabendravo su verslininkais, tuomet surengė gyventojų apklausą ir skaičiavo judėjimo srautus.
Verslininkai vien pėsčiųjų nenori
Ketvirtadienį „Blumos“ specialistai – architektė Gintarė Kapočiūtė, urbanistas Ignas Kazlauskas ir praktikantė Liza Mejūtė – įsikūrė ant šaligatvio šalia Bažnyčių g. 15 ir 17 daugiabučių namų su arbata ir saldumynais, turėdami tikslą išgirsti praeivių nuomones. Jų parengtas informacinis stendas (kuo ši gatvė senais laikais buvo ypatinga, kokia yra dabar, surašyti matymai, kokia ji galėtų būti po 10 metų) Bažnyčių gatvėje kabės iki metų pabaigos, tuomet bus iškabintas kitas stendas su parengta gatvės vizija. Tai kokias idėjas tyrėjams išsakė verslininkai? Beje, apklausa vykdoma ir per platformą „Dalyvauk, Taurage!“ skyrelyje „Bažnyčių gatvė“.
– Šioje platformoje keliama visa projekto informacija, yra mūsų leidžiamas naujienlaiškis, ten kviečiame verslus registruotis į interviu. Į Tauragę buvome prieš keletą savaičių, turėjome apie dešimt pokalbių. Buvo daugiau užsiregistravusių, bet kiti negalėjo tuo laiku, mes buvom pasiūlę dvi dienas. Su negalėjusiais išsakyti savo pozicijos vėliau susisieksime, kad ir jų nuomonė būtų išgirsta. Su verslininkais visi interviu prasidėjo jų gynybiniu sakiniu, kad tik nebūtų panaikintas automobilių eismas. Mes siekiame išsiaiškinti visas baimes ir problemas, kad galėtume numatyti alternatyvas. Įdomių dalykų papasakojo verslininkai, nėra tik juoda ir balta, – „Tauragės kurjeriui“ kalbėjo architektė G.Kapočiūtė.
Šiuo metu aiškios Bažnyčių gatvės vizijos dar nėra, tyrimų ir pokalbių etapo metu siekiama išsiaiškinti, ko nori verslininkai, Bažnyčių gatvės gyventojai ir kiti miestiečiai.
– Bendravom su turinčiais parduotuves, restoraną. Verslininkams svarbu, kad klientas galėtų atvykti prie durų, užeiti, pabūti ir tada vėl išvykti. Ir tai faktas. Tai pagrindinis reikalavimas iš jų pusės. Jie sakė, jei tik būtų pėsčiųjų eismas, jų verslai mirtų. Įdomių iš verslininkų atėjo pasiūlymų, pavyzdžiui, jie sutinka, kad čia per daug automobilių, kad gatvė neatrodo šiuolaikiška, buvo paminėta estetinė pusė, galbūt trūksta želdinių. Keli verslininkai pasiūlė apmokestinamą parkingą – pusvalandis ar valanda nemokamai, o kitas laikas apmokestintas. Tokiu būdu neliktų automobilių, stovinčių visą dieną, – ką išgirdo iš verslininkų, pasakojo G.Kapočiūtė.

„Blumos“ komanda vykdo apklausą Bažnyčių gatvėje. Reginos Genienės nuotrauka
Pokyčiai negali įvykti staiga
Pasak architektės G.Kapočiūtės, jei Bažnyčių gatvėje parkingas būtų apmokestintas, būtų galima padaryti išimtį, kad vakarais gyventojai galėtų nemokamai prisiparkuoti. Verslininkai pasiūlė dar vieną variantą, tokį, koks yra oro uoste, kai galima sustoti, išleisti žmogų, pabūti trumpai ir išvažiuoti, taip vieniems klientams išvykus atvyktų kiti.\
– Mes verslams bandome daugiau papasakoti apie gatvės estetiką, nes dauguma gatvės atnaujinimą supranta siaurai, todėl klausia, ar čia bus tik pėsčiųjų gatvė, ar uždrausime automobilius. Bet tai viena sudedamųjų dalių. Turime galvoti apie estetiką, ar ji atliepia šiuolaikinio gyventojo poreikius, ar gerai čia jaučiamės, ar yra želdinių. Kalbėjome ir apie iškabas. Dauguma verslininkų pasisakė, jei būtų savivaldybės dalinė parama, gal iškabas, reklamas suvienodintų ar stilistiškai pritaikytų, kad neliktų vizualinės taršos. Iš praktinės urbanistinės pusės žvelgiant drastiški pokyčiai negali įvykti staiga, o tik etapais, – apie kompromiso paieškas kalbėjo architektė.
Paaiškėjo, kad verslininkai siūlo paversti Bažnyčios gatvę vieno lygio gatve, kad nebūtų atskiros važiuojamosios dalies, kad viskas būtų viename lygyje, kai automobiliai galės lėtai pravažiuoti, esą taip būtų moderniau. Tauragės dydžio miestui tinkantys du variantai – dviračių gatvė ir vieno lygio gatvė. Kuo jie skiriasi?
– Jie labai panašūs ir galėtų veikti kaip vienas variantas. Dviračių gatvė reiškia, kad pirmenybė teikiama pėstiesiems ir dviratininkams, jie nebevažiuoja šaligatviu ir jaučiasi saugiai, o automobilis gali pravažiuoti. Atlikdami tyrimą tam tikru dienos metu skirtingose vietose skaičiavome, kiek praeina žmonių: vaikų, moterų, vyrų, neįgaliųjų. Gatvės atnaujinimas – kompleksinis suvokimas, ne tik kad pėsčiųjų ar nepėsčiųjų. Buvo situacijų, kad automobiliai taip arti sustoja šalia pėsčiųjų zonos, kad neįgalųjį lydintis žmogus šalia jo negali praeiti, ar mama su vežimėliu, – pastebėjimus išsakė architektė.
Nuomonės labai skirtingos
Pasak „Blumos“, Bažnyčių gatvėje įsikūręs SEB bankas pritaria tvarumo iniciatyvoms, remia gatvės žalinimo idėją, bankui svarbu, kad žmonės su negalia galėtų pasinaudoti paslaugomis. Internetu vykdytoje apklausoje dalyvavo 400 respondentų. Nuomonės buvo labai skirtingos.
– Šiandien kalbėjom su Bažnyčių gatvės gyventojais, jie klausia, kada čia bus žadėtoji pėsčiųjų gatvė. Žmonės praeidami sako: mums ne tiek svarbi istorija, kiek ateitis. O mūsų akcentas – būtent istorija, kad tauragiškiai neprarastų ryšio su praeitimi. Atrodo, dabar lyg būtų susiskaldymas – arba taip, arba taip. Turi būti rasti kompromisai, pokyčiai turi eiti palaipsniui. Gatvės pokytį būtų galima pradėti nuo vizualinio vientisumo, nuo dangos suvienodinimo, nuo galimybės pėsčiajam ir dviratininkui jaustis saugiai, kad mašinos pravažiuotų, bet jos labiau būtų svečiai, – svarstė viena komandos narių.
Ar įmanoma visų norus suderinti? G.Kapočiūtė įsitikinusi, kad įmanoma, tik pirma reikėtų pratestuoti laikinomis priemonėmis – su želdiniais, eismo sumažinimo ar vazonų pastatymu, kurios nereikalauja didelių investicijų, pažiūrėti, kaip tai veikia, ar pokyčius žmonės priima.
Pranešk naujieną
Prenumerata
Kontaktai
5 komentarai
Tai jau tikrai kad ne pėtiesiems ir dviratininkams paskirti visą gatvę, pėstieji jau ir taip nebesisaugo, pereidami gatves, nei sustoja, nei apsižvalgo, neįsitikina, ar saugu pereiti, neria aklai ir visa atsakomybė lieka vairuotojams, padarykite visą gatvę jiems tokią, tai iš vis užmirš, kad kitur ne taip laisvai…. Aš kai vaikšcioju bažnyčių gatve, tai matau, kad 2 šaligatvių iš abiejų kelio pusiu tikrai per akis pėstiesiems, užtenka vietos ir dviračiams pravažiuoti. Galima būtų pastatyti keletą suolelių, gėlynų, ir viskas puikiausiai.. nereikia ardyti ir draskyti ir taip gražios suremontuotos gatvės. Geriau pastatus suvienodinti vienos stilistikos verslų iškabomis. Gal ir visai gera mintis būtų padaryti auto stovėjimą valandai nemokamai, o vėliau jau kainuotų…. Tiek pastebėjimų.
Manau, kad atėjo laikas kalbėti ne tik apie pokyčius Bažnyčių gatvėje. Kalbėkime ir ieškokime sprendimo būtų kaip išlaisvinti nuo transporto priemonių apkrovos miesto centre. Čia siaubingas triukšmas ir tarša, o tuo tarpu kalbame apie žaliausią miestą Lietuvoje. Tos kalbos tik politinė savireklama. Kas buvo gero padaryta prie merų Piečios ir Petrošiaus, tas ir likę. Jei kas mano kitaip, tegul pateikia faktų. Centre tik už beprotiškus pinigus turgelį sutvarkė ir padarė tokias nuomos kainas, kad pusę kioskų seniai stovi tušti. Paimkime, kad ir Vasario 16-osios gatvė. Ji miniatiūrinė gatvelė, bet eismas joje siaubingai intensyvus. Niekad neišgirdau nė vieno protingo pasiūlymo. Apie apgriuvusią Meilės alėja nenoriu net kalbėti. Laikas pradėti galvoti ir pradėti realiai dirbti. Juk pinigų biudžete daugiau negu reikia. Tik kur jie nukeliauja? Pasidomėkit koks Tauragėje nepotizmas ir pamatysite, kad jeigu neesi liberalas, jokio darbo biudžetinėse įstaigoje negausi. Viskas tik iš išorės gražu, o viduje seniai supuvę.
Svarbiausia padaryti pradžia mokėjimui o jau vėliau bus galima ir spalvotomis zonomis padalinti visą miestą.nezinau nei vieno žmogaus kuris specialiai ryte atvarytu mašina į centrą vien tam kad ten ją palikti iki vakaro
Kokių nesąmonių prisvaiguliuojate. Ir taip šaligatviai platus užtenka ir dviračiams ir pėstiesiems. Būtinai reikia susikti kaip mažases gaveles sugadinant plačias salikeles irengent metrini šaligatvį , bet užtai platesnį dilgelyna ir greitai baigsis tie bedziai kur seniūnija išnaudoja varinedami tvarkyti nesąmonių. Kada reikės už viską normaliai apmokėti verkiant dėl lėšų stokos ir dirbančių gal issiblaivys tie kompjuterastiniai projektuotojai. O kaip bus kaip grys normalios žiemos su sniegais kaip tada eismas bus tose gatvelėse a grybauskai ???
Vyti lauk tą Mažonų augintinį.Eina Šimašiaus pėdom griaudamas miestą.Lengva griauti,kai pats nieko nesukūręs