„Neik pats ir gyvulių pievoje nelaikyk“, – Kunigiškių gyventojas Bronius Meilė sako, kad taip jį paprotino atvažiavę elektrikai. Į šeimos sodybą vedantys elektros laidai, pasak Kunigiškių kaimo gyventojo, per vėtrą taip sukasi ir kibirkščiuoja, kad žmonės bijo ir į lauką išeiti, ir užmigti – kad gaisras neįsipliekstų.
Bijo gaisro
Bronius Meilė su žmona Ona Jankauskaite jau daugiau nei tris dešimtmečius gyvena atokioje sodyboje prie pat Kunigiškių. Vyras jau ne kartą skambino į „Tauragės kurjerio“ redakciją prašydamas pagalbos – sako, kad nesusikalba su energijos skirstymo operatoriaus ESO atstovais ir jau penkerius metus gyvena baimėje.
– Jūs tik pažiūrėkit, ar čia gali taip būti? Atvažiuoja, galvą pakelia, nieko nedaro ir dar pasako, džiaukitės, kad iš viso elektrą turite. Bet mes juk esame vartotojai, elektrą perkame. Kas mums atlygins žalą, jei gaisras kils? Kas atlygins žalą ir jei laidai gyvulį kokį nutrenks? – dar net nespėjus išlipti iš automobilio šių eilučių autorei beria žodžius B.Meilė.
Į sodybą vedantys elektros laidai tikrai nėra įtempti, o elektros stulpai, net ir tas, kuris yra prie pat namo, sukrypę ir palinkę. Nuo centrinės pastotės, pastatytos pakrūmėje, einantys elektros laidai nukarę dar žemiau.
– Elektros laidai ateina iki mūsų sodybos ir daugiau linija nepratęsta. Kai tik didesnis vėjas, taip ir sėdime be elektros. Skambinam, registruojam gedimus. Atvažiuoja, suriša laidus ir išvažiuoja. Ten jau ne laidai, o mazgai, – neatlyžta „Tauragės kurjerio“ skaitytojas ir pasiguodžia, kad praėjusią žiemą be elektros šeima gyveno keturias dienas. – Ar šiais laikais dar taip turi būti? Jei esi paprastas žmogus, esi niekam nesvarbus. Čia šią vasarą per vėjus laidai net rūkti pradėjo.
Pieva nesinaudoja
Ona ir Bronius nors jau pensininkai, bet be darbo nesėdi – augina gyvulius, dirba žemę. Kai lankėmės svečiuose, šeimos karvės buvo suvestos į aptvarą už ūkinio pastato, o prie namo esančiojo pievoje veši sodri žolė.
– Negaliu rizikuoti ir čia ganyti karvių. O jei laidas nukris? Ir patys į tą pievą neiname. Taip patarė elektrikai atvažiavę. Tai ar čia gyvenimas? Turi ūkį, turi žemės plotą, bet negali jame nieko daryti. Kiek skambinom, kiek kalbėjom, visur kaip į sieną atsimušame, – vyrui antrino O.Jankauskaitė.
Pora pasakojo, jog patys samdė elektrikus, kad bent kiek sutvirtintų į namą nuo stulpo atvestus laidus. Sumokėjo per 100 eurų. Paklaustas, ar visus tris dešimtmečius tie elektros laidai ir buvo tokios prastos būklės, B.Meilė patikino, kad iš pradžių nei žiežirbos per vėją kildavo, nei baimės nebuvo.
– Elektros stulpai pastatyti ir laidai nutiesti dar kolūkių laikais, bet iki šiol jų nei kas keitė, nei kas remontavo. Kasmet vis blogyn ir blogyn. Kai nutrūksta, tai tuos pačius „prisnargliuoja“ vieną prie kito. Labai dažnai laidai trūksta. Įtempti negali, nes supuvę jau tie laidai, – pasakoja Kunigiškių gyventojas.
Šeima ypač nelaukia tamsių rudens vakarų ir žiemos – laidai trūkinėja ir drebiant šlapdribai, ir siaučiant vėjui.
– Kaip mes vargstam. Žiemą ypač, kai sutemsta anksti. Reikia eiti į tvartus gyvulius prižiūrėti – turim su prožektoriais vaikščioti. Paskutinius trejus metus situacija tragiška pasidarė. Paskambinam pranešti, visą laiką tą patį sako: atsiprašome, perduosime meistrams. Ir viskas, – pyksta pašnekovas.
Šeima neatmeta galimybės kreiptis pagalbos į rajono vadovus, bet supranta, kad elektros laidų savivaldybė nenupirks ir nenuties.
Pažadėjo sutvarkyti

ESO inžinierius išaugus elektros suvartojimui pirmiausia patikrina elektros skaitiklio darbą ir jei prireikia, išsiunčią skaitiklį ekspertams. Violetos Karaliūnaitės nuotrauka
Informaciją apie situaciją O.Jankauskaitės ir B.Meilės sodyboje perdavėme elektros skirstymo operatoriaus ESO atstovams. Ryšių su visuomene projektų vadovė Lilija Eizintienė informavo, kad dar tą pačią dieną į pranešimą buvo sureaguota.
„Pirmiausia norime labai padėkoti p. Onai už kreipimąsi. Mūsų darbuotojai nuvyko į vietą ir apžiūrėjo liniją, suregistravo defektus ir artimiausiu metu bus atlikti linijos tvarkymo darbai – pavojų keliantys laidai. Gedimus ir elektros tiekimo sutrikimus visuomet galima registruoti paskambinus ir trumpuoju „Eso“ telefono numeriu 1852“, – raštu atsakė skirstymo operatoriaus atstovė.
Per mėnesį – 14 000 kWh
Rugpjūčio viduryje dėl ESO klaidos, kai gaminantys elektrą vartotojai gavo laiškus iš ESO apie tai, kad viršijo generuoti leistiną galią, žmonės piktinosi ir socialiniuose tinkluose, ir viešojoje erdvėje, rašė skundus ir redakcijai. Po kelių dienų ESO vadovas Renaldas Radvila prisiėmė atsakomybę ir tikino, kad įmonė koreguos procesus, kad daugiau tokia klaida nepasikartotų.
Tačiau tai ne vienintelės bėdos, susijusios su energijos skirstymo operatoriaus ESO darbu. Drastiškai išaugusį elektros suvartojimą neseniai išvydo ir Eidintų kaime gyvenantis senjoras. Kas mėnesį elektros skaitiklių duomenis elektros tiekėjui perduoda eidintiškio vaikai, kurie liepą išvydo 14 000 kilovatvalandžių suvartojimą.
– Iš pradžių kreipėmės į elektros tiekėjus, bet jie liepė deklaruoti nulius ir laukti sąskaitos. Kai atėjo sąskaita, dar kartą skambinome tiekėjams ir nusiuntėme skaitiklio nuotraukas. Tada jau liepė deklaruoti tokį didelį suvartojimą. Suprasdami, kad jei deklaruosime, pripažinsime, kad tiek elektros ir suvartojome, susisiekėme su ESO ir tikimės, kad problema bus išspręsta. Namus pirkome prieš trejus metus, juose gyvena vienas pensinio amžiaus žmogus, kuris elektrą taupo, nedegina šviesos ar nejungia televizoriaus be reikalo. Net radijo klausosi nešiojamojo, su elementais, visuose namuose susuktos taupiosios elektros lemputės, – apie situaciją pasakojo Eidintų gyventojai.
Situaciją tirs
Pasak ESO atstovės L.Eizintienės, gavę pranešimą apie užfiksuotą didelį elektros suvartojimą, ESO atsiuntė inžinierių, kuris senąjį elektros skaitiklį pakeitė nauju, o senąjį išsiuntė ekspertizei, kuri gali užtrukti iki dviejų mėnesių.
„Inžinierius, apsilankęs vietoje, skaitiklio veikimo sutrikimų nenustatė. Kol laukiame ekspertizės išvadų, jau dabar planuojame detaliau analizuoti klientės realų suvartojimą pagal naujojo išmaniojo skaitiklio duomenis. Po savaitės bus galima matyti pirmuosius rezultatus ir, esant poreikiui, suorganizuoti nuotolinį susitikimą su mūsų ekspertais – aptarti vartojimo dėsningumus ir priežastis“, – kas bus daroma, informavo L.Eizintienė.
Per pirmąsias penkias dienas naujasis skaitiklis eidintiškių namuose „prisuko“ 8 kilovatvalandes.
„Tokiose situacijose klientai nepaliekami vieni – kartu ieškome priežasčių, pradedant nuo skaitiklio patikros, o prireikus padedame identifikuoti ir galimus vidaus tinklo sutrikimus ar neteisingai veikiančius prietaisus. Išmanieji skaitikliai leidžia daug greičiau identifikuoti tokius atvejus – iškart pamatyti vartojimo anomalijas, nustatyti energijos nuostolius ar net „energetinius vagis“, – atsakymą raštu atsiuntė L.Eizintienė.
Pranešk naujieną
Prenumerata
Kontaktai