Kol Tauragės rajono galvos tebeskaičiuoja, Šilalės rajono taryba tarė svarų žodį – paskutiniame metų posėdyje priimtas sprendimas Šilalės autobusų parko autobusais rajono teritorijoje visus keleivius vežti nemokamai. Tauragės autobusų parko vadovas Rimantas Martinavičius tvirtina, kad Tauragės rajonas praleido progą pirmauti ir šioje srityje, nors abiejų rajonų situacijos ir skiriasi.
Šilalės rajono gyventojai nuo šių metų Šilalės autobusų parko maršrutiniais autobusais rajono teritorijoje gali važinėti nemokamai. Tokį sprendimą Šilalės rajono taryba priėmė paskutiniame 2019 metų posėdyje. Šilalės rajono savivaldybės administracijos direktorius Valdemaras Jasevičius patikino, kad idėja – vežti gyventojus nemokamai Šilalėje buvo gyva jau seniai. Apie tokius planus kalba ir kitos šalies savivaldybės.
– Jei neklystu, vienas pirmųjų apie tai kalbėti pradėjo Artūras Zuokas, tada dar Viktoras Uspaskichas pasigavo mintį. Mūsų savivaldybėje seniai sklandė gandai, tai net nežinau, kas pirmas pasakė au ar miau. Per metus Šilalės autobusų parkas už bilietėlius surinkdavo 12–15 tūkst. eurų. Tikėtina, kad tiek ir reikės padengti savivaldybei. O už nuostolingus maršrutus savivaldybei mokėti tekdavo ir anksčiau, per metus apie 60 tūkst. Eur, tai dabar ši suma padidės, – „Tauragės kurjeriui“ kalbėjo V.Jasevičius.
Tiesa, šiame sprendime Šilalės savivaldybės administracijos direktorius įžvelgia nedidelį „pavojų“ – žmonės gali prašyti steigti daugiau autobusų maršrutų.
– Bet visų poreikių tenkinti neįmanoma, turima bazė to neleistų, o dėl 1–3 keleivių naujo maršruto tikrai nepadarysime, – atvirai dėstė šilališkis.
Apie Šilalės tarybos sprendimą Tauragės autobusų parko direktorius Rimantas Martinavičius tvirtino jau girdėjęs. Jo nuomone, Tauragė galėjo būti pirmoji, gyventojams pasiūliusi tokią paslaugą.
– Mūsų rajono situacija kitokia. Šilalės rajone daug moksleivių, ten autobusais važinėja vien pensininkai, neįgalieji arba moksleiviai – žmonės, gaunantys įvairias lengvatas. Pilną bilietėlio kainą mokančių ten nedaug. Bendrovė išloš – galima sutaupyti iki 10 proc. sąnaudų, atsisakius mokesčio už bilietėlį, – savo nuomonę išsakė R.Martinavičius. – Pas mus rajone stipriau. Apie 30 proc. keleivių moka pilną bilietėlio kainą. Visgi tokiu sprendimu, neskaitant politinio lobizmo, žmonės skatinami važiuoti viešuoju transportu, nepasiturintys nesibaimins dažniau išvažiuoti, formuosis socialinė aplinka. Bet Tauragėje visi nori mašinomis važiuoti. Žalgirių mikrorajone paleidžiant moksleivius prie mokyklos iš autobuso išlipa keli moksleiviai, o gale rikiuojasi bent dešimt automobilių.
Tauragės rajono savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas Tomas Raulinavičius apie kaimyninio rajono sprendimą išgirdo iš šių eilučių autorės. Ar panašaus galima tikėtis ir Tauragėje, tiesiai neatsakė.
– Manau, šiemet tai dar ne. Kai bus įsigyti elektrobusai, bus mažesni kaštai, tada ir būtų galima svarstyti. Tokių kalbų tarp politikų ir tarybos narių yra, bet konkrečiai dar niekas nepateikė analizės, – dėstė T.Raulinavičius.
Savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas, paklaustas, galbūt pats imsis iniciatyvos ir teiks tarybai siūlymą rajono žmones vežti nemokamai, nesiryžo žadėti.
– Siūlymai turi būti pamatuoti. Tai gali būti vienas priešrinkiminių triukų ir tuo nereiktų manipuliuoti. Reikia skaičiuoti, kiek tai kainuos. Su R.Martinavičiumi buvome konferencijoje, kurioje nemokamo vežimo pavyzdžius pristatė vieno Latvijos miesto atstovai. Jiems pasiteisino. Europoje tokių pavyzdžių yra ir daugiau, kai kuriems nepasiteisino ir sprendimą vežti gyventojus nemokamai teko atšaukti, – kalbėjo T.Raulinavičius.