Nepaklusus tvarkai, gresia tūkstantinė bauda

Dalintis:

Nuo pirmadienio viešojo maitinimo įstaigos privalo užtikrinti klientų registraciją. Tad kavinėse, valgyklose, restoranuose pietaujantys ar tik kavos atsigerti užsukę klientai nuo šiol privalo šių įstaigų darbuotojams pateikti savo asmens duomenis – vardą, pavardę ir telefono numerį. Registraciją kiekviena maitinimo įstaiga vykdo savaip – tik visos skirtingai. Vis dėlto pameluoti savo vardą ar pavardę nerizikuokite – įstaiga turi teisę paprašyti parodyti asmens dokumentą.

Nurodymų negavo

Vyriausybės nutarimo projektą parengusi Vidaus reikalų ministerija skelbė, kad privalomas laisvalaikio, pramogų, viešojo maitinimo ir kitų vietų lankytojų registravimas leis geriau užtikrinti pagrindinę infekcijos valdymo priemonę – kontaktinių asmenų atsekamumą ir jų izoliavimą.

Registracija neprivaloma, kai maistas tiekiamas išsinešti arba pristatomas į užsakovo nurodytą vietą.

Tauragėje, Vytauto gatvėje, veikiančios „Didonos“ kavinės savininkė Aldona Žiūraitienė atviravo, kad klientų dėl naujos tvarkos šiek tiek sumažėjo. Buvo tokių, kurie apsisuko ir išėjo nepatenkinti, dalis paprašė maistą išsinešti, kai kurie replikavo, klausė virtuvės darbuotojų, ar vakare paskambins. Pasak A.Žiūraitienės, pirmadienį jos vadovaujama kavinė suteikė galimybę klientams patiems užrašyti vardą, pavardę ir telefono numerį, o antradienį jau registravo valgyklos darbuotoja. Taip, anot verslininkės, nuspręsta, nes ne visas pačių užsiregistravusiųjų pavardes buvo įmanoma įskaityti.

„Didonos“ savininkė patikino, kad įmonė nebuvo informuota, kaip vykdyti klientų registraciją, tad kaip patys darbuotojai perskaitę susijusius nutarimus suprato, taip ir registruoja.

Telefono numeriai matomi visiems

Antradienį šių eilučių autorė pietų pertraukos metu užsuko pažiūrėti, kaip vyksta klientų registracija miesto valgyklose ir kavinėse.

Kai kuriose viešojo maitinimo įstaigose klientų asmens duomenys savaitės pradžioje visą dieną gulėjo ant staliukų, tačiau susizgribus, kad taip negerai, registravimo būdas pakeistas. Daivos Žebelienės nuotrauka

Kai tądien lankiausi „Didonoje“, atėjusius pietauti klientus registravo viena virtuvės darbuotoja. Moteris mūvėjo pirštines ir duomenis rašė į ant lapo atspausdintą lentelę. Kavinės darbuotoja prasitarė, kad dėl to teko atsitraukti nuo kitų darbų. Eilėje stovintys žmonės karštai diskutavo, kad tokia tvarka verčia atskleisti savo asmens duomenis, tačiau pavalgyti vis tiek reikia, todėl diktavo savo vardus, pavardes ir telefono numerius. Buvo ir tokių, kurie apie naują tvarką nieko nežinojo, per televiziją nieko negirdėjo, todėl labai stebėjosi, kad valgykla prašo pasakyti savo telefono numerį. Valgyklos darbuotojos nenorintiems registruotis siūlė pietus išsinešti, tačiau tik vienas kitas tuo pasinaudojo.

– Kažkokia beprotybė slėpti savo telefono numerį. Anksčiau buvo telefonų knyga ir nieko blogo dėl to neatsitiko, – garsiai eilėje kalbėjo Jonas.

Kartu eilėje laukusi moteris jam paprieštaravo – dabar kiti laikai, todėl savo asmens duomenų bet kam dalyti nevalia. Ji tvirtino daugiau neisianti į viešojo maitinimo įstaigas tol, kol reikės registruotis.

Greta veikiančioje „Juronoje“ registracijos lapas buvo padėtas prie kasos aparato. Tas pat ir „Vip‘e“ – ten šalia sąsiuvinio buvo ir dezinfekcinio skysčio buteliukas.

Lankytojus aptarnaujanti kavinės „Ve, Daliux“ savininkė kiekvieno kliento duomenis rašė ant atskirų lapelių ir dėjo į maišelį. Kiekvienai dienai maišelis vis naujas. Anot šios kavinės savininkų, lapeliai su klientų informacija bus saugomi 21 dieną. Jei kas pageidauja savo vardą, pavardę ir telefono numerį užsirašyti pats, gali tai padaryti tik savo rašikliu.

„Rugilėje“ klientus taip pat registravo aptarnaujanti darbuotoja, kaip ir „Ve, Daliux“, norintys užsiregistruoti patys tai galėjo daryti savo rašikliu. Viešų registracijos lapų ant staliukų, kaip pirmadienį pastebėjome kinų maisto restorane „Da feng“, taip pat naujoje „Prezo“ kepyklėlėje, nebuvo ir „Pauzėje“. Anot „Pauzės“ darbuotojos, tik vienas kitas klientas dėl šios tvarkos išėjo nepavalgęs, tačiau yra ir kita medalio pusė – kavinės darbuotojas esą neturi teisės patikrinti, ar užrašyti duomenys yra teisingi.

Nenori, kad izoliuotų 

Pietų metu pakalbinta valstybės tarnautoja atskleidė, kad nuo šios savaitės pietauja namuose arba maistą atsineša į darbovietę.

Registravimas kavinėse. Daivos Žebelienės nuotrauka

– Nenoriu registruotis ne todėl, kad reikia pateikti savo asmens duomenis, o todėl, kad dėl vieno užsikrėtusio visiškai man svetimo žmogaus man gali tekti izoliuotis. Be to, kaip pastebėjau, kavinės nefiksuoja klientų apsilankymo laiko. Gal aš valgysiu 12 valandą, o žmogus, kuriam bus nustatytas koronavirusas, į valgyklą bus atėjęs po valandos. Tai ką, visi tą dieną apsilankę klientai turėtų izoliuotis? Tvarka labai keista: jei žmogus eilėje lauks 15 minučių, jis neapsikrės, o jei valgys kavinėje gali apsikrėsti? – savo nuomonę išsakė tauragiškė.

Panašių nuomonių išgirdome ir iš kitų tauragiškių.

Gali paprašyti asmens dokumento

Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos Tauragės departamento vyriausioji specialistė-maisto produktų inspektorė Agnė Rasovaitė „Tauragės kurjerį“ informavo, kad pirmadienį viešojo maitinimo įstaigoms elektroniniu paštu buvo išsiųstas Sveikatos apsaugos ministerijos (SAM) Valstybės lygio ekstremaliosios situacijos valstybės operacijų vadovo sprendimas, nurodantis būtinybę registruoti lankytojus identifikuojant jų vardą, pavardę ir telefono ryšio numerį (asmeninį, darbo ar kitą). Šis sprendimas, pasak A.Rasovaitės, visiems prieinamas ir ministerijos tinklalapyje.

„Nėra nustatytos formos šių duomenų rinkimui, svarbu, kad būtų užtikrinamas nurodytų duomenų rinkimas. Šiandien gautas SAM išaiškinimas dėl viešojo maitinimo įmonių lankytojų registracijos nuostatų įgyvendinimo – viešojo maitinimo įmonių atstovai turi teisę lankytojų reikalauti pateikti asmens tapatybę patvirtinančius dokumentus (pasą, ID kortelę ar vairuotojo pažymėjimą, patvirtinantį asmens tapatybę)“, – antradienį informavo A.Rasovaitė.

Valstybinė duomenų apsaugos inspekcija pabrėžia, kad viešojo maitinimo įstaigos rinkti gali tik tuos asmens duomenis, kuriuos būtina, o juos tvarkyti tik teisės akte nustatytu tikslu. Asmens duomenys negali būti naudojami tiesioginei rinkodarai.

Jeigu žmogus atsisakys pateikti prašomus duomenis – vardą, pavardę, telefoną, jis turėtų būti neįleidžiamas į maitinimo ar laisvalaikio leidimo vietą, kur reikalinga registracija. O jei elgsis piktavališkai ir vis tiek neišeis iš kavinės, gali būti kviečiami policijos pareigūnai. Už operacijų vadovo sprendimų nevykdymą numatyta bauda nuo 500 iki 1500 eurų.

Dalintis:

About Author

Laikraščio „Tauragės kurjeris“ žurnalistė

Rekomenduojami video:

Palikite komentarą