Norite gyvos konsultacijos – eilės iki kitų metų

Dalintis:

Nei juoktis, nei verkti – jei bandysite užsiregistruoti Tauragės savivaldybės administracijoje į priėmimą dėl šildymo kompensacijos šiandien, greičiausiai Socialinės paramos skyriaus specialistai jus priims kitų metų sausį. Šios paramos besiregistruojantys tauragiškiai ironiškai svarsto: Tauragėje, matyt, trūksta ne tik gydytojų, bet ir valdininkų, nors per pastaruosius penkerius metus valdžios aparatas ne tik kad nesumažėjo, bet ir išaugo – nuo 111 iki 143.

Pamanė, kad neišgirdo

Tauragiškė Birutė Tauragės rajono savivaldybės nurodytu telefono numeriu šildymo kompensacijai gauti į priėmimą registravosi pirmadienį. Tai, ką išgirdo paskambinusi, moterį ne tik papiktino, bet ir sujuokino.

– Šiandien yra rugsėjo 8 diena. Man pasiūlė artimiausią priėmimo laiką kitų metų sausio 14 dieną. Iš pradžių pagalvojau, gal neišgirdau, bet paaiškėjo, kad tikrai taip. Pasiteiravau, kodėl tiek ilgai priėmimo reikia laukti, man atsakė, kad eilės labai ilgos. Tai darau išvadą, kad Tauragėje ne tik gydytojų trūksta, bet ir savivaldybės tarnautojų. Žmonių mažėja, valdininkų daugėja, bet eilės netrumpėja, – svarstė tauragiškė.

Viena gyvenanti moteris sakė, kad kompensacijos už šildymą kreipėsi ir pernai, ir užpernai. Esą užpernai ji jai buvo skirta, o pernai ne.

– Nežinau, kaip jie tą kompensaciją skirsto, bet nutariau pabandyti ir šiemet, – sakė moteris, juolab, kad sužinojo, jog nuo kitų metų šildymas gali brangti dėl gyventojams Seimo panaikintos PVM lengvatos.

Meras problemą žino

Į Tauragės rajono savivaldybės administraciją dėl šildymo kompensacijos į gyvą priėmimą užsiregistruoti galima trimis nurodytais telefonų numeriais. Šių eilučių autorė savivaldybės darbo laiku paskambino visais trim. Vienu numeriu autoatsakiklis pranešė, kad sujungimas šiuo metu negalimas ir darbuotojas man esą perskambins vėliau, kitu neatsiliepė niekas, trečiuoju atsiliepusi moteris prisistatė esanti „socialinė parama“.

Paklausiau, ar galiu užsiregistruoti į gyvą konsultaciją dėl šildymo kompensacijos. Išgirdau atsakymą „Taip“. Pasiteiravus, kada būtų artimiausias laikas, darbuotoja informavo, kad sausio mėnesį. Buvo įdomu sužinoti, kodėl reikia tiek ilgai laukti. Specialistė atsakė tą patį, ką ir Birutei – ilgos klientų eilės, o visus reikalingus dokumentus galima susitvarkyti ir elektroniniu būdu, esą bus greičiau.

„Susitvarkyti reikalus elektroniniu būdu“, deja, gali, pajėgia ir sugeba toli gražu ne visi. Kodėl tiek ilgai reikia laukti priėmimo savivaldybėje ir ar tai, jo nuomone, socialiai teisinga, pasiteiravome Tauragės mero Dovydo Kaminsko. Meras nedaugžodžiavo – atsakė, kad tokia problema esanti visoje Lietuvoje, tik nepaaiškino, kodėl.

„Žinome tą problemą. Ji yra visoje Lietuvoje. Šią savaitę turiu susitikimą su Socialinės paramos skyriumi šiuo klausimu“, – raštu „Tauragės kurjeriui“ pranešė D.Kaminskas, informavęs, kad į kitus redakcijos klausimus – ar savivaldybei trūksta specialistų, kiek šiuo metu žmonių jau užsiregistravę šildymo kompensacijai gauti, kiek asmenų registruojama vienai dienai, kam priklauso kompensacijos – atsakys atstovė žiniasklaidai.

Kaime greičiau

Buvo įdomu sužinoti, ar tiek pat ilgai gyvo priėmimo reikia laukti ir kaimiškose seniūnijose gyvenantiems žmonėms. Paskambinome Lauksargių seniūnijos seniūnui Mindaugui Giačui. Jis patikino, kad lauksargiškiams palaukti reikia, tik tikrai ne iki kitų metų.

– Kompensacijas dėl šildymo ir kietojo kuro Lauksargių seniūnijos gyventojams padeda susitvarkyti kartą per savaitę atvykstanti socialinė darbuotoja. Gyventojus ji priima ketvirtadieniais. Žmogus turi užsiregistruoti, pirma paskambinti. Bet tikrai nereikia tiek ilgai laukti. Savaitę gal, ne ilgiau, – sakė Lauksargių seniūnijos seniūnas.

Mindaugas Giačas patikino girdėjęs, kad Vilniuje priėmimo žmonės laukia net ne iki sausio, o iki kitų metų kovo. Esą sausis dar gerai. Tik kažin ar Tauragę su Vilniumi galima šiuo klausimu lyginti?

Aptarnauja 2 darbuotojai

Savivaldybės Socialinės paramos skyriaus vedėja Ligita Rimkuvienė, paklausta to paties, kaip ir mero, bandė gyventojus nuraminti, kad nesvarbu, kada žmogus registruosis šildymo kompensacijai gauti – dabar ar kitąmet, jei jam priklausys kompensacija, jis ją vis tiek gaus. Tačiau apie eiles ir galimą darbuotojų trūkumą žodžiu komentuoti nepanoro, paprašė klausimų raštu.

Trečiadienį savivaldybės atstovė žiniasklaidai Soneta Blankaitė atsiuntė štai tokį paaiškinimą: „Situacija, kada asmenys vizitui registruojami iš anksto nėra nauja, o ir vizitų paskyrimas po daugiau nei kelių mėnesių taip pat nėra naujas dalykas.

Tauragės mieste registruotų žmonių kiekvieną dieną priimama vidutiniškai 37 (priėmimo laikas trunka vid. 20 min.), o ne registruotų, kurie dar plius laukia eilėje gyvai apie 30 proc. vid. 11 asmenų (ekstra atvejai: dėl laidojimo išmokos, šeimos sudėties pasikeitimo, informacijos ir papildomų duomenų pateikimo, be to nuolat atsiranda nauji paramos gavėjai, kuriuos reikia priimti einamąjį mėnesį) priėmimo dienos nuo 5 iki 25 mėnesio dienos. Į Socialinės paramos skyrių asmenys kreipiasi ne tik dėl būsto šildymo išlaidų kompensacijų pvz. rugsėjo mėnesį taip pat yra intensyvus priėmimo laikas dėl paramos mokiniams skyrimo. Dar svarbu paminėti ir tai, kad asmenys, kurie kreipiasi dėl kredito paimto daugiabučiam namui atnaujinti (modernizuoti) paramos skyrimo yra priimami prioriteto tvarka, nes yra svarbus paramos skyrimas dėl mokėjimo terminų.

Prašymus dėl pinginės socialinės paramos skyrimo, asmenys, kurie kreipiasi gyvai, turi pateikti pagal deklaruotą gyvenamąją vietą, tačiau sudarome lanksčias sąlygas kreiptis ir į kitą seniūniją esančią Tauragės rajone, jei asmeniui tai nesudaro kliūties nuvykti iš anksto užsiregistravus, nes kaimiškosiose seniūnijose vietų dar šiems metams yra.

Išankstinė registracija vizitui dėl prašymo pateikimo Socialinės paramos skyriuje vykdoma jau ne pirmus metus. Ankstesniais metais asmenys atvykdavo pasiimti popierinių  „talonų“, o dabar gyventojų patogumui jiems vykti atskirai nereikia, jie gali pasirinkti jiems patogų laiką atvykimui ir registruotis internetu, jei neturi galimybės užsiregistruoti patys, skambina Socialinės paramos skyriaus darbuotojams ir darbuotojas užregistruoja vizitui, jau nuo 2022 m. pasikeitus Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymo nuostatoms, gyventojai prašymą dėl šildymo išlaidų kompensacijos gali pateikti viso šildymo sezono metu, nuo rugsėjo 1 d. iki šildymo sezono pabaigos. Atkreipiame dėmesį ir visada raginame, ir labai kviečiame gyventojus rinktis elektronines paslaugas ir prašymus pateikti jiems patogiu laiku naudojantis Socialinės paramos informacine sistema (SPIS.LT). Elektroniniu būdu pateikti prašymai apdorojami greičiau, nes yra sprendimo priėmimo terminai, be to socialinės paramos skyrimo procesą sudaro ne tik prašymo pateikimas, bet ir jo apdorojimas (reikiamų duomenų suvedimas), teisės nustatymas iki sprendimo priėmimo. Pernai prašymų dalis, kurie pateikti elektroniniu būdu, sudarė apie 35 proc. kasmet šis skaičius pamažu auga.

Priėmimo darbo vietos mieste yra – 2, seniūnijose – 7“ (kalba netaisyta, – red.).

Kaip informavo S.Blankaitė, pernai dėl būsto šildymo išlaidų kompensacijų į savivaldybę kreipėsi 5085 asmenys. Kompensacijų suma siekė 1,7 milijono eurų.

***

Užsiregistruoti priėmimui dėl kompensacijos galima internetu https://parama.taurage.lt;

telefonais: +370 647 36 594 (Tauragės miesto gyventojams), +370 604 95 121 (Tauragės sen. gyventojams), +370 652 47 776 (Mažonų sen. gyventojams), +370 686 87 814 (Žygaičių ir Lauksargių sen. gyventojams), +370 699 82 920 (Skaudvilės sen. gyventojams), +370 684 77 625 (Batakių ir Gaurės sen. gyventojams); atvykus į Socialinės paramos skyrių 116 kab. (Respublikos g. 2, Tauragė) ar seniūnijas pagal deklaruotą gyvenamąją vietą.

 

 

 

Dalintis:

About Author

Laikraščio „Tauragės kurjeris“ redaktorė.

Rekomenduojami video:

Palikite komentarą