Infliacija vis labiau spaudžia Tauragės autobusų parką – bendrovė jau sustabdė beveik visus tarpmiestinius maršrutus, liko tik du – į Šiaulius ir Klaipėdą. Prieš pandemiją tarpmiestiniai pervežimai bendrovei nešė milijonines pajamas, o dabar tapo nuostolingi.
Pasak Tauragės autobusų parko direktoriaus Rimanto Martinavičiaus, praėjusią savaitę maršrutus į Klaipėdą ir Kauną bendrovė atšaukė labai sumažėjus keleivių srautui. Nuspręsta atsisakyti papildomo rytinio (7.05 val.) maršruto į Klaipėdą, o 5.30 val. – į Kauną. Šį sprendimą patvirtino Lietuvos transporto saugos administracija.
– Stabdome laikinai, žiūrėsime, kokia situacija. Negrįžta keleivių srautai, todėl retinam maršrutus. Gyvename įtemptu laikotarpiu: tarpmiestiniai pervežimai mus visą laiką tempdavo į priekį, duodavo finansinį papildomą impulsą, o praėjusiais metais ši veikla mums tapo nuostolinga. Šios pervežimų srities savivaldybė nereguliuoja, – sakė bendrovės direktorius. – Prašėme Lietuvos transporto saugos administracijos, kad bent šiek tiek kompensacijos suteiktų. Deja, susitarti nepavyko, nors kovido metu buvo sutaupyta, keleivių nevežėme, bet negavome jokios pagalbos tarpmiestiniams pervežimams.
Anot Tauragės autobusų parko vadovo, daugelis vežėjų Lietuvoje, nesulaukę pagalbos, suretino reisus arba visai juos nutraukė. Tauragės autobusų parko administracija jau anksčiau mažino maršrutų – pernai nevažiavo į Vilnių, panaikino kai kuriuos maršrutus į Kauną.
– Nuo blogesnių maršrutų jau atsitraukėme, liko Šiauliai ir Klaipėda. Mes iš lėto susimažinome krūvį, nors to daryti ir nenorime, bet situacija verčia. Situacija rajone, vietiniuose pervežimuose, normalesnė. Čia judrumas didesnis, ypač mieste, didiname reisų skaičių, nes matome didėjančius srautus ir gerėjančią situaciją, – kalbėjo R.Martinavičius. – Tai savivaldybės patvirtinti socialiniai maršrutai ir mes juos aptarnaujame. Daug mokinių, daug žmonių į darbus važiuoja, grįžta srautai, naujais maršrutais judėjimas nemažas. Kai startavome su nemokamu važiavimu prieš pusantrų metų, tai judėjimas buvo 40, 50, 60 procentų, dar į tą lygį, kuris buvo prieš pandemiją, pilnai negrįžome.
Iki 2022 m. pabaigos Tauragėje patvirtintas nemokamas važiavimas vietiniais autobusais Tauragėje. Nors tarpmiestinių maršrutų sumažėjo, bendrovė vairuotojų atleisti neketina. Didiesiems autobusams darbo dabar beveik nėra, jie laukia suaktyvėjimo pavasarį, o elektroautobusai skirti tik vietinio susisiekimo maršrutams, kadangi į juos investuotos Europos Sąjungos lėšos. Tauragės autobusų parkas turi 38 transporto priemones ir autobusus, iš jų 5 elektroautobusai važiuoja miesto maršrutais.
– Kadangi maršrutų skaičių priemiesčiuose didinome, tai vairuotojai iš tarpmiesčių pereis į vietinius pervežimus. Turime pensinio amžiaus vyrų, kurie pavasariop išeis į pensiją. Didžiuosius autobusus pristabdome, tikimės, kad pavasariop bus daugiau užsakomosios rinkos ir jiems darbų apimtys padidės, o rudenį matysim – bus konkursai tarpmiestiniams pervežimams, žiūrėsim, kokia situacija, – svarstė R.Martinavičius. – Turiu atsiprašyti keleivių, kuriuos teko nuskriausti panaikinus tarpmiestinius pervežimus. Apgailestaujame, kad reikia mažinti apimtis – ten mūsų rinka buvo aktyvi, turėdavome daugiau nei milijoną eurų pajamų, per milijoną parvežtų keleivių. Tokia statistika buvo iki kovido. Jau abejoju, kad į tarpmiestinius maršrutus žmonės sugrįš.
Komentarų: 1
Vezkite mus i lenkija apsipirkineti nebrangiai
Bus keleiviu