Prasidės ilgai laukta tilto rekonstrukcija

Dalintis:

Ant tilto per Šuniją, skaičiuojantį 62-uosius metus, pavasarį jau plušės darbininkai. Lietuvos automobilių kelių direkcijai pavyko rasti rangovą, kuris darbus atliks už 3 milijonus eurų. Rekonstrukciją preliminariai suplanuota užbaigti 2026 metų rudenį.

Tiltas per Šuniją netoli Mažonų kaimo (kelias 164, Mažeikiai–Plungė–Tauragė) buvo pastatytas 1962 metais. Dėl šio tilto remonto rekonstrukcijos buvo skelbti trys konkursai, tačiau tik praėjusių metų gruodį jis buvo sėkmingas, pavyko pasirašyti sutartį su Vilniuje registruota UAB „Gatas“. Ir iki tol įmonės siūlydavosi tiltą remontuoti, tačiau už darbus užsiprašydavo gerokai per didelės sumos.

Kol buvo ieškoma rangovo, tilto būklė buvo tikrinama kasmet. Paskutinį kartą jo patikra atlikta 2023 metų antrąjį pusmetį. Atlikus apžiūrą nustatyta, kad bendra statinio būklė labai bloga. Apžiūros metu užfiksuota, kad dėl sunkiasvorių transporto priemonių eismo sutrūko skersinės diafragmos po važiuojamąja dalimi, perdangos sijos „dirba“ kaip atskiri elementai. Tai kėlė pavojų eismo saugumui, todėl Kelių direkcija priėmė sprendimą sustiprinti sutrūkusias skersines diafragmas. 2023 metų lapkritį AB „Kelių priežiūra“ atliko skersinių diafragmų stiprinimo darbus, kurie pagerino tilto būklę.

– Sutartis dėl tilto per Šunijos upę rekonstravimo jau pasirašyta, todėl galime patikinti, kad tilto tvarkymo darbai bus pradėti pavasarį. Darbų metu eismas tiltu bus organizuojamas pagal suderintas eismo organizavimo schemas. Suprantame, kad šis tiltas svarbus vietos gyventojams, ypač ūkininkams, todėl apie eismo organizavimą tilto rekonstrukcijos metu informuosime iš anksto, – pažadėjo Kelių direkcijos atstovė Jolita Orentaitė.

tiltas per sunija

Automobilių eismą reguliuoja šviesoforas. Reginos Genienės nuotrauka

Tilto rekonstrukcijos darbus planuojama pradėti pasibaigus technologinei pertraukai, po kovo 15 dienos. Bus sutvarkytos tilto atramos, įrengta nauja perdanga, kelkraščiai. Vykstant remontui pėstiesiems ir dviratininkams bus įrengtas šalitiltis, žadama, kad jis bus patogus ir neįgaliesiems. Kaip bus organizuotas automobilių eismas, Kelių direkcija atsakyti dar negali, kadangi šiuo metu derinamos eismo organizavimo schemos. Visus darbus atlikti planuojama iki 2026 metų rugsėjo.

Rekonstrukcijos metu tikimasi sutvarkyti maždaug 3 km ilgio kelio atkarpą, besiribojančią su tiltu. Šiai atkarpai jau rengiamas techninis darbų projektas.

Nuo lapkričio mėnesio dėl vairuotojų saugumo eismas per tiltą reguliuojamas šviesoforu, tačiau nelaimės nepavyko išvengti. Sausio pradžioje į prie šviesoforo stovintį automobilį rėžėsi mikroautobusas, pastarasis nuo smūgio trenkėsi į dar vieną mašiną, buvo reikalinga medikų pagalba, laikinai sustabdytas eismas.

Daug sumaišties kilo spalį, kai buvo pradėti tilto sustiprinimo darbai, apie tai iš anksto neįspėjus. Tuo metu eismas buvo nukreiptas aplinkkeliu, tačiau ne visi apie jį žinojo, trūko nuorodų. Prieš metus dėl saugumo tiltas buvo susiaurintas iki 3,30 metro pločio, palikta viena eismo juosta, todėl juo važiuoti žemės ūkio technikai tapo neįmanoma, kilo ūkininkų nepasitenkinimas. Jiems Kelių direkcija pasiūlė padargus vežti tralais arba važiuoti kitais keliais.

Per tiltą ir jo prieigose važiuojamosios dangos būklė bloga, nes dažnai vis atsiveria naujų įvairaus dydžio duobių, jų lopymas neilgai gelbsti. Buvo netgi taip, kad pro atsivėrusią įdubą matėsi upės tėkmė. Nors rekonstrukcijos metu kils nepatogumų važiuojant žvyruotu aplinkkeliu, padaugės ir kilometrų, tačiau verta apsišarvuoti kantrybe – tiltas per Šuniją bus beveik naujutėlis.

Dalintis:

About Author

Laikraščio „Tauragės kurjeris“ žurnalistė

Rekomenduojami video:

5 komentarai

  1. Anonimas on

    Jei nebūtų Kėdainiuse griuves tiltas, niekas ir šito nebūtu remontavęs. “tilto būklė buvo tikrinama kasmet” ir ką niekas nematė??? Jau iš viršaus matės, o 2023 šast ir pamantė, klaunai.

Palikite komentarą