fbpx

Pritarta kasmetiniam automobilių taršos mokesčiui

Dalintis:

Trečiadienį Vyriausybė apsisprendė nuo 2023 m. sausio 1 d. naikinti dabar galiojantį automobilių registracijos mokestį ir pradėti taikyti kasmetinį taršos mokestį. Vairuotojams kasmet teks patuštinti pinigines nuo 30 iki 470 eurų. Vidutinis mokestis siektų 138 eurus pirmaisiais jo įsigaliojimo metais.

Jau kurį laiką galioja sprendimas taršos mokestį mokėti tik naujai registruojamiems automobiliams. Minimalus registracijos mokestis siekia 13,5 euro, o maksimalus – 540 eurų.

Numatoma, kad nuo 2023 metų jo neliks, bet bus įvestas naujas, paliesiantis visus automobilių savininkus, ypač tuos, kurie vairuoja itin taršias transporto priemones. Pirmaisiais metais mokestis bus skaičiuojamas tik tiems gyventojams, kurių transporto priemonės CO2 išmetimai viršija 130 gramų kilometrui. Vėliau kiekvienais metais ši riba mažės po 10 gramų, kol 2026 metais pasieks 100 gramų CO2 kilometrui ribą. Mokesčio įsigaliojimo data planuojama 2023 m. sausio 1 d., bet dar metus vyks pereinamasis etapas – visi apmokestintų automobilių savininkai iki 2024 m. gruodžio 31 d. mokės lengvatinį 50 proc. tarifą. Vėliau 50 proc. lengvata bus taikoma piniginę socialinę paramą gaunantiems gyventojams, neįgalų asmenį prižiūrinčioms šeimoms ir 64 metų amžiaus sulaukusiems automobilio savininkams. Nuo taršos mokesčio atleidžiami neįgaliesiems pritaikyti automobiliai. Taršos mokestis nebus skaičiuojamas ir tuomet, jei automobilis nebus eksploatuojamas – neturės galiojančios techninės apžiūros arba privalomojo civilinės atsakomybės draudimo.

Pagal turimus duomenis pirmaisiais mokestiniais metais, pritaikius 50 procentų nuolaidą 18 proc. valdytojų nemokės mokesčio, 34 proc. vairuotojų, valdančių transporto priemones, kurių išmetamų teršalų kiekis patenka į 131–160 g/km CO2 intervalą, vidutiniškai mokės 82 eurus per metus, transporto priemonės, patenkančios į 161–200 g/km CO2 intervalą, vidutiniškai mokės 129 eurus per metus. Taršiausių transporto priemonių valdytojai, kurie patenka į 201–250 g/km CO2 intervalą, taikant pereinamojo laikotarpio lengvatą mokėtų vidutiniškai 227 eurus dydžio mokestį. Tokių automobilių, skaičiuojama, yra vos 12 procentų.

Dalintis:

Rekomenduojami video:

Palikite komentarą