Tauragės autobusų parko direktorius Rimantas Martinavičius atviras – jo darbo telefonas kartais net užkaista nuo rajono gyventojų skambučių. Žmonėms per daugiau nei du griežto karantino mėnesius susikaupė galybė reikalų, tačiau ne visi turi nuosavus automobilius, kad iš kaimo galėtų atvykti į Tauragę.
Tauragės rajono keliais Tauragės autobusų parko autobusai nebevažiuoja nuo gruodžio vidurio, kai buvo sugriežtintas antrasis karantinas. Liko vos keli autobusai, kursuojantys Tauragės mieste, o likę rajono gyventojai priversti suktis kaip išmano. Taip esą jie saugomi nuo koronaviruso. Turintys savo automobilius gali atvykti į Tauragę ir apsipirkti, ir pas medikus ar kokių dokumentų susitvarkyti. Tačiau uždraudus susitikti dviem skirtingų šeimų atstovams kaimyno pavėžėti negalima.
Tauragės autobusų parko direktorius Rimantas Martinavičius tikino siekiantis, kad jau nuo kovo 1-osios būtų galima atnaujinti bent dalį autobusų maršrutų.
– Startuosim nuo kovo 1 dienos moksleivių atostogų grafikais. Bus apie 30 proc. įjungiamos ir gyvenvietės, taip pat važiuosime mieste. Ir dabar mieste važinėja du elektrobusai, – kalbėjo R.Martinavičius. – Skambina žmonės, klausia, kada važiuos autobusai, reikia į miestą jiems. Žmonėms susikaupė reikalų, ne šiaip prašo. Aktyviausiai skambina Kuisių, Eičių, Žygaičių pusės, Sartininkų gyventojai. Parduotuves retai mini kaip pageidavimą, dažniau sako, kad reikia pas medikus, kai kam ir dokumentus susitvarkyti.
Direktorius pasakojo, kad labiausiai pagalbos reikalingus žmones nukreipia į savivaldybės Socialinės paramos skyrių. Kai kurie vėliau net paskambindavo padėkoti už pagalbą, mat galiausiai pavykdavo patekti ten, kur reikia.
Karantino taisyklės griežtos, R.Martinavičiaus žiniomis, Lietuvoje buvo nubaustų atsakingų darbuotojų už tai, kad žmonės buvo vežami autobusais ne pagal taisykles, nesilaikant saugumo reikalavimų.
– Tai nutiko Aukštaitijoje. Vairuotojai vežė stovinčius žmones, įleido į autobusą daugiau keleivių. Tauragėje tokių atvejų nebuvo. O dėl to, kad autobusai nevažiuoja, nukenčiame mes, vežėjai, nors čia atsakingos ministerijos, kad taip yra. Žmonėms turėjo būti skiriamos kitokios priemonės važiuoti, galėjo palikti bent 30 proc. maršrutų, o vežėjams kompensuoti nuostolius. Juk žmonėms elementariai pas gydytojus reikia, – stebisi autobusų parko vadovas.
Paklaustas, kiek veiklos šiuo metu vykdo Tauragės autobusų parkas, direktorius tik atsiduso – vaizdas liūdnas.
– Žmonės prastovose, autobusai stovi nenaudojami. Turim juos tikrinti, kad stovėdami nesugestų, kad akumuliatoriai būtų įkrauti, rūpesčių net daugiau nei važiuojant. Būtina palaikyti gerą autobusų techninę būklę, kad kai leis, galėtume iškart startuoti. Blogai, kad negalime dirbti darbo, kuris ir mums reikalingas, ir ypač keleiviams, – sakė įmonės vadovas, pasidžiaugdamas, kad jau kitą savaitę keletą darbuotojų pakvies iš prastovų į remonto dirbtuves technikos tikrinimo darbams.