fbpx

Traukiniai tauragiškiams nervus dar gadins

Dalintis:

Septyniuose miestuose už 24 milijonus eurų šalia geležinkelio jau montuojamos triukšmą slopinančios sienelės. Deja, Tauragės tarp šių laimingųjų nėra. Nors jau daugiau nei dešimtmetį Žalgirių mikrorajono gyventojai maldauja valdžios jiems pagelbėti, izoliuoti per Tauragės miestą einančios geležinkelio atkarpos neplanuojama. Situacijai sušvelninti žadama triukšmą malšinanti sienelė prie mažojo aplinkkelio.

Pravažiuoja 11

„Lietuvos geležinkelių“ duomenimis, per parą Tauragėje nutiestu geležinkeliu pravažiuoja 11 krovininių traukinių. Eismo intensyvumas čia svyruoja priklausomai nuo sezoniškumo ir krovinių vežimo poreikio. Daugiau traukinių pro Tauragę nukreipiama tada, kai vyksta geležinkelio remonto ar statybos darbai ruože Šiauliai–Klaipėda.

Įrodyta, kad krovininių traukinių keliamas triukšmas viršija leistinas higienos normas ir turi neigiamos įtakos rajono gyventojų sveikatai.

Matavo prieš 2 metus

Nacionalinio visuomenės sveikatos centro Tauragės departamentas 2019 m. organizavo geležinkelio transporto triukšmo lygio patikrinimą ir nustatė, kad Tauragės miesto M.Mažvydo gatvėje 49A numeriu pažymėto namo viename butų triukšmas viršijo normą 5,7 decibelo.

– Tauragės departamentas, vadovaudamasis Triukšmo valdymo įstatymo 22 straipsnio 4 punktu, akcinei bendrovei „Lietuvos geležinkeliai“ nurodė imtis triukšmo prevencijos ir mažinimo priemonių. Pasibaigus karantinui, jeigu gyventojai sutiks, bus atliekami matavimai tose pačiose gyvenamosiose patalpose, – „Tauragės kurjeriui“ sakė NVSC atstovė Albina Urbutienė.

Ne bėgiais, o per miegamąjį

Visai šalia geležinkelio stovinčio Vytauto gatvės namo gyventojai „Tauragės kurjeriui“ sakė jau pripratę prie nuolatinio triukšmo. Žmonės pastebėjo, kad traukinių eismas šiuo metu suintensyvėjęs.

Daugiausia skundų dėl triukšmo sulaukiama iš Vytauto gatvės daugiabučių namų gyventojų. Violetos Karaliūnaitės nuotrauka

– Gyvenu čia daugiau nei 20 metų. Pripratome prie triukšmo ir stengiamės jo negirdėti. Jei traukinys važiuoja vakare, pagarsiname televizorių, kad mažiau girdėtųsi. Daugiau kenčia dabar atsikrausčiusios šeimos ir šeimos su mažais vaikais, – „Tauragės kurjeriui“ kalbėjo Ilona Spudvilienė.

Moteris mano, kad garsą slopinanti sienelė išspręstų problemą, ji esanti būtinybė, juolab, kad daugiabučiuose gyvena daug vyresnio amžiaus tauragiškių.

Prie pat geležinkelio bėgių esančio daugiabučio namo gyventoja Loreta augina metukų sūnų. Butą Vytauto gatvės name jauna šeima nusipirko prieš pusantrų metų susigundžiusi mažesne kaina. Šeimos buto langai išeina į geležinkelio pusę. Moteris sako pasirašysianti visur, kad tik būtų pastatytos garsą slopinančios sienelės.

– Girdėjau, kad kaimynai net rinko parašus. Kai tik kinta oro slėgis, garsas būna siaubingas. Ypač vakarais. Apie 23 valandą važiuoja traukinys, atrodo, kad jis važiuotų ne geležinkeliu, o per mūsų miegamąjį. Ir langus naujus užsisakėme, bet garso jie vis tiek nesumažino, – sakė namo gyventoja.

M.Mažvydo g. 49A numeriu pažymėtame name gyvenanti Zosė N. pasakojo, kad kartą neapsikentę triukšmo kaimynai net policiją iškvietė. Tik kai atvažiavo pareigūnai, traukinys jau seniai buvo nuriedėjęs.

– Kai buvau jaunesnė, tas triukšmas ne taip trukdė. O dabar einu miegoti anksti, bet kiekvieną kartą pabundu, kai važiuoja traukinys. Sako, parduok butą ir kelkis į kitą vietą. Bet kas pirks tą mano butą, kai gyveni ant paties geležinkelio. O jei ir pirks, ką aš už jį gausiu. Taip ir numirsiu nesulaukusi, kol kokią sieną pastatys, – sakė garbaus amžiaus moteris.

Į sieneles neinvestuos

„Lietuvos geležinkeliai“ sureagavo į tauragiškių skundus ir NVSC nustatytus pažeidimus, tik garsą sugeriančios sienelės statyti nežada. Tikina, kad vykdo kitas triukšmą mažinančias priemones, kurios, akivaizdu, gyventojų neguodžia.

Geležinkelis. Renaldo Malycho nuotrauka

– AB „LTG Infra“ neplanuoja artimiausiais metais įrengti garsą slopinančių sienelių Tauragėje. Vykdome triukšmo prevenciją, remontuojame geležinkelio kelią, viriname bėgius, keičiame iešmus, ištaisome atsiradusias įdubas. Taip pat vykdoma traukinių greičio kontrolė, naudojami tylesni stabdžiai, – „Tauragės kurjerį“ informavo „Lietuvos geležinkelių“ projektų vadovas Domas Jurevičius.

Įmonės atstovas atskleidė, kad įmonė šiemet planuoja įsigyti 1128 naujus vagonus, kurie bėgiais riedės tyliau. 2020 metais suremontuoti 1277 vagonai su aširačių gedimais, keliančiais didelį triukšmą. Paklaustas, ar tauragiškiai gali tikėtis garsą slopinančių sienelių, D.Jurevičius džiuginančių naujienų neturėjo.

– Bendrovė taiko alternatyvias prieštriukšmines priemones Tauragėje, tai dar papildomai taikyti brangias ir kraštovaizdžio aspektu nepageidautinas priemones, kaip sienelės, šiuo metu nėra būtinybės. Tauragės rajono savivaldybė buvo pateikusi prašymą apsvarstyti akustinių sienelių įrengimą, tačiau pagal gerąją triukšmo valdymo praktiką „Lietuvos geležinkeliai“ pirmiausia taiko priemones garso šaltinyje, o ne garso sklidimo kelyje, – sakė D.Jurevičius.

Per Tauragės rajono savivaldybę eina apie 42 km, o per patį miestą – 4,23 km geležinkelio ruožas. Triukšmo sienelės kaina priklauso ne tik nuo jos ilgio, bet ir nuo aukščio, pertvarkomų požeminių komunikacijų kiekio, todėl 1 km ilgio sienelės kaina gali svyruoti nuo 1 iki 1,5 milijono eurų.

Pareiga rūpintis – savivaldybei

„Lietuvos geležinkelių“ atstovai teigia, kad triukšmo sieneles teisę ir pareigą įrengti turi ir savivaldybė.

– Triukšmo valdymo įstatyme ir Vietos savivaldos įstatyme numatyta, kad savivaldybių institucijų kompetencija yra įgyvendinti savivaldybės tarybos patvirtintuose savivaldybės strateginiame plėtros ar savivaldybės strateginiame veiklos planuose numatytas triukšmo prevencijos ir mažinimo priemones. Racionalu, kai gatvių, kurios eina lygiagrečiai geležinkelio, tiesimo ar rekonstravimo projektuose triukšmo sieneles savivaldybės įrengia tokiose vietose, kur jos apsaugo tiek nuo autotransporto, tiek ir nuo geležinkelio triukšmo, – sakė D.Jurevičius.

Tauragės rajono savivaldybės Statybos skyriaus vedėjas Aivaras Preikšaitis „Tauragės kurjeriui“ sakė, kad pirmosios triukšmą slopinančios sienelės Tauragėje atsiras, kai bus nutiestas mažasis aplinkkelis.

– Projektuojame aplinkkelį, bus nauja gatvė ir ten bus įrengtos garsą slopinančios sienelės. Jos nuims triukšmą ir nuo mašinų, ir nuo geležinkelio. „Lietuvos geležinkeliai“ savo iniciatyva vertina problemines vietas. Traukinių triukšmas Tauragėje yra momentinis, tik tuo metu, kai važiuoja traukinys, o eismas tikrai neintensyvus, – mano A.Preikšaitis.

Paklaustas, ar daug sulaukia gyventojų skundų dėl triukšmo, vedėjas patikino, kad gyventojai kreipiasi, bet nedažnai.

– Kai bus aplinkkelis, tiesime sienelę per visą teritoriją, kuri ribosis su gyvenamaisiais namais, – sakė savivaldybės atstovas.

Kur bus sienelės?

4,3 milijono Eur kainuosiančius mažojo aplinkkelio darbus savivaldybė planuoja pradėti 2021 m. rudenį ir užbaigti iki 2023 m. pabaigos. 2,8 km ilgio dviejų eismo juostų gatvė sujungs rytinę miesto pusę nuo Dariaus ir Girėno g. iki Vytauto g. / Tremtinių kelio sankryžos. Garsą slopinančias sieneles numatoma įrengti ties daugiabučiais namais Vytauto g. 4C, 4B, 4D, M.Mažvydo g. 47, 49, 49A ir Ateities take ties 24, 26, 43, 45 namais.

Mažojo aplinkkelio projekte numatoma, kad sienelės bus 4,5–6 metrų aukščio ir apsaugos ne tik nuo triukšmo, bet ir dulkių.

Dalintis:

Rekomenduojami video:

Palikite komentarą