„Via Lietuva“ sugriežtino dangos kokybės reikalavimus: asfaltas bus storesnis, atsparesnis ir tvirtesnis

Dalintis:

„Via Lietuva“ (anksčiau – Lietuvos automobilių kelių direkcija), Susisiekimo ministerijos siūlymu, parengė atnaujintus reikalavimus asfalto sluoksnių įrengimo darbams valstybinės reikšmės keliuose. Nurodoma, kad atnaujintas taisyklių projektas padidins naujų asfalto dangų tarnavimo laiką, sumažins kelio provėžų susidarymą bei atitiks žaliojo kurso reikalavimus.

Kaip nurodo „Via Lietuva“, atnaujinta asfalto dangos tvarka jau įsigaliojo ir yra taikoma visiems darbams, įsigytiems nuo šio mėnesio pradžios.

„Dabartinė kelių būklė  – daugelio metų sprendimų ar jų trūkumo rezultatas, privalome ją keisti. Susisiekimo ministerijos iniciatyva peržiūrėti asfalto dangos kokybės reikalavimai – viena iš priemonių, leisiančių padidinti saugumą keliuose ir užtikrinti provėžų susidarymo prevenciją. Šiems pakeitimui buvo išsamiai konsultuojamasi su VILNIUS TECH Kelių tyrimo instituto mokslininkais, remtasi kitų šalių gerąja patirtimi“, – sako susisiekimo ministras Marius Skuodis.

Keliams tiesti numatyti asfalto mišiniai, kurie pasižymi dideliu atsparumu plastinėms deformacijoms. Taip pat taisyklių projekte įtraukti ir reikalavimai, priklausomai nuo kelyje fiksuojamų apkrovų, taikyti asfalto dangų konstrukcijų eksploatavimo laiką didinančius asfalto mišinius.

Kaip teigia „Via Lietuva“ Infrastruktūros palaikymo ir vystymo grupės vadovas Martynas Gedaminskas, atnaujintas taisyklių projektas parengtas išnagrinėjus šiuo metu taikomų asfalto mišinių tarnavimo laiką, dažniausius kelių dangų defektus, kitų šalių patirtį bei mokslinių tyrimų rezultatus. Atnaujintų taisyklių taikymas leis sumažinti provėžuotų kelių šalyje mastą bei užkirsti kelią jų susidarymui naujuose ir atnaujintuose keliuose.

„Vystant ir atnaujinant valstybinės reikšmės kelių tinklą, greta kokybinių parametrų labai svarbu ir galimybė maksimaliai pratęsti kelių dangos eksploatavimo trukmę. Be to, atsižvelgiant į nuolat augantį eismo transporto srautų intensyvumą, svarbūs ir kelio dangos atsparumą transporto apkrovai gerinantys sprendimai. Ilgiau tarnaujantis kelias sukuria aiškias ekonomines naudas bei prisideda prie tvarumo vystymo“, – sako M. Gedaminskas.

Atsižvelgiant į ankstesnių taisyklių taikymo praktinę patirtį, projekte taip pat patikslintas įrengtų asfalto sluoksnių kokybės įvertinimo ir defektų nustatymo reglamentavimas, sugriežtinti darbų priėmimo principai.

„Pastarųjų dešimtmečių patirtis sukaupta analizuojant kitų šalių normatyvinių techninių dokumentų nuostatas, Lietuvos kelių su asfalto dangos konstrukcijomis tyrimų duomenis, bei taikant moksliniais tyrimais bei eksperimentine patirtimi grindžiamus rezultatus sukurtas pažangus, šių dienų poreikius atitinkantis normatyvinis techninis dokumentas“, – atnaujintą Kelių direkcijos taisyklių projektą apibendrina VILNIUS TECH tyrimo instituto direktorius dr. Ovidijus Šernas.

„Asfalto mišinių bei sluoksnių iš šių mišinių reikalavimų dokumentas nustatys pažangių sprendimų taikymą ypatingosiomis apkrovomis veikiamas kelių dangos konstrukcijas. Taip pat taikant pažangius tyrimo metodus, naudojant mažesnės apimties bandinius, kontroliuoti funkcines asfalto sluoksnių savybes“, – pažymi VILNIUS TECH Kelių tyrimo instituto vyriausioji mokslo darbuotoja dr. Judita Škulteckė.

Dalintis:

About Author

Rekomenduojami video:

Palikite komentarą