Kodėl žmonės įsigyja prabangias prekes? Psichologija

Dalintis:

Prabangių pirkinių įsigijimas šiomis dienomis yra toks pat kasdienis dalykas, kaip apsipirkti įprastoje šalies parduotuvėje. Prabangių daiktų kokybė yra nenuginčijama – oda minkštesnė, batai patogesni, tačiau kainos ant etiketės dažnai neadekvačios. Na, nebent jūs turite labai gerai apmokamą darbą bei fantastiškus taupymo ir pinigų valdymo įgūdžius. Tuomet šios, prabangios, plataus vartojimo prekės taps jums lengvai prieinamos ir dažnai įsigyjamos.

Neracionalus vartotojas. Gerai žinome, jog žmonės elgiasi racionaliai, tačiau atsižvelgiant į didžiules vartotojų paskolas, kurias turi gyventojai, vartotojai akivaizdžiai ne visada gerai apgalvoja savo finansinius sprendimus. Prabangūs gaminiai yra puikus palyginimas, kokie mes esame neprotingi. Gerą ir tvirtą rankinę galima įsigyti ir už 50 eurų ar mažiau, tačiau pirkėjai pasiryžę išleisti kur kas didesnes pinigų sumas vien dėl prabangaus prekės ženklo. Taip buvo visada, ir žmonių noras pirkti geriausius dalykus turbūt niekada nepasikeis. Viena iš priežasčių yra tai, kad mes linkę pažvelgti į teigiamus produkto elementus, ignoruodami jo trūkumus. Nereikia net aiškinti, kodėl tai teigiamai veikia prabangių prekių kompanijų rinkodaros skyrius. Pavyzdžiui „Apple“ vartotojai laukia visą naktį, kad pirmieji pamatytų naujausius leidimus. Vartotojai labai lojalūs, net jei „MacBooks“ ir „iPhone“ technologijos nėra unikalesnės arba geresnės. Tiesą sakant, „Samsung“ gamina telefonus su geresnėmis funkcijomis, o „Microsoft Corp“ ir „Xiaomi“ telefonus parduoda daug pigiau. Nepaisant to, „Apple“ pardavimai kiekvienais metais vis didėja ir didėja. Ši kompanija įvaldė mažmeninės prekybos meną ir darė mums didesnę ekonominę įtaką nei bet kuri kita kompanija visoje istorijoje. Žmonės tiesiog prisiriša prie prekinio ženklo ir nesistengia palyginti jo su kitais gamintojais, net jei jų kokybė yra geresnė, o kaina mažesnė.

Savigarba ir prabangos prekės. Remiantis eksperimentinės socialinės psichologijos žurnalo paskelbtu tyrimu, žema savigarba yra didelis veiksnys, ar asmuo pirks prabangias prekes, kurių jis negalės sau leisti. Jei vartotojai nuolat įsiskolinę ar gyvena iš pašalpų, dažnu atveju garsus prekės ženklas jiems gali didinti savigarbą. Kai kurie neįvertina savo finansinės padėties ir užuot susitvarkę savo finansus tiesiog neapgalvotai įsigyja prabangius pirkinius, už kuriuos kiekvieną mėnesį turi atseikėti nemažą sumą pinigų, kurių jiems ir taip trūksta. Taip pat, pirkdami prabangias prekes, žmonės nori save apdovanoti už sunkų darbą. Įsigydami tai, ko paprastai negali sau leisti, žmonės tarsi pakelia savo savivertę. Rinkodaros skyriams, kuriantiems prabangių prekių asortimentą ir interneto parduotuvių didėjimą, 500 eurų yra tarsi klaviatūros mygtuko spustelėjimas.

Esmė. Žmonės įsigyja prabangias prekes dėl įvairių priežasčių, kurios visos yra susijusios su stipriomis emocijomis ir psichologija. Materialūs daiktai dažnai suteikia visavertiškumo jausmą, tik ar ilgam? Nesvarbu, ar mes esame finansiškai stabilūs, mes dažnai perkame prabangius daiktus tam, kad galėtume juos eksponuoti savo namuose pasipuikavimui ar tiesiog apdovanotume save už tam tikrus pasiekimus. Žinoma, neįmanoma suvaldyti visuomenės perkamumo. Kokybiški daiktai visuomet yra vertinami. Tik ar visuomet žmonės moka būtent už kokybę? Čia jau atskira tema. Brangus daiktas padeda pakelti savivertę, taip pat leidžia bent kurį laiką parodyti sau ir kitiems, kad galime sau leisti daugiau nei įprastai. Kartais tiesiog nepavyksta savęs suvaldyti, nes mūsų smegenys tiesiog užsiblokuoja, tarsi automatiškai įsigyjame prabangius pirkinius, tik vėliau suvokdami, jog iš tiesų mums jų visai nereikėjo.

Užs. Nr. 190

Dalintis:

About Author

Skaitomiausias Tauragės krašto naujienų portalas

Rekomenduojami video:

Palikite komentarą