fbpx

Geriausias šalies vairavimo instruktorius gyvena Tauragėje

Dalintis:

Vairavimo instruktorius Robertas Jacikevičius (33 m.) konkurse „Geriausias vairavimo instruktorius 2021“ laimėjo I vietą. Jis ne tik moko vairuoti lengvuosius automobilius ir motociklus, bet ir dėsto teoriją būsimiesiems vairuotojams, labai mėgsta savo darbą. Nuostabiausios akimirkos Robertui, kai mato džiaugsmingus mokinių veidus išlaikius vairavimo egzaminą.

Džiaugiasi pergale

Kaune dėl geriausio instruktoriaus vardo varžėsi specialistai iš visos Lietuvos. Pasak Roberto Jacikevičiaus, vienas konkurso užduotis įveikiant reikėjo kūrybiškumo, kitoms atlikti prireikė žinių ir patirties. Jam teko įveikti slalomo užduotį sėdint instruktoriaus vietoje, manevruoti atbulomis, įkišus ranką į uždarą maketą apčiuopomis nustatyti važiavimo per sankryžą eiliškumą.

– Varžėsi vairavimo instruktoriai ir vairuotojų mokytojai – teorijos dėstytojai. Buvo labai geras jausmas, kad pavyko tarp labai stiprių priešininkų iškovoti I vietą. Į Tauragę parvežti tokį titulą ganėtinai svarbu, – neabejoja Robertas. – Esu vietinis, įmonė „Eismo gidas“ – mūsų šeimos verslas, vairavimo mokyklą įkūrėme prieš 5 metus, turime 5 mokomuosius automobilius. Baigiau du aukštuosius mokslus – transporto inžineriją ir verslo vadybą, 8 metus dirbu instruktoriumi ir dėstau teoriją. Mano tėvelis dirbo šį darbą, su juo važinėjau nuo 5 metų, nuo vaikystės pažįstu šio darbo specifiką.

Robertas Jacikevičius sako, kad norinčių išmokti vairuoti pastaraisiais metais labai daug, todėl darbo vairavimo instruktoriams netrūksta. Sunkiau buvo kilus pandemijai, kai 4 mėnesius negalėjo dirbti. Dauguma mokinių – jaunimas, tačiau vairuoti mokosi ir vyresnio amžiaus gyventojai.

– Mokome visus, stengiamės dėl kiekvieno. Pasirinkus mašiną su automatine pavarų dėže truputį lengviau mokytis vairuoti, tačiau gavęs vairavimo pažymėjimą vairuotojas tik tokią mašiną ir tegalės vairuoti. Todėl geriau nesibaiminti ir perprasti mechaninės pavarų dėžės veikimo principą, – įsitikinęs instruktorius. – Mokydamas vairuoti sutikau apie 5 proc. žmonių, kuriems taip ir nepavyko perprasti vairavimo subtilybių. Labai mėgstu savo darbą, man nuostabiausios akimirkos, kai matau švytinčius iš laimės mokinių veidus išlaikius vairavimo egzaminą.

Robertas Jacikevičius. Reginos Genienės nuotrauka

Visuomet budrus    

Vis dar visuomenėje nuskamba teiginys, kad vyrai geresni vairuotojai už moteris. Roberto nuomone, tai mitas, nes vairavimo gabumai nuo lyties nepriklauso: yra merginų, moterų, kurios puikiai vairuoja, yra vaikinų, vyrų, kuriems valdyti automobilį sekasi prasčiau. Jis neneigia, kad vyresnių žmonių reakcija sulėtėjusi, todėl jiems sudėtingiau išmokti vairuoti, kartais prireikia papildomų pamokų – vieni dėl to pyksta, o kiti supranta.

– Reikalavimai labai aukšti, todėl norint išlaikyti vairavimo egzaminą reikia viską labai gerai išmokti, padirbėti tenka labai daug. Ne mitas, kad per anksti rodydami posūkį suklaidiname kitą vairuotoją: jei priekyje matome keliuką, o suksime sankryžoje, tai posūkio prieš tą keliuką nerodysime. Dauguma vairuotojų pasitiki posūkio signalais, o nereikėtų, nes yra tokių, kurie kelis kilometrus važiuoja nepastebėdami, kad yra jį įjungę, – pasakojo R.Jacikevičius.

Robertas savo mokiniams sako, kad geras vairuotojas visuomet vairuodamas turi numatyti tris žingsnius į priekį, turi mokėti įžvelgti galimus pavojus kelyje.

– Yra pasitaikę kuriozinių situacijų: mokiniai nuspaudžia ne tą pedalą, staiga sustabdo, greitai pasuka vairą į kitą eismo juostą, įvažiuoja į šaligatvio bortus. Instruktorius visko numatyti negali, nėra ekstrasensas, todėl perspėju savo mokinius staigių judesių su vairu nedaryti, – teigia specialistas. – Mokau vairuoti ir motociklininkus.

Vienas linksmiausių nutikimų buvo prieš mokyklinį egzaminą: Robertas su mokiniu užsuko į degalinę pasipildyti degalų, o kol jis už degalus mokėjo, mokinys sukeitė vietomis kilimėlius – į savo pusę įdėjo buvusius instruktoriaus pusėje. Paklaustas, kodėl taip padarė, atskleidė, kad tokiu būdu tikisi sėkmės egzamino metu, mat su savuoju kilimėliu jau 8 kartus neišlaikė egzamino.

Neviršija greičio

Robertas Jacikevičius pastebėjo dažniausias kelyje vairuotojų daromas klaidas: žiemą jie pervertina savo galimybes, nežino, kaip elgtis slidžiame kelyje. Jei automobilį netikėtai „užmestų“ į kairę ar dešinę, sprendimą, į kurią pusę sukti vairą, priimti reikėtų per dvi sekundes.

– Vasarą labai daug vairuotojų naudojasi mobiliaisiais telefonais, pastebėjau, kad dažnai negražiai parkuojasi, viršija greitį, nors mieste niekur nenuskubėsi: prie šviesoforo galima privažiuoti ir be streso, nenardant kitiems pro šonus, – neabejoja vairavimo mokytojas. – Pasitaiko per lėtai važiuojančių vairuotojų, ypač sankryžose, todėl lenkiant įvyksta susidūrimų. Ir atstumo nesilaikymas yra viena pagrindinių avarijų priežasčių.

Instruktorius tauragiškius moko kultūringo vairavimo, jis pats kelyje save laiko pavyzdžiu kitiems eismo dalyviams, praleidžia, o kitą kartą tokio elgesio sulaukia iš jų. Roberto nuomone, ir pėstieji Tauragėje turėtų būti atidesni: sustoti prie perėjos ir įsitikinti, ar atvažiuojantis automobilis juos tikrai praleis.

– Vairuotojams ir pėstiesiems reikia gerbti vieni kitus, būti tolerantiškiems. Aš – ne griežtas, bet reiklus mokytojas, iš mokinio reikalauju maksimaliausių pastangų. Kantrybės turiu užtektinai, – patikino pašnekovas, mėgstantis sportuoti, leisti laiką su šeima, keliauti.

Paklaustas, ką mano apie labai solidaus amžiaus vairuotojus, Robertas patikino, kad tikrai ne visi aštuoniasdešimtmečiai gali sėsti prie vairo, todėl įstatymą reikėtų pakoreguoti. Savo seneliui, jau perkopusiam 80 metų, jis patarė nebevairuoti – senelis anūko paklausė.

– Nuo tam tikro amžiaus reikėtų įgūdžių patikrinimo vairavimo mokykloje ar Regitroje. Medicininę pažymą gali gauti palankią, tačiau labai svarbus vairuotojo reakcijos laikas, – įsitikinęs Robertas.

Dalintis:

About Author

Regina Genienė

Laikraščio „Tauragės kurjeris“ žurnalistė

Rekomenduojami video:

Palikite komentarą