fbpx

Sveikatingumo treneris Arūnas Vladička: „Dirbant biure, negalima valgyti kaip medkirčiui“

Dalintis:

Sveikatingumo treneriui Arūnui Vladičkai sausį pats darbymetis, mat daugybė moterų  kreipiasi į jį norėdamos ne tik atsikratyti šventiniu laikotarpiu priaugtų kilogramų, bet ir padailinti kūno linijas artėjant šiltajam sezonui. „Tauragės kurjeriui“ Arūnas atskleidė savo mitybos įpročius ir kaip pačiame pandemijos įkarštyje gyvuoti sekasi prieš metus jo įkurtai subalansuoto maisto rinkinių tiekimo įmonei. Tikimės, kad trenerio patarimai, kaip šiuo nelengvu metu išsaugoti puikią emocinę ir fizinę sveikatą, bus naudingi.

Maisto tiekimo veikla sustojo

Arūnas Vladička sveikatingumo treneriu dirba jau 15 metų, gyvendamas Airijoje mokėsi trenerio, masažuotojo ir kineziterapijos specialybės, svečioje šalyje ir patirties įgijo. Lietuvoje jam suteikta licencija dirbti sveikatingumo srityje. Sugriežtinus karantiną, viešos treniruotės draudžiamos, todėl Arūnas jas veda internetu, klientus konsultuoja ir telefonu.

– Man mano specialybė – aistra ir gyvenimas. Veiklos dabar daug mažiau, bet toks etapas. Feisbuko paskyroje „Kūno logika“ komunikuoju su klientais, konsultuoju moteris, norinčias numesti šventiniu laikotarpiu priaugtus kilogramus ir padailinti kūno linijas. Sausį visi suskumba atsikratyti antsvorio, – pasakojo treneris. – Prieš metus kilo idėja ruošti subalansuoto maisto rinkinius, nes klientai manęs nuolatos prašo patarimų, ką ir kada valgyti. Norėjau pateikti įvairesnį maistą, kad nebūtų tik kotletai ar cepelinai, nes sunkus maistas reikalingas žmogui, dirbančiam fizinį darbą. Dirbdami biure, negalime valgyti taip, kaip medkirčiai.

Subalansuoto maisto rinkiniai buvo skirti valgyti metant svorį (apie 1400 kcal per dieną), norint palaikyti kūno linijas (apie 1600 kcal) ir labai aktyviems žmonėms (2000 kcal). Mažesnio kaloringumo rinkiniai buvo populiaresni. Pasak A.Vladičkos, pradėjus teikti šią paslaugą, po daugiau nei mėnesio kilo pandemija, o paskelbus karantiną veiklą teko nutraukti, nes užsakymų labai sumažėjo. Arūnas planavo veiklą tęsti rudenį, bet pandemija neslopo, todėl to padaryti nepavyko: dabar su viltimi laukia pavasario.

Arūnas Vladička daug sportuoja, yra pavyzdys klientams, įkvepia juos pokyčiams. Asmeninio albumo nuotrauka

– Gaila, tačiau žmonės apie mitybą pradeda galvoti tada, kai nusprendžia sulieknėti. Įprastai žmonės negalvoja apie maistą tokį, kad būtų sveiki. Nelabai dar visiems suprantama, kad iš tikrųjų mes esame tai, ką valgome, – pasakojo sveikos gyvensenos propaguotojas. – Tauragiškiams labai patiko Arūno tiekiami maisto rinkiniai, nes tai šviežių produktų maistas, juose nėra pusfabrikačių ar šaldytų daržovių. Dažniausiai žmonės prašė į patiekalus nedėti svogūnų ir paprikų.

Maitinimosi įpročiai

Sveikatingumo treneris atviravo išbandęs visokią asmeninę mitybą: valgė 6, 8, 4, 3 ir 2 kartus per dieną, buvo vegetaras, valgė mėsą, išbandė keto dietą. Visiškai nevalgo saldumynų, pyragų, bandelių – baltų miltų produktų, nes jų pavalgęs greitai išalkdavo, kadangi angliavandeniai greitai įsisavinami. Pasak trenerio, po ilgos pertraukos saldžiai pavalgęs nesijaučia gerai: trūksta energijos, kamuoja nuotaikų kaita, nuovargis, miglotos mintys, greičiau išalksta. Nors mėgsta lietinius, jais retai gardžiuojasi. Druskos vartoja pagal skonį, draugauja ir su bulvėmis, tačiau pirmenybę teikia kitoms daržovėms. Sveikuolis neabejoja, kad kiaušinių baltymas labai vertingas, trynyje yra gerųjų riebiųjų rūgščių, todėl pusryčiaudamas suvalgo 4–5 kiaušinius, vengia padažų. Duoną mėgsta kuo tamsesnę, su grūdais. Arūnui labai svarbi maisto įvairovė.

– Valgau 3 kartus per dieną, sočiai pusryčiauju ir pietauju, o vakarienė – lengvesnė. Atradau tai, kas man labiausiai tinka, kada jaučiuosi geriausiai ir lengva palaikyti kūno svorį. Pusryčiams mėgstu omletą su daug daržovių, kartais su spirgučiais, svogūnais, baklažanais, pomidorais. Kiaušinius išverdu kietesnius. Košėmis nepasisotinu, todėl į jas beriu riešutų ir įvairių sėklų, aliejaus. Dažnai jų nevalgau, – apie savo mitybą pasakojo sveikos gyvensenos specialistas. – Labai pietums mėgstu tradicines tirštas sriubas, mėgstamiausia – raugintų kopūstų. Vakarienei renkuosi žuvį, daržoves, vakare nevalgau sunkaus maisto, nes apkrovus organizmą suprastėja miego kokybė, nepailsiu.

Dažniausiai vakarais Arūnas veda grupines treniruotes, todėl vakarieniauja apie 20 val. Dėl to nesijaudina, nes yra labai aktyvus, sunaudoja visas kalorijas. Pieno iš parduotuvės negeria – vartoja kaimiškus pieno produktus. Burokėlius, morkas, bulves, kopūstus perka iš pažįstamų daržininkų, o mėsą, žvėrieną – iš ekologinių ūkių. Sultys ir vaisvandeniai jam – bevertis cukrinis gėrimas. Mėgsta kavą, pats mala ekologiškas kavos pupeles, šio gėrimo išgeria 2–3 puodelius per dieną. Specialistas teigia, kad nereikia vengti tradicinės lietuviškos virtuvės gardžių ir sočių patiekalų, tik reikia atitinkamas porcijas pasirinkti: suvalgyti tiek, kad visos kalorijos būtų išeikvojamos.

Arūnas Vladička. Asmeninio albumo nuotrauka

Labai svarbu planuoti

Pasak A.Veličkos, mūsų mitybos įpročiai laikui bėgant krypsta į blogąją pusę: norim patogiau, greičiau ir pigiau, pritingime patys gaminti, todėl valgome daug greitai paruošiamo maisto (burgerių, kebabų, picų).

– Negalima sau leisti valgyti bet ką. Skubantiems, neturintiems laiko, kad nereikėtų užkandinėse valgyti beverčio maisto, pasiūliau subalansuoto maisto rinkinius. Parduotuvėse žmonės ieško egzotinių vaisių, pusfabrikačių, jūros gėrybių, todėl sumoka brangiau. Sveikas maistas – įvairios lietuviškos daržovės, nėra brangus, tik žmonės pro šiuos produktus praeina pro šalį. Jei valgytume tai, ką valgė mūsų senoliai, maitintumėmės pagal genetiką ir geografinę padėtį, tai būtų pigu, – teigė treneris. – Norėdami sulieknėti žmonės linkę į kraštutinumus: ieško efektyvių preparatų, manęs prašo sudaryti mitybos programą. Tačiau problema ta, kad nuolat užkandžiaujama: saldainiai, pyragėliai prie kavos, o kava: latė, kapučinas ir dar su sirupu. Taip per metus susidaro didelis perteklius kalorijų. Klientams patariu rašyti mitybos dienoraštį, stebėti, ką suvalgo per dieną.

Sveikatingumo specialisto nuomone, svoris nekrenta greitai, todėl nereikia norėti greito rezultato. Svarbiausia pakeisti mitybos įpročius, tada pagerės sveikata ir išvaizda pasikeis. Jis pataria, kaip karantino laikotarpiu išsaugoti emocinę ir fizinę sveikatą.

– Svarbu namuose nelaikyti produktų, kurių vengiama valgyti: saldumynų, pyragų, gazuotų gėrimų. Būtina planuoti savo dieną, darbus, pirkinius, maisto gaminimą, tris valgymus, sočiai pavalgius nesinorės užkandžiauti. Svarbiausia turėti planą, kad nebūtų taip – atsikeli ir nežinai, ką veikti. Reikia net pokalbius telefonu su draugais, filmų žiūrėjimą, fizinį aktyvumą planuoti: pasivaikščiojimą, bėgiojimą lauke, važinėjimą dviračiu ar užsirašyti į treniruočių grupę online. Svarbu išlaikyti rutiną, taip išsaugosime emocinę sveikatą, nes nebus nuobodulio, nesusigundysime užkandžiauti, – pataria Arūnas. – Didelę klaidą darome negerdami vandens, giliai nekvėpuodami, nejudėdami ir persivalgydami. Aš dieną visada pradedu nuo stiklinės vandens, pasivaikščiojimo lauke, o tada sočiai pusryčiauju, visa mano diena suplanuota. Rutina labai reikalinga, ji nesukausto, nesuvaržo, bet išlaisvina. Tai puikiai supranta tie, kas ją turi.

Arūnas Vladička atskleidė grožio ir sveikatos formulę: tai kasdienis fizinis aktyvumas, protinga mityba (ji paprasta, tik žmonės ją sukomplikuoja) ir emocinė sveikata.

Dalintis:

About Author

Regina Genienė

Laikraščio „Tauragės kurjeris“ žurnalistė

Rekomenduojami video:

Palikite komentarą