Penktadienį Tauragės krašto muziejaus „Santaka“ fotografijos galerijoje bus pristatoma fotografijų paroda „Uždaros teritorijos: tėkmėje“. Jaunieji fotografai Augustina Miknevičiūtė ©Lunaria, Domas Rimeika, Ieva Ližaitytė, Ieva Sutkaitytė, Juozas Petkevičius, Paulius Vepštas, lydimi kolegų Andriaus Repšio ir Jono Staselio, susitiko estetiškoje, idėjų ir meninių impulsų prisodrintoje Kuršių nerijoje. Natūralioje tėkmėje susiliejo kūrėjų energija bei Kuršių nerijos gamtiniai ritmai, o kūrybinės sesijos rezultatą jau penktadienį išvys tauragiškiai ir miesto svečiai.
Kaip skelbia projekto rengėjai, „kaip kiekvienas žmogus turi sau būdingą judesių dinamiškumą, taip kiekvieną kūrėją gyvenimas, aplinka, kūryba įsuka į savitą judesį. Labai svarbus momentas kūryboje – subtilūs svyravimai, įgalinantys menininką permąstyti pasirinktas strategijas, nes kūrybiškumas yra veiksmas, tampantis įpročiu.“
Parodai „Uždaros teritorijos: tėkmėje“ atrinkti autorių kūriniai – trečiosios plenero „Uždarų teritorijų“ sesijos, įvykusios pernai rugsėjo 13–20 d., kūrybinės tėkmės liudijimai, skleidžiantys kiekvieno iš kūrėjų atviro pasaulio supratimą.
Vienas iš parodos autorių, Tauragės krašto muziejaus „Santaka“ fotografas Juozas Petkevičius pasakoja apie savo fotografijų serijos „Kelionė / 1998 vasaros atostogos“ kūrybinę tėkmę: „Gimiau 1991. Eidamas prisiminimais atgal, bandydamas iš naujo atrasti tai, kas jau buvo atrasta, svarsčiau ar dar yra, surūdijęs laivas, seno sandėlio lempa, kuri kažkodėl įsiminė visam gyvenimui. Baržos – bendrabučio – viešbučio jau nelikę. Sutiktas žvejys pasakojo, kad baržą „Neptūną“ uraganas Anatolijus paskandino mariose. Tada jis buvo prišvartuotas uoste.“ Šią ir daugiau Juozo fotografijų lankytojai išvys parodoje penktadienį.
Parodos lankytojai pamatys ir garsaus fotomenininko Jono Staselio, ilgamečio Lietuvos spaudos fotografų klubo prezidento, darbų seriją „Ateities horizontai“. „Įtaigusis politkorektiškumas, skleidžiantis tariamas teigiamybes, neuroplastiškai neigia šimtmečių vertybinius pagrindus apsimesdamas tolerancijos skatinimu. Tolerancijos tik tiems kas „su mumis“, marginalizuodamas kitaminčius ir taip suveldamas mūsų sąmonę pateikia jų normą kaip visų normą,“ – kalba autorius.
Parodos „veidu“ tapusi Ievos Sutkaitytės fotografija „Froido šešėlis“ piešia ledkalnio jūroje analogiją, kurią propagavo Sigmundas Froidas. Autorė cituoja psichoanalizės pradininką: „Protas yra kaip ledkalnis; jis plūduriuoja septintąja savo masės dalimi virš vandens“. Jo teorija buvo ta, kad protas turi tris sudedamąsias dalis: sąmoningą (matomą virš vandens), priešsąmonę (atspindys, lyg būtų čia pat, po pačiu vandens paviršiumi ) ir pasąmonę (nepasiekiamos gelmės).“
Fotografijos kritikas ir teoretikas, fotografas dr. Tomas Pabedinskas, apžvelgdamas autorių darbus pastebi, kad „ilgus dešimtmečius nenutrūkstanti fotografų kūrybos Kuršių nerijoje tradicija ne tik palieka ateičiai unikalios Lietuvos vietovės atvaizdų, bet leidžia sekti ir pačios kūrybinės fotografijos raidą. Kuršių nerijoje anksčiau ieškoję įspūdingų gamtos ir žmogaus sukurtų kraštovaizdžių, dabar fotografai čia renkasi ne vien fiksuoti gražių vaizdų, bet ieškoti įkvėpimo darbams, kurių aktualumas nepriklauso nuo konkrečios juose įamžintos vietovės.“
Projektą „Uždaros teritorijos“ rengia VšĮ „Menų vektoriai“ ir VšĮ Lietuvos spaudos fotografų klubas, finansuoja Lietuvos kultūros taryba ir Neringos savivaldybė.
Parodos pristatymas Tauragės krašto muziejuje „Santaka“ numatytas jau rytoj, liepos 9 d., 16 val. fotografijos galerijoje. Fotomenininkų darbus lankytojai galės apžiūrėti iki rugpjūčio 6 d.
Tauragės krašto muziejaus „Santaka“ inform.