Dviračių mėgėjai jau gali džiaugtis – Tauragės mieste bus įrengtas kalnų dviračių trasų kompleksas. Šį projektą įgyvendins MB „Dirtas“, liepos pradžioje su Tauragės miesto seniūnija pasirašiusi rangos darbų sutartį. Iki lapkričio darbai privalo būti užbaigti, rangovai žada dviratininkus pradžiuginti dar anksčiau.
Dinamiškos trasos
Rekreacinis dviračių trasų kompleksas, tinkantis pradedantiems ir pažengusiems dviratininkams, bus įrengtas šalia Jūros upės į šiaurės rytus nuo Tauragės užtvankos. Netoliese – paplūdimys ir tinklinio aikštelės. Už darbus bus sumokėta kiek daugiau nei 16 tūkstančių eurų.
Mažoji bendrija „Dirtas“ įrengs dvi trasas. Pradedantiesiems („pumptrack“ stiliaus) suprojektuota uždarų kontūrų 50–60 metrų ilgio trasa, kurios minimalus važiuojamosios dalies plotis – 1,5 metro. Trasos danga – tankintas atvežtinis molingas smėlio ar priemolio gruntas. Šią trasą sudarys viražiniai posūkiai ir kalneliai, be sustojimo ja bus galima važiuoti tiek ratų, kiek širdis geidžia. Trasos elementai, dydis ir forma lavins pagrindinius dviračio valdymo įgūdžius, reikalingus važiuojant mieste ar kultivuojant dviračių sportą. Šioje trasoje pramogauti galės ir labiau patyrę dviratininkai.
Antroji – kalnų dviračių miško trasa bus sudėtingesnė. Ji taip pat uždarų kontūrų, tačiau ilgesnė už pirmąją – sieks 150–200 metrų. Jos plotis – ne mažiau kaip 1,2 metro. Trasos danga bus padengta molingu gruntu, gausi viražinių posūkių, kalnelių, kitų elementų. Reikės atidumo važiuojant tarp medžių. Trasa skirta pažengusiems ir pradedantiesiems dviratininkams. Nors ji pritaikyta kalnų dviračiams, bet žadama, kad bus tinkama visų tipų dviračiams.
Šuolių sekcijos
Trasose planuojama įrengti dvi šuolių sekcijas, kurių molingos važiuojamosios dalies plotis – 1,5 metro. Vienos (pradedantiesiems) ilgis bus 50–60 metrų, o šuolių kalnelių aukštis – nuo 1 iki 1,5 metro. Antroji šuolių sekcija (pažengusiųjų) suplanuota 40–50 metrų. Čia tramplynai jau aukštesni – nuo 1,2 iki 1,7 metro.
Tramplynuose pradedantieji galės saugiai atlikti pirmuosius šuolius dviračiu, o pažengusieji mokysis sudėtingesnių triukų ore. Šios trasos ilgis – 30–40 m, plotis – 1,5 metro, kalnelio aukštis – nuo 0,7 iki 1 metro.
Trasos bus formuojamos mechanizuotu ir rankiniu būdu. Aplink jas bus sutvarkyta ir apželdinta teritorija, pastatytas informacinis stendas.
Šį projektą dalyvaujamojo biudžeto „Idėja Tauragei“ metu pasiūlė asociacija MTB Tauragė, įsikūrusi prieš ketverius metus. Tai dviračių mėgėjų ir profesionalų, entuziastų ir jiems prijaučiančių klubas, kuriame renkasi kompanija, asfaltą keičianti į miško keliukus, žvyrkelius, bekeles, kuriems nėra nei dviračio sezono ribojimų, nei blogo oro, nei sofos sindromo. Dviračių entuziastų pateikta trasų komplekso idėja mažos vertės projektų konkurse laimėjo 19 500 Eur finansavimą, už ją balsavo 1027 tauragiškiai (daugiausiai tarp pateiktų 17 mažos vertės projektų).
„Pilnu pajėgumu“
MB „Dirtas“ direktorius Algis Ribikauskas pasakojo, kad darbai vyks, kaip suplanuota, nors verslo partneris Augustinas Kasinskas susilaužė koją. Tauragėje trasoms įrengti didelės komandos neprireiks, kadangi projektas nedidelis. Teritoriją jau buvo apžiūrėję pavasarį, dabar šioje vietoje – suvešėję krūmynai ir kita augmenija.
– Situacija tokia, kad mano pagrindinis kolega, su kuriuo dirbame, kalnų dviračių greitojo nusileidimo Baltijos čempionate Latvijoje susilaužė koją. Todėl mums susivėlė visas tvarkaraštis. Dviračių sportu mes užsiimame jau daugybę metų. Planuoju rytoj atvažiuoti į Tauragę ir pasiruošti aikštelę, išsivalyti krūmus. Seniūnas žadėjo nupjauti žolę. Tada jau pulsime pilnu pajėgumu. Būsime trise, iš pradžių dviese, paskui prisijungs trečias kolega, – antradienį planus atskleidė A.Ribikauskas.
Trasų projektą parengė UAB „We Build Parks“, su kuria „Dirtas“ seniai bendradarbiauja, kartu yra įgyvendinę daugybę projektų. Pasak A.Ribikausko, Tauragės dviračių trasų projektas nesudėtingas, kadangi trasų kompleksas – ne statinys, jam nereikalingas statybos leidimas.
– Tokie įrenginiai nekvalifikuojami kaip statiniai. Tai tik iš natūralaus grunto supilti trasos elementai. Todėl čia didelio projektavimo ir statybos leidimo nereikia. Mes iš savo pusės turime pasidarę planelius, su partneriais konsultuojamės, kaip geriau visa tai įgyvendinti. Daugiausia konsultuosimės su Tauragės dviratininkais, jie mums pasakys, ko jiems reikia labiausiai, – patikino A.Ribikauskas.
Daugiau laisvės
Algis Ribikauskas džiaugiasi, kad įrengiant dviračių trasas Tauragėje nėra taip griežtai įrėmintas, kaip įgyvendinant kitus sudėtingus projektus, kuriems reikia leidimų ir daug dokumentacijos.
– Čia mes turime daugiau laisvės, galime daryti tai, ko reikia tauragiškiams. Nuo pat pradžių bendraujame su Tauragės dviračių klubu. Kai panašų projektą įgyvendinome Vilniuje, parodžiau tauragiškiams, pasiūliau – gal būtų įdomu. Patiko, užsivedė ir ėmėsi iniciatyvos. Labai lengva bendrauti su jūsų savivaldybe, su vietos gyventojais, visi be galo palaiko ir duoda visus kontaktus, iš ko išsinuomoti techniką, iš kur gauti medžiagų. Kol kas labai džiaugiamės, – tauragiškiais žavėjosi pašnekovas.
Jis patikino, kad darbus, kaip ir sutarta, atliks laiku. Nors kolega gydosi, tačiau bus pasistengta dviračių trasas įrengti kuo greičiau, kad gyventojai jas galėtų išbandyti jau po kelių savaičių.
– Norėtume šį projektą užbaigti iki vasaros galo. Nors plotas gana didelis, jo kompleksiškumas nesudėtingas. Stengsimės kuo greičiau. Esame įsispraudę tarp kitų projektų. Daug su užsieniu dirbame, turime projektų Danijoje ir Švedijoje, – kalbėjo A. Ribikauskas.