Pastarosiomis dienomis orai itin žiemiški, o keliuose netrūksta avarijų. Dažnai pasigirsta kaltinimai kelininkams, kad žiema ir vėl atėjo netikėtai. Tačiau ar visi vairuotojai žino, kaip elgtis kelyje, esant žiemiškoms sąlygoms – sniegui, ledui?
Antroji gruodžio savaitė prasidėjo ypatingai pavojingomis eismo sąlygomis – daugelyje kelių plikledis, o štai trečiadienio rytą vairuotojus pasitiko sniegas. Didžioji dalis socialinių tinklų komentaruose kratosi atsakomybės ir mieliau kaltina kelininkus dėl laiku nenuvalytų ir nepabarstytų kelių.
Pasiteiravome vairuotojus mokinančių įmonių atstovų, ką privalo žinoti kiekvienas vairuotojas žiemą išvažiuodamas į kelią.
– Reikia turėti žiemines padangas. Kuo jos naujesnės, tuo geriau, nes laikui bėgant jų savybės prastėja net sandėliuojamų. Tam nereikėtų taupyti. Jau išvažiavus į kelią, reikia pasitikrinti, ar yra plikledis – sumažinti greitį ir, jei iš galo niekas neatvažiuoja, bandyti stabdyti. Ypač pavojingos vietos yra pamiškės ir tiltai, ten labai svarbu pasisaugoti. Tauragiškiai žino tiltą per Šunijos upę. Dažnai ten kelias atrodo švarus, bet ant tilto būna plikledis ir negana to – posūkis, – atsargiais kelyje būti ragino „Jonvaira“ vadovas Remigijus Jonutis. – Kodėl vos pasnigus pasipila avarijos? Nes žmonės būna atpratę. Vėliau pripranta prie naujų sąlygų ir nelaimių sumažėja.
– Būtina laikytis mažesnio greičio, anksčiau pradėti stabdyti, nes žiemą stabdymo kelias pailgėja. Neskubėkite spausti greičio pedalo. Jei sukant vairą automobilis neklauso, tikėtina, kad vairuotojas išmynė stabdžio pedalą. Svarbu nebijoti jį atleisti, – kalbėjo įmonei „Eismo gidas“ vadovaujantis Robertas Jacikevičius.
– Visi patarimai žinomi – svarbu važiuoti atsižvelgiant į eismo sąlygas. Tačiau ir profesionalai, būna, apsiverčia. Kai yra slidu, viską reikia daryti lėčiau ir švelniau, nedaryti staigių judesių. Vienos pasekmės bus, jei nulėksi nuo kelio 30 km/h greičiu, kitos – jei 90 km/h. Jei vairuotojai nesupranta, kad ne visada žiemą autostradoje gali lėkti 110 km/h greičiu, tai atsiras kintančios informacijos kelio ženklai, – tiesiai rėžė „Biceda“ vadovas Vidmantas Šimaitis.
Vairuotojus rengiančių įmonių atstovai įsitikinę, kad kiekvienas turi mokėti elgtis kelyje žiemą. Abejojantys savo jėgomis pasimokyti gali kartu su instruktoriais arba šiltuoju metų laiku – specialiai įrengtoje slidžios dangos aikštelėje.
Kad daugelio žiemą įvykstančių nelaimių priežastis yra nepasirinktas saugus greitis, sutinka ir vairavimo instruktoriai, ir policijos pareigūnai. Lietuvos automobilių kelių direkcija skelbia, kad pagrindiniuose šalies keliuose jau įdiegta nauja Greičio valdymo ir įspėjimo programinė įranga, reaguojanti į esamas eismo ir oro sąlygas. Pagal orus kis leistinas greitis vairuotojams. Naujųjų ženklų privaloma laikytis.