Naujų autobusų kelionė į Tauragę buvo rizikinga

Dalintis:

Tauragę pasiekė dar trys nauji elektra varomi autobusai. Elektrobusai jau rieda miesto gatvėmis, o jų viešas pristatymas planuojamas sulaukus geresnių orų. Nedaug betrūko, kad dėl sudėtingos politinės situacijos elektrobusai nebūtų atgabenti į Lietuvą, grėsė prarasti į juos investuotas lėšas.

Pagal sutartį tris 100 proc. elektra varomus autobusus Tauragės autobusų parkui pristatė Vilniuje registruota UAB „Busnex“. Teigiama, kad maksimalus šių ekologiškų autobusų greitis – 85 km/val., pilnai įkrauti jie gali įveikti maždaug 300 kilometrų atstumą, gali vežti 44 keleivius.

Tauragė pirmoji Lietuvoje turi įsigijusių daugiausiai, net 16, elektrinių autobusų. Naujomis viešojo transporto priemonėmis, kurios sėkmingai, nors ir pavėluotai pasiekė tauragiškius, džiaugiasi Tauragės autobusų parko direktorius Rimantas Martinavičius.

– Pavyko mums šis paskutinis projektas, nors buvo rizikingas. Kuo rizikingas? Laiko klausimas – turėjo būti iki metų pabaigos sutvarkyti visi reikalai. Jeigu tas kanalas būtų uždarytas, kaip dabar yra, tai būtume nespėję ir pinigai būtų nuplaukę. Rizikavom šiek tiek. Juk autobusai keliauja laivais. Dėl tų nusikaltimų prie Sueco kanalo, jungiančio Viduržemio ir Raudonąją jūras, prisidėjo mėnuo ilgesnio plaukimo. Mes spėjom, vos praplaukė laivas, kuriame mūsų autobusai buvo, ir kanalą uždarė, – apie elektrobusų kelionę į Lietuvą pasakojo ilgametis Tauragės autobusų parko direktorius.

Naujų autobusų pristatymas tauragiškiams planuojamas kartu su konferencija apie tvarią ir žalią energetiką. Pristatymas planuojamas vasario pabaigoje, kai bus palankesni orai. Tuo pačiu bus pristatytas įkrovimo aikštytas, visi elektriniai autobusai, ypač paskutinieji.

– Dabar jau eksploatuojame 16 elektrinių autobusų. Visi važiuoja. Mieste važiuoja ir naujieji, su žaliu logotipu, susijusiu su gamta. Elektra varomiems autobusams kartais reikia dyzelino, kuris esant žemesnei temperatūrai naudojamas šildymo sistemai. Jie visi su šilumos siurbliais, kad nereikėtų dyzelio naudoti, kuris kaip ir atsarginis variantas. Vairuotojų šiek tiek pasipildom, dabar netrūksta nė vieno, – kalbėjo Tauragės autoparko vadovas.

Pasak R.Martinavičiaus, žiemą elektriniai autobusai 300 kilometrų vienu įkrovimu ne visada įveikia – įtaką daro orai ir gamtos sąlygos, ypač daug energijos atima šildymas. Į kaimus, vieškelius šios elektra varomos viešojo transporto priemonės dar labai mažai važiuoja – tik miesto ir regioniniu maršrutu. Direktorius ragino neklausyti tų, kurie skleidžia dezinformaciją, esą elektriniai autobusai skleidžia spinduliuotę.

– Į Šilalę, į Pagėgius per Žukus, už Pagėgių dar važiuojam, ten regioniniai maršrutai, Kryžkalnį, Šilutę ir mieste iki sodų, Baltrušaičių, kur asfaltuoti keliai, visur važiuojam. Elektrinis autobusas – visiškai saugus, ekologiškas, draugiškas gamtai. Gamybos ir utilizavimo procese galbūt šiek tiek kenksmingų dalykų yra, bet Lietuva nei gamina baterijų, nei jas utilizuoja, tai mes tik turime džiaugtis, kad čia tokie projektai sukasi. Keleiviai gali būti ramūs, saugūs ir patogiai važiuoti, nes elektrinis autobusas nekelia nei vibracijos, nei dūmingumo, – patikino R.Martinavičius.

Dalintis:

About Author

Laikraščio „Tauragės kurjeris“ žurnalistė

Rekomenduojami video:

Komentarų: 1

  1. Andersein on

    Jokios čia ekologijos nėra. Baterijos ilgai netarnaus, o kai nusibaigs utilizavomas bus nepigus ir kenksmingas aplinkai. Ir nereikia čia skleisti pąsakų apie ekologiją, gamtos švarinimą. Nusipirksit autobusus varomus vandeniliu bus kita kalba. Elektrobusai ir elektromobiliai, kaip atsirado, taip ir išnyks kaip dinozaurai.

Palikite komentarą