fbpx

Pirmasis elektrobusas: ar važinėsime nemokamai?

Dalintis:

Antradienio rytą visuomenei iškilmingai, nors ir be fanfarų, pristatytas pirmasis specialiai Tauragei gamintas miesto gatvėmis keleivius vežiosiantis elektrobusas. Tiesa, lietingą ir apniukusį rytą eilinės visuomenės atstovų, panorusių nemokamai pasivėžinti naujuoju elektrobusu, į Pilies aikštę atėjo vos vienas kitas. Dauguma pirmųjų keleivių buvo autobusą eksploatuosiančio Tauragės autobusų parko, savivaldybės administracijos atstovai ir politikai. 400 tūkstančių eurų – tiek kainavo pirmoji Tauragėje elektrinė keleivinė transporto priemonė. Politikai kadaise žadėjo, kad važinėti elektrobusais galėsime nemokamai. „Tauragės kurjeris“ teiraujasi, ar pažado nepamiršo.

Apskrityje vienintelė

Pirmasis Lenkijos bendrovės „Solaris“ specialiai Tauragei pagamintas elektrinis autobusas „Urbino 8,9 LE electric“ Tauragės autobusų parką pasiekė prieš keletą dienų. Antradienį jis iškilmingai pristatytas visuomenei. Tiesa, iki tol jį išbandė patys Tauragės autobusų parko darbuotojai, „baltieji rūmai“ pavėžino vizito pirmadienį į Tauragę atvykusią vidaus reikalų ministrę Ritą Tamašunienę.

Į Pilies aikštę apniukusį antradienio rytą elektrobusą atvairavo Tauragės autobusų parko vairuotojas Edmundas Šegžda. Per pirmąsias keletą dienų Tauragėje elektrinis autobusas jau buvo nuvažiavęs apie 80 km. Vairuotojas patikino, kad elektrobusu važiuoti kiek neįprasta, tačiau malonu – jis juda tyliai, švelniai. Visiškai įkrautas nuvažiuos apie 170 km, nebijo nei šalčio, nei karščio. Pasak Edmundo, be problemų turėtų važiuoti ir spaudžiant 25 laipsnių speigui, nors šią žiemą vargu, ar toks bebus.

Vairuotojas Edmundas Šegžda pirmasis sėdo prie naujojo elektrobuso vairo. Autorės nuotrauka

Autobuse – 48 vietos: po 24 sėdimąsias ir stovimąsias. Numatyta vieta vaiko vežimėliui ar net keliams bei neįgaliam žmogui. Patekti į elektrobusą ratukuose sėdinčiam žmogui problemų nekils, tiesa, padėti šiek tiek tokiu atveju teks autobuso vairuotojui.

Elektrobusas atsiėjo 400 tūkstančių eurų Europos Sąjungos ir savivaldybės lėšų. Tauragė – vienintelė apskrities savivaldybė, dalyvavusi šiame projekte. Šilalė, Jurbarkas ir Pagėgiai elektrobusų nepirko, šių savivaldybių vadovai mano, kad jų miestai per maži tokiems brangiems pirkiniams. O štai Tauragė nusprendė įsigyti net tris tokius autobusus (kiti du dar gaminami). Kadangi kitos savivaldybės elektrobusų atsisakė, Tauragei teko papildomas finansavimas kitąmet įsigyti dar dvi šias ekologiškas transporto priemones. Taigi iš viso po miestą kitąmet turėtų kursuoti penki elektrobusai. Tiesa, kiti keturi bus mažesni už pirmąjį.

Tauragė išgelbės pasaulį?

Apžiūrėti ekologiškos transporto priemonės į Pilies aikštę susirinko rajono vadovai, savivaldybės administracijos direktorius, visas mero politinis aparatas, keletas tarybos narių. Atvyko ir bendrovės „Solaris“ bei Lietuvos nacionalinės vežėjų asociacijos „Linava“ atstovų. Autobuso perdavimas buvo trumpas, nors pompastiškų kalbų kaip visada netrūko. „Solario“ atstovai merui Dovydui Kaminskui įteikė simbolinį elektrobuso raktelį, šis jį perdavė autobusų parko direktoriui Rimantui Martinavičiui.

Trumpą kalbą pasakė ekologijos žinovas ir žaliosios Tauragės vizijos puoselėtojas eksmeras Sigitas Mičiulis.

– Aš manau, kad po penkerių metų didžioji dalis automobilių parko bus elektriniai. O savivaldybė yra iškėlusi uždavinį. Aš pats keturis metus važinėju elektriniu automobiliu, kuris keturis kartus mažiau ima elektros pinigais negu benzinas arba dyzelis ir tai yra ateities kartos transportas. Pastatėm devynias įkrovimo stoteles, statom baterijas ant aštuonių biudžetinių objektų ir žingsnis po žingsnio norim tapti ekologiškiausiu kraštu Lietuvoj. Noriu paneigti tą mintį, kad nieko negalima padaryti. Be abejo, Lietuva neišgelbės pasaulio, bet jeigu Tauragė parodys pavyzdį kitoms savivaldybėms, o Lietuva – kitoms valstybėms, tai gal Lietuva kažką ir padarys, – į susirinkusiuosius Pilies aikštėje kreipėsi S.Mičiulis.

Paklausti, ar jie patys važinės šiuo autobusu, ir meras D.Kaminskas, ir buvęs meras S.Mičiulis patikino, kad mieste dažniausiai vaikšto pėsti ir nelabai turi kur važiuoti.

„Kalbėsim ir galvosim“

Elektrinis autobusas pirmuosius keleivius nuvežė iki Konvencijos paminklo. Po trumpo S.Mičiulio pasakojimo apie Tauragės istoriją ir per mūsų miestą ėjusį gintaro kelią keliautojai grįžo į miesto centrą.

Pirmasis Tauragę pasiekęs elektrobusas kainavo 400 tūkst. Eur.
Autorės nuotrauka

Ir svarbiausia detalė – savivaldybė ne kartą žadėjo, kad naujaisiais elektrobusais tauragiškiai galės važinėti nemokamai. Beje, nemokamą vietinio keleivinio transporto paslaugą savo savivaldybės gyventojams ir svečiams jau teikia Šilalė. O štai nemokamai vežioti tauragiškių neskubama. Vienkartinis bilietėlis važiuoti elektrobusu, kaip ir kita miesto viešojo transporto priemone, kainuos 50 centų. Tiesa, pasak Tauragės autobusų parko direktoriaus R.Martinavičiaus, dauguma tauragiškių, važinėjančių autobusais, gauna įvairių lengvatų – arba moka labai mažai, arba nemoka visai. Nuostolius autobusų parkui padengia savivaldybė.   

S.Mičiulis suskubo atsakyti į „Tauragės kurjerio“ klausimą – kada politikai ištesės pažadą viešuoju vietiniu transportu bent jau elektrobusais keleivius vežioti nemokamai?

– Mes esame pasitvirtinę darnaus judumo planą iki 2030 metų. Kai gausim trečią elektrinį autobusą, jie kursuos „aštunkėm“ ne rečiau kaip kas pusvalandį. Bus stotelės su elektrinėm lentom, kada atvažiuos sekantis autobusas. Norim paskatinti, kad žmonės persėstų į ekologišką visuomeninį transportą, bet žinant tauragiškių įpročius, kad čia yra automobilių sostinė ir vaikus veža į mokyklas ir kartais nori įvažiuoti vos ne į vidų, bus sudėtinga. Tai kalbėsim su tarybos nariais ir galvosim, galbūt kokius metus laiko padaryti paskatinimą, – pažadėjo S.Mičiulis.

Meras jam paantrino, kad savivaldybė „galės priimti kažkokius sprendimus“.

Pirmasis elektrobusas keleivius jau nuo kitos savaitės vežios maršrutu Žalgirių mikrorajonas – Taurai. Mat šis maršrutas šiuo metu populiariausias ir gausiausias.

Dalintis:

About Author

Ramunė Ramanauskienė

Laikraščio „Tauragės kurjeris“ redaktorė.

Palikite komentarą