Tikimasi, kad prieš daugiau nei prieš metus už savivaldybės pinigus įrengti infostendai Tauragėje šiemet pagaliau atneš pelno. Rajono įmonės tokia reklamos forma susigundė.
Baigiantis 2022-iesiems Tauragės rajono savivaldybė už 57 tūkstančius eurų įrengė 18 kvadratinių metrų informacinį ekraną ant Tauragės autobusų stoties pastato ir dar du nedidelius infostendus – vienas išmaniųjų informacinių stendas įrengtas prie parduotuvės „Maxima“ Gedimino ir J.Tumo-Vaižganto gatvės sankryžoje, o kitas – netoli Pilies aikštės. Stendai buvo įrengti tam, kad juose nuolat suktųsi rajono ir savivaldybės įmonių reklama. Pasak stendus administruojančios VšĮ „Žaliasis regionas“ vadovės Gaivos Mačiulaitienės, šiemet įvyko virsmas ir reklamos ypač padaugėjo.
– 2023 metais infostendai nebuvo labai populiarūs ir turėjome 2300 eurų nuostolį. Pagal reklamos kiekius, kurie užsakomi šiemet, jau matau, kad pagaliau investicija atsipirks, – viliasi G.Mačiulaitienė.
VšĮ „Žaliasis regionas“ per pirmus šių metų mėnesius jau paskelbė 86 vaizdo reklamas. Iš jų 17 reklamų buvo komercinės. 2023 metais paskelbtos 95 reklamos. Įstaigos vadovė pastebi, kad įmonių savininkų reklamuotis raginti ir kviesti nebereikia.
– Reikia žmonėms laiko, kad susidomėtų nauja paslauga. Turime daug užsakymų. Pernai mes siuntinėjome laiškus, prašinėjome, įkalbinėjome reklamuotis, o šiemet reklamos užsakovai kreipiasi patys. Reklamuotis nėra labai brangu. Mažesnes kainas taikome agentūroms, kurios užsako daugiau reklamų – pats pigiausias paketas yra 1200 parodymų per savaitę. Jo kaina – 40 eurų. Didžiausia kaina už 3600 kartus parodytą reklamą – 120 eurų, – sakė G.Mačiulaitienė.
Individualios įmonių reklamos, infostendus pasiekiančios ne per agentūras, atitinkamai kainuoja 75 ir 180 eurų. Visos biudžetinės ir savivaldybės įmonės infostenduose gali skelbti reklamą nemokamai ir šia paslauga noriai naudojosi pernai, kai Tauragė nešė Lietuvos kultūros sostinės vėliavą. Numatyta, kad Tauragės rajono savivaldybės administracijos ir biudžetinių įstaigų ar partnerių parengtas turinys gali sudaryti 30 procentų stendų reklaminio turinio.
– Manau, kad šiemet tiek mokamos, tiek neatlygintinai skelbiamos reklamos skaičiai bus panašūs. Mes patys reklaminių klipukų negaminame, užsakovai mums pateikia jau sumontuotus. Klipukai rodomi visuose trijuose infostenduose. Kartais, jei matome, kad užsakovai į klipą pridėjo daug teksto, kuris neperskaitomas, patariame reklamą perdaryti. Iš pradžių galvojome, kad teiksime reklamos gamybos paslaugas, bet šios minties atsisakėme. Nesame profesionalai, o menas – labai neapibrėžta rūšis ir bus labai sudėtinga, reikės daug darbo sąnaudų ir rezultatas ne visada tenkins užsakovus. Kūrybinis procesas sunkiai pamatuojamas, – sakė G.Mačiulaitienė.
Paklausta, ar neplanuojama mieste įrengti dar vieno ekrano, VšĮ „Žaliasis regionas“ direktorė patikino, kad tokius sprendimus priima savivaldybė, bet ji pati nemato poreikio.