fbpx

Sportas karantino metu: kiekvienas žingsnis svarbus

Dalintis:

Paskelbtas trijų savaičių karantinas sustabdė sporto klubų veiklą, individualios ir grupinės treniruotės taip pat negali vykti. Taip nejučia galima prarasti fizinę formą. Tačiau trenerė, kineziterapeutė Ieva Kantminaitė ragina nepasiduoti blogai nuotaikai ir susikaupusią energiją išlieti… sportuojant namuose.

Po to, kai dėl plintančio koronaviruso šalyje įvestas antrasis trijų savaičių karantinas, sporto mėgėjams teko atsisveikinti su sporto salėmis. Nutrūko ir grupinės bei individualios treniruotės. Besirūpinantiems sveikata ir figūra dabar sunkesnės sąlygos sportuoti, tačiau Tauragėje treniruotes kone 100-ui moterų iki karantino vedusi Ieva Kantminaitė ragina nepasiduoti blogai nuotaikai.

– Nors į sporto klubą nuvykti šiuo metu negalima, tai nereiškia, kad negalima sportuoti namuose. Sportuodami ne tik galime palaikyti gerą fizinę būklę, bet ir gerą nuotaiką bei sustiprinsime imunitetą, kurio šiuo metu kaip tik reikia kovai su virusais. Aktyvi fizinė veikla taip pat padeda kontroliuoti svorį, išvengti nutukimo. Reikia nepamiršti, kad sportas atlieka tik 20-30 proc. darbo, visa kita dalis – sveikos mitybos derinimas. Visi puikiai žinome, kad norėdami numesti svorio turime ne tik sportuoti, bet ir riboti suvartojamų kalorijų skaičių.  Labai svarbu atrasti tinkamą balansą tarp suvartojamų ir sudeginamų kalorijų, – teigia trenerė.

Ievos tvirtinimu, kokybiškas sportas įmanomas ir namuose. Prieš pradedant verta pasitarti su savo treneriu, kaip viską atlikti efektyviai ir taisyklingai – tai svarbu, nes netaisyklingai atliekami pratimai gali net pridaryti žalos. Tačiau jei įprastos treniruotės toliau atliekamos nuotoliniu būdu, galima tikėtis neblogų rezultatų.

Nuotrauka iš freepik.com

Tačiau ar sporto užsiėmimams nereikalingas specialus inventorius?

– Treniruotėms namuose puikiai tinka pratimai su savo kūno svoriu, nes jie labai gerai lavina judesio motoriką, koordinaciją, pusiausvyrą ir efektyvumu nenusileidžia treniruokliams. Sportui namuose  pravers sporto kilimėlis, dideli ar maži kamuoliai, svareliai, pasipriešinimo gumos. Tačiau pradedantiesiems rekomenduoju nepersistengti. Galima pradėti nuo paprasčiausių mankštų, pratimų ir po truputį didinti pakartojimų skaičių bei treniruočių intensyvumą, – sako I.Kantminaitė, ragindama nepamiršti ir kito svarbaus komponento – muzikos.

Anot trenerės, įsijungus mėgstamą muziką bus lengviau sutelkti dėmesį, nusiraminti bei svarbiausia – sužadinti norą sportuoti, užuot gulėjus ant sofos prieš televizorių.

Nuotrauka iš freepik.com

Kineziterapijos studijas baigusi tauragiškė įsitikinusi, kad karantino metu ypač svarbu išlaikyti ir fizinę, ir psichinę sveikatą. Tad būtina likti fiziškai aktyviems. Specialistės tvirtinimu, vaikai per dieną turėtų būti fiziškai aktyvūs ne mažiau kaip 60 minučių ir dukart per savaitę atlikti jėgos pratimus. Suaugusiems rekomenduojama būti aktyviais bent 150 minučių per savaitę. Organizmas padėkos, jei kasdien pasistengsite nueiti 10 tūkst. žingsnių.

– Jeigu neįmanoma įgyvendinti šių rekomendacijų, svarbu prisiminti, kad bet koks fizinis aktyvumas yra geresnis už pasyvų laiko leidimą. Kiekvienas žingsnis yra geresnis nei minutė sėdėjimo ar gulėjimo, todėl namuose darykime tiek žingsnių, kiek tai įmanoma esamomis sąlygomis. Šioje situacijoje iš blogiausio reikia gauti geriausią. Vienas iš puikių dalykų yra tas, kad tėvai ir vaikai dabar daugiau praleis laiko kartu, – pozityvumo nestokojo pašnekovė Ieva Kantminaitė.

Dalintis:

About Author

Morta Mikutytė

Naujienų portalo kurjeris.lt redaktorė

Palikite komentarą