fbpx

Sveikesnės šventės: kaip nepersivalgyti?

Dalintis:

Visi suprantame, kad šiemet Kalėdos bus kitokios, nei įprasta. Daugelis šeimininkių šia proga stalus nukrauna įvairiais tradiciniais ir įmantresniais patiekalais, besistengdamos nustebinti artimuosius. Ar įmanoma šventinę dieną maitintis bent kiek sveikiau, pataria Tauragės visuomenės sveikatos biuro dietistė Ieva Drochnerytė.

Kalėdos jau visai ant nosies, atnešdamos savitą džiugesį, laukimą ir šventinę nuotaiką. Padėjusios visus rūpesčius į šalį, šeimos ir vėl rinksis prie tradicinio šventinio stalo. Tiesa, šįkart be giminių, tėvų ar senelių – karantinas visgi. Tauragės visuomenės sveikatos biuro dietistė Ieva Drochnerytė taip pat šventę tikina leisianti namuose, su artimaisiais bendraudama tik nuotoliniu būdu. Ar įmanoma tokią dieną, kai masina gardūs patiekalai, atsilaikyti?

– Pamačius gausų vaišių stalą norisi visko paragauti, todėl reikia vadovautis viena paprasta taisykle – visų norimų paragauti patiekalų dėkitės po nedidelį šaukštą. Visko paragavus padarykite pauzę ir pajauskite save – ar jaučiatės sotus, ar dar alkanas. Jei vis dar jaučiamas alkio jausmas, įsidėkite dar vieną ar du šaukštus vaišių. Svarbiausia, valgykite dėmesingai ir mėgaudamiesi, – ragina dietistė.

Ieva Drochnerytė. Tado Zakarausko nuotrauka

Kone ant kiekvieno kalėdinio stalo rasime baltą mišrainę, o internete – galybė skirtingų variantų, kaip ją gaminti sveikiau ir įdomiau. Tačiau I.Drochnerytė tvirtina, kad čia dviračio išradinėti nereikia.

– Balta mišrainė yra tapusi lietuvių tradiciniu patiekalu, todėl neišradinėkime dviračio ir ruoškime tokią baltą mišrainę, kokią mėgsta visa šeima. Mes galime paruošti patį sveikiausią patiekalą, bet tai nereikš, jog galime valgyti be saiko. Visų pirma, gaminkite nedidelį kiekį baltos mišrainės, o antra – valgydami vadovaukitės saikingumo principu, – teigė pašnekovė.

Anot Ievos, sėdint prie vaišių stalo suvalgoma daugiau nei įprastai. Būtent todėl svarbu valgyti dėmesingai, mėgautis, daryti bent trumpas pauzes tarp patiekalų – tai padės pajusti sotumą jausmą dar nepersivalgius.

Tiesa, kad šiemet kitokios Kalėdos ir prie stalo, tikėtina, sės kur kas mažiau žmonių, nei esame įpratę. Todėl šeimininkėms gali būti sunkiau apskaičiuoti, kiek gaminti. Ieva Drochnerytė siūlo skaičiavimo metodą, kad maisto nebūtų per daug ir jo netektų vėliau išmesti.

– Vienam suaugusiam žmogui yra skaičiuojamas apie vienas kilogramas maisto. Į šį kiekį įeina: užkandžiai (200-250 g), gėrimai (300 ml), salotos (180 g), bulvės ar ryžiai (120-150 g), mėsa ar žuvis (150-200) ir desertai (120-140 g). Taip pat įsivertinkite situaciją, jei iš keturių asmenų šeimos tik du valgo žuvį, tuomet ir ruoškite tik dviem asmenims. Verta prisiminti, jog vaišės skirtos valgyti, o ne stalams puošti, – pataria dietistė.

Tačiau po šventinių pietų likusius likučius reiktų ne išmesti, o panaudoti vėliau ruošiant maistą. I.Drochnerytė iš likusios paukštienos siūlo vėliau pasigaminti salotas, panaudoti ją gaminant picą ar troškinius – tereikia pasitelkti fantaziją arba internetinių receptų klodus.

– Šventės nėra tik vaišių stalas. Jų metu galima žaisti įvairus žaidimus, žiūrėti filmus, visiems kartu pasivaikščioti atvirose erdvėse, peržiūrėti praėjusių metų nuotraukas, pasakoti įvairias istorijas ir dar daug kitų veiklų kartu nuveikti. Linkiu visiems susitelkti ir likti namuose per šias šventes. Suprantu, kad sunku, bet tai geriausia, ką galime padaryti šiuo sunkiu periodu, – paragino pašnekovė.

Dalintis:

About Author

Morta Mikutytė

Naujienų portalo kurjeris.lt redaktorė

Palikite komentarą