Sušvelninus karantino sąlygas, nuo balandžio 30 d. bendrovė „Tolimojo keleivinio transporto kompanija“ (TOKS) atnaujino keturis tolimojo susisiekimo maršrutus. Tačiau Tauragės autobusų parkas su tarpmiestiniais reisais neskuba – laukia karantino pabaigos. Vairuotojai šiuo metu prastovose, išskyrus kelis, dirbančius ekstremaliomis sąlygomis. Bendrovė išgyvena sunkų laikotarpį, todėl tikisi didesnės Vyriausybės pagalbos.
Šią savaitę savivaldybės Ekstremalių situacijų valdymo komisija spręs, ar atnaujinti Tauragės autobusų parko iki karantino vykdytus tarpmiestinius maršrutus. Nuo pirmadienio komisijos sprendimu du autobusai jau kursuoja po miestą: į Taurus ir Jovarų mikrorajoną, kapines ir sodus. Jau savaitę į Tauragę atvyksta Kauno bendrovės „Kautra“ autobusai (ryte ir po pietų).
– Tarpmiestinių reisų atnaujinti dar nežadame, tai padaryti planuojame karantinui pasibaigus. Jei jis pasibaigs gegužės 11 d., tai kitą dieną tikrai važiuosime. Kol kas nėra keleivių srauto, mes ir patys dar nelabai norime startuoti, – kalbėjo Tauragės autobusų parko direktorius Rimantas Martinavičius. – Pirmiausia planuojame atnaujinti reisus į Šiaulius, Klaipėdą ir Kauną. Vėliau priklausys nuo situacijos (grėsmių, keleivių srauto), kaip didinsime apimtis. Turime 9 tarpmiestinius maršrutus, startuotume su trimis. Visos kelionės bus vykdomos užtikrinant keleivių saugumą, laikantis reikalavimų.
Autobusų parko vairuotojai nuo kovo 23 d. yra prastovose. Už vieno mėnesio prastovas kiekvienam jų buvo išmokėta apie 400 Eur. Vyriausybė, kaip ir buvo žadėjusi, įmonei skyrė paramą – padengė 90 proc. minimalaus atlyginimo, 10 proc. – iš bendrovės biudžeto.
– Prastovose yra apie 30 vairuotojų, kiti dirba minimalius darbus. Iš viso jų – 34. Nuo karantino pradžios paprašyti vežėme žmones į izoliacijos vietas grįžusius lėktuvais, laivais ir keltais, aptarnaujame mobilųjį punktą – vežėme mėginius į Šiaulius, dabar – į Kauną. Žmones, kurie paprašo, atvežame į punktą pasitikrinimui, – kalbėjo R.Martinavičius. – Iš pradžių buvo sunkoka, reikėjo su vyrais susitarti – ne visi sutiko dirbti. Džiaugiamės, kad nė vienas mūsų darbuotojas iki šiol nesusirgo koronavirusu.
Karantino laikotarpiu dirbantys vairuotojai gaus didesnį atlyginimą nei dirbdami įprastomis sąlygomis. Kadangi darbas dėl viruso rizikingas, pasirašydama su savivaldybe sutartį bendrovė pateikė savo nustatytus įkainius.
– Vairuotojų mums niekada netrūko, visuomet sąrašuose turėdavome po 3–4 norinčius įsidarbinti. Ne toks didelis jų atlyginimas, mes gerbiame ir saugome savo darbuotojus. Dirba vyresnio amžiaus žmonės, norėtųsi, kad daugiau įsilietų jaunimo, – viliasi įmonės vadovas. – Gyvename rūpestyje, laukiame karantino pabaigos, labai sunku ekonomiškai, nežinau, kaip čia bus, kokia bus finansinių srautų situacija. Vyriausybė bando remti mokesčių atidėjimu, bet to per maža.