Tauragės autobusų parko direktorius pasiruošęs pasitraukti

Dalintis:

Baigėsi nuo pat įkūrimo pradžios tris dešimtmečius Tauragės autobusų parkui vadovaujančio Rimanto Martinavičiaus kadencija. Dalyvauti naujame įmonės vadovo atrankos konkurse jis nebegali. Nuo liepos R.Martinavičiui pavesta laikinai vykdyti šias pareigas, kol bus išrinktas naujas vadovas. Šiuos metus įmonė tikisi baigti pelningai ir laukia dar septynių naujutėlaičių elektrobusų.

Modernizacijos kelyje

Buvusioje Tauragės autotransporto įmonėje pagal paskyrimą Rimantas Martinavičius pradėjo dirbti 1984 metais. 1992-aisiais ji buvo išskaidyta į dvi įmones: krovinių ir autobusų parką. Nuo tada R.Martinavičius stojo prie autobusų parko vairo, jo akyse įmonė augo, išgyveno sunkmečius, pastaruosius kelerius metus suka modernizacijos keliu. Dirbti autobusų parko direktoriumi R.Martinavičiui nebeleidžia kadencijų įstatymas.

Lietuvoje įvedus tvarką, kad valstybės įmonei vadovauti galima tik dvi kadencijas iš eilės (10 metų), Tauragės autobusų parko direktoriui R.Martinavičiui paskutinioji kadencijos darbo diena buvo birželio 30-oji. Tačiau savivaldybė jam pavedė laikinai eiti autobusų parko vadovo pareigas, kol bus išrinktas kitas direktorius.

– Įvairios emocijos aplanko, dar nepripratau prie to „l. e. p.“. Kolektyvas svarstė, ką daryti, gal triukšmauti, kaip direktorių išsaugoti, sakė: nenorim kito. Džiaugiuosi, kad Tauragėje pavyko proveržį padaryti, reikia visa tai išlaikyti ir sustiprinti, bet tai nelengva dėl nuolatinės konkurencijos ir vis besikeičiančių įstatymų, – „Tauragės kurjeriui“ kalbėjo kadenciją baigęs Tauragės autobusų parko vadovas.

Rimantas Martinavičius. Reginos Genienės nuotrauka

Tauragės autobusų parkas per koronaviruso pandemiją ir po jos kiek apmažino tolimųjų reisų maršrutų. Tačiau, pasak R.Martinavičiaus, stiprina kilometrų ridas rajone ir regione.

– Tikimės, kad Tauragės regionas sutvirtės tarprajoniniu (Jurbarkas, Šilalė, Pagėgiai, Tauragė) susisiekimu, – viliasi R.Martinavičius.

Įmonės vadovas džiaugiasi, kad modernizuojant miesto autobusų parką nemažai padėjo Lietuvos nacionalinė vežėjų automobiliais asociacija „Linava“, kurioje jis aštuonerius metus eina keleivinio transporto viceprezidento pareigas.

– Daug susitikimų, daug dokumentų ruošiame per asociaciją, tai mums padėjo gauti savalaikę informaciją ir ją pritaikyti Tauragės rajonui. Na, ir mūsų politikai buvo aktyvūs. Aš sakiau, kad esu pasiruošęs atsitraukti, bet sutarėm, kad kažkiek dar dirbsiu, – kalbėjo pašnekovas.

Dėlioja maršrutus

Elektrobusas. Mortos Mikutytės nuotrauka

Pasak R.Martinavičiaus, kitąmet Tauragę pasieks dar septyni nauji elektrobusai.

– Jei optimistinis variantas, juos turėsime pavasarį, jei strigs dėl įvairių pakeliui kliūčių, tai tikiuosi, kad startuosime prieš kitų metų rugsėjį. Dabar eksploatuojame penkis elektrinius autobusus, iš viso turėsime 12. Dėl naujų maršrutų vyksta derybos, diskusijos, bus išpildytas darnaus judumo planas Tauragei – jam reikia 4–5 elektrobusų. Į pramonės rajoną dar nedažnai važiuoja, Jovaruose – į Smėlynų ir Saulės gatves, bus Taurų maršrutas per Butkelius. Daugiausia bus šitos trys kryptys, susietos su pramonės rajonu, kad žmonės iš Taurų, Butkelių ir Norkaičių galėtų nuvykti į darbą. Norim suaktyvinti Norkaičių ir J.Tumo-Vaižganto gatvės kryptį per miesto centrą, – artimiausius įmonės planus atskleidė R.Martinavičius.

Pasak jo, anksčiau autobusų parkas orientavosi į mokinių nuvežimą, o dabar – gyventojų nuvežimą į darbus. Kadangi bus daugiau autobusų ir maršrutų, Tauragės autobusų parkui reikės ir daugiau vairuotojų. Dėl ilgesnių darbo valandų vienam autobusui gali reikėti dviejų vairuotojų. Tai paaiškės, kai bus patvirtinti maršrutų grafikai ir paruošta infrastruktūra, elektrobusų įkrovimo aikštelės.

– Mūsų garaže statoma nauja įkrovimo aikštelė, ji bus su stogine, kad būtų tinkamos sąlygos visus autobusus eksploatuoti, prižiūrėti ir įkrauti. Labai norėjau, kad tokia aikštelė atsirastų. Penki mūsų elektriniai autobusai iki šiol rimtesnių problemų neturėjo, tik pavienių, nedidelių gedimų. Bet po stipraus lietaus, kai Tauragė buvo užtvindyta, turime tam tikrų pasekmių su kompresorių sistemomis – dviem autobusams reikia juos keisti, – tvirtino pašnekovas.

Plėtros planai

O Tauragės autobusų parko administracija džiaugiasi vis labiau augančiu keleivių srautu. Nieko nuostabaus – rajono ir miesto gatvėmis ir keliais keleiviai kol kas važiuoja nemokamai.

– Ir tarpmiestiniais maršrutais matome optimistinį augimą jau antrą mėnesį, nors prieš tai merdėjom. Mieste taip pat žmonės autobusais važiuoja aktyviau, o priemiestyje didesnio srauto nėra, išskyrus vasarą į sodus. Vasarą, kai atostogauja mokiniai, esame sustabdę apie 40 proc. savo veiklos. Tačiau plečiame naujų maršrutų tinklą į Šilalę, Pagėgius, į Eržvilko ir Kryžkalnio pusę, tai galvojam, ar mums užteks turimo potencialo. Gali būti, kad du autobusus nuomosimės, kol atvyks elektriniai. Mūsų rida išaugo. Kažkada priemiestyje mūsų autobusai nuvažiuodavo 450 tūkst. km, mieste – 50 tūkst. km per metus, tai dabar nuvažiuoja beveik dvigubai daugiau, – kalbėjo įmonės vadovas.

Tauragės autobusų parkas. TK archyvo nuotrauka

Rimantas Martinavičius atskleidė norintis, kad geltonieji mokyklų autobusai būtų perduoti savivaldybėms su daugiau funkcijų, tada būtų galima optimizuoti mokinių pavežėjimą, būtų mažesnės kuro sąnaudos ir trumpesnis atvežimo laikas. Dabar šie autobusai priklauso Švietimo, mokslo ir sporto ministerijai bei mokykloms, jų perdavimas savivaldybėms numatytas rudenį.

– Dalį jų mes eksploatuojam, prižiūrim pagal sutartį, jei mokyklinis autobusas sugenda, duodame kitą ir nėra problemos. Bet ten griežtos sąlygos – vienu autobusu galima vežti tik vienos mokyklos mokinius. Reiškia kitos mokyklos moksleivį reikia palikti stotelėje. Maršrutus dar aptarsime su Švietimo skyriumi. Esame pasirengę eksploatuoti kelis autobusus, kuriais iki šiol rūpinasi pačios mokyklos, – atviravo pašnekovas.

Tauragės autobusų parkas šiuo metu paskelbė 330 tūkst. litrų automobilinio kuro (dyzelino) pirkimo konkursą. R.Martinavičius prisiminė, kad būdavo metų, kai per metus įmonė sunaudodavo 500 tonų naftos produktų, nes autobusai buvo neekonomiški. Šiuo metu autobusų parkas turi 38 autobusus: 7 mokyklinius, 26 dyzelinius ir 5 elektrinius.

– Degalų pirkimo sutartį sudarome dvejiems metams, kai ji pasibaigia, vėl skelbiame konkursą. Šiuo metu mūsų autobusai kurą pilasi „Viados“ degalinėse, jau šešerius metus įmonėje degalų nebelaikom. Mes visada kainą turime 60 centų mažesnę, nei yra degalinėje. Degalai sudaro apie 30 proc. mūsų išlaidų, tai maždaug apie 300 tūkst. eurų per metus. Per metus nuvažiuojam apie milijoną kilometrų, – sakė R.Martinavičius.

2021 metus Tauragės autobusų parkas baigė nuostolingai – patyrė 70 tūkst. Eur grynojo nuostolio. R.Martinavičius tikisi, kad 2022-ieji bus geresni ir įmonė turės pelno.

Tauragės rajono savivaldybės mero patarėjas Kasparas Bertašius informavo, kad konkursą naujam Tauragės autobusų parko direktoriui atrinkti planuojama skelbti rudenį.

Dalintis:

About Author

Laikraščio „Tauragės kurjeris“ žurnalistė

Rekomenduojami video:

Komentarų skiltis išjungta.