Pasibaigus COVID-19 suvaržymams padaugėjo keliaujančiųjų į užsienį. Tauragiškiai taip pat renkasi tiek kelionių organizatorių siūlomus kelionių paketus, tiek į kitus kraštus skrenda kelionės maršrutus susiplanavę savarankiškai. Ir vieniems, ir kitiems dėl atidėtų ar atšauktų skrydžių mokamos piniginės kompensacijos, bet norint jas gauti prireiks kantrybės.
Nors dėl koronaviruso pandemijos paskelbtų ribojimų kelionėms neliko, prasidėjo ekonominė krizė, o karas Ukrainoje oro vežėjams sukėlė rimtų problemų. Daugelio oro uostų darbuotojų profesinės sąjungos Europoje pradėjo masinius streikus ir protestus, dėl ko buvo atšaukti skrydžiai. Kai kurie skrydžiai dėl oro uostų darbuotojų trūkumo vėlavo ne po kelias, o po keliolika valandų. Oro uostuose strigusiems keliautojams priklauso kompensacijos, tik norint jas gauti tenka pateikti nemažai įrodymų ir dokumentų.
Kam priklauso kompensacija
Kompensacija gali būti išmokama, jei jūsų skrydis vėluoja arba jei oro linijos jį atšaukė likus mažiau nei 14 dienų iki jūsų išvykimo. Skrydžių kompensacija ir jos dydis priklauso nuo atstumo, kurį turite skristi, ir kiek valandų vėlavo jūsų lėktuvas.
250 eurų – jei atstumas iki 1500 km, 400 eurų – jei atstumas 1500–3500 km, 600 eurų – jei atstumas daugiau nei 3500 km. Skrydis turi prasidėti arba baigtis Europos Sąjungoje. Labai svarbu, kad vėlavimas skaičiuojamas ne nuo minutės, kai lėktuvas turi pakilti, o nuo tada, kai jis nusileido. Jei jūs iš Vilniaus skrendate į Turkiją ir vėlavote išskristi 3,5 valandos, bet nusileidote pavėlavę 2 valandas 45 minutes, kompensacija jums nepriklausys.
Ar skrydis vėluoja ar buvo atšauktas – informaciją pasitikrinkite oro uoste ir pranešime, kurį gaunate trumpąja žinute arba elektroniniu paštu.
Delayed ar Cancelled?
Paprastai pirmoji pasirodžiusi informacija būna, kad skrydis vėluoja, o po kiek laiko pasirodo galutinis pranešimas, kad skrydis atšauktas ir jus jau perkėlė į kitą skrydį. Svarbu: jeigu skrydžio numeris pasikeitė, tuomet tai tikrai reiškia – Cancelled. Ši informacija svarbi ne vien dėl to, kad neužsisėdėtumėte oro uoste nesuprasdami, kas įvyko, ir prarasdami svarbų laiką, bet ir dėl to, kad vėliau galėtumėte kreiptis dėl kompensacijos.
Jumis turi pasirūpinti
Jei jau laukiate oro uoste ir skrydis buvo atšauktas, oro linijos turėtų pasirūpinti maisto kuponais ar užkandžiais. Jei atsiskaitysite banko kortele už maistą ar kitas paslaugas, kurios jums priklauso, būtinai išsaugokite popierinius kvitus! Vėliau bus kur kas lengviau įrodyti, už ką mokėjote ir kodėl tokios kainos. Jei vėluojant ar atšaukus skrydį teko pirkti dar ir naują autobuso ar traukinio bilietą, nepamirškite ir šių kvitų pridėti, siųsdami užklausą dėl kompensacijos ir papildomų išlaidų. Jei laukiate skrydžio per naktį, reikalaukite viešbučio.
Prašymą kompensacijai galite pildyti grįžę namo. Tam jūs turite net 6-erius metus. Susirinkite visus išsaugotus kvitus, bilietus, žinutes bei visą surinktą naudingą informaciją ir kreipkitės tiesiai į oro linijas. Jei neturite laiko tuo užsiimti patys, kompensacijų klausimus sprendžia ir įvairios bendrovės, kurias galite rasti internete. Už darbą jie pasiims atlygį.