fbpx

Vasarą keliuose barstytuvai: kodėl?

Dalintis:

Kai kurie vairuotojai jau spėjo keliuose pastebėti kiek neįprastą vaizdą – važiuojančius barstytuvus. AB „Kelių priežiūra informuoja, kad tai yra būtina pakilus oro temperatūrai.

Pasak AB „Kelių priežiūra“, esant aukštai temperatūrai, prakaituoja ne tik žmonės, bet ir asfaltas. Kaip informuoja bendrovės atstovai, kai danga įkaista, bitumas minkštėja, galimos deformacijos. Tam, kad vairuotojai išvengtų nepatogumų, bendrovė keliuose vykdo barstymo darbus – ant kelio pila skaldelę.

„Vyraujantys karščiai dangą įkaitina iki 50 laipsnių, ima minkštėti asfalto dangoje esantis bitumas. Tokį reiškinį vadiname asfalto prakaitavimu. Danga tampa blizgi, minkšta, automobilių padangos formuoja provėžas. Vasarą, kaip ir žiemą, nuolat stebime oro ir dangos sąlygas bei vykstame į kelius barstyti. Tik barstome ne druską, o itin smulkią, 2/5 arba 2/4 frakcijos, skaldelę, kuri sugeria bitumo perteklių ir padidina rato sukibimą su keliu“, – pasakojo Kelių priežiūros valdymo centro vadovas Karolis Saklauskas.

Daugiausiai bitumo išsiskiria saulės kaitinamoje kelio pusėje, didžiausią ratų apkrovą patiriančiose kelio vėžėse. AB „Kelių priežiūra“ atstovas teigia, kad vietose, kur bitumas itin išplaukęs, gali būti ribojamas ir eismas ar greitis. Tai svarbu siekiant užtikrinti stabdymo kelią, nes jis ilgėja dėl ištirpusio bitumo.

Vairuotojams, pastebėjusiems bitumo perteklių (važiuojant danga jaučiamas/girdimas čežėjimas, matomas blizgesys), jei yra galimybė, rekomenduojama apvažiuoti „prakaituojančias“ vietas.

 

Dalintis:

About Author

Skaitomiausias Tauragės krašto naujienų portalas

Palikite komentarą