Maksimalus leistinas greitis ne visada saugus

Dalintis:

Viena dažniausių eismo įvykių priežasčių – maksimalaus leistino greičio viršijimas. Kartais spustelėjus greičio pedalą net keliais kilometrais per valandą greičiau, galime sulaukti skaudžių pasekmių. Saugaus eismo ekspertai primena – kuo didesnis greitis, tuo ilgesnis stabdymo kelias. Tačiau kai kuriais atvejais verta nepamiršti ir tai, kad ne visada saugu važiuoti ir maksimaliu leistinu greičiu. 

Reikia įvertinti visas sąlygas

Tauragiškis, pripažintas vienu geriausių vairavimo instruktorių Lietuvoje  Robertas Jacikevičius sako, kad kiekvienas vairuotojas turi įvertinti eismo sąlygas, pokyčius ir taip pasirinkti saugų greitį. „Pavyzdžiui, jei mieste leidžiamas greitis yra 50 km/h, bet šalikelėse – daug stovinčių automobilių ar pėsčiųjų perėjos, tai be abejo,  vairuotojas turi atsižvelgti į tai, įvertinti galimus pavojus. Juk gali kas nors atidaryti mašinos dureles ar išeiti pėsčiasis, išbėgti vaikas, todėl tose vietose vairuotojas turi laikytis saugaus greičio ir pagal situaciją važiuoti net ir 30 km/h ir taip išvengti galimų skaudžių pasekmių“, – sako R.Jacikevičius.

Pasak instruktoriaus, didelę įtaką eismo saugumui turi ir oro sąlygos, tad jas įvertinus taip pat reikėtų sumažinti greitį ir nespausti greičio pedalo iki maksimaliai leistino. „Ta pati saulė gali apakinti, tad jei artėjame prie pėsčiųjų perėjos, reikėtų į tai atsižvelgti, nes mes galime laiku nepastebėti einančiojo. Taip pat lietus, ypač jei palijo po ilgesnio laiko, tai kelio danga tampa slidesnė, nes sušlapusios dulkės tiesiog virsta slidžia koše, tad nučiuožti nuo kelio galima ir vasarą. Aš ir savo mokiniams visada sakau, kad nesvarbu, žiema, ar vasara, visada reikia iš anksto įvertinti, ar prireikus mes suspėsime automobilį laiku sustabdyti. Jei to įvertinti intuityviai neišeina, ypač dėl patirties trūkumo, tada nereikia ir spausti to greičio pedalo“, – sako R.Jacikevičius.

Saugaus eismo ekspertas džiaugiasi, kad Tauragės rajone keliai nuolat tvarkomi ir nors dar yra prastesnės būklės kelių, eismo sąlygos rajone iš esmės neblogos. Tačiau miesto centre, nors keliai ir tvarkingi, greitį turime pristabdyti. „Daug stovinčių automobilių, pėsčiųjų perėjų ir niekam nevalia lėkti maksimaliu leistinu greičiu, nes už stovinčio automobilio gali stovėti vaikas, kurio nesimato, o jam staiga išėjus į perėją, mes galime laiku nespėti sustabdyti automobilio. Tad miesto centre turime būti ypač atsargūs, bet ir visur kitur reikia atidumo, nes ten, kur eismo intensyvumas didesnis, niekur mes greitai nenulėksim, vis tiek susitiksim prie raudono šviesoforo signalo“, – atkreipia dėmesį instruktorius.

Eismo dalyviai – ne tik vairuotojai

Kasdien važinėdamas gatvėmis R.Jacikevičius pastebi, kad situacija keliuose keičiasi, eismo dalyviai sąmoningėja, jaučiasi labiau atsakingi ne tik už save, bet ir už kitus. „Aišku, pasitaiko vienas kitas „erelis“ mieste, bet iš esmės situacija gerėja, vairuotojai stengiasi laikytis kelių eismo taisyklių“.

Tačiau vairavimo instruktorius pabrėžia, kad tobulėti dar turime kur ir eismo dalyvių sąmoningumas turi būti skatinamas ne tik per griežtas baudas, bet ir juos šviečiant. „Svarbu atkreipti dėmesį, kad už saugumą keliuose atsakingi visi eismo dalyviai, ne tik vairuotojai, bet ir pėstieji, dviratininkai, paspirtukininkai. Dažnai pastebiu, kad pėstieji labai gerai žino savo teises, bet pamiršta pareigas: gatvę pereiti tik tam skirtose vietose, prieš einant per perėją, net ir turint tam pirmumo teisę, atidžiai pasižiūrėti į abi puses, nesinaudoti mobiliaisiais telefonais. Dviratininkai ir paspirtukininkai taip pat turėtų nepamiršti, kad kirsdami perėją, jie turi nulipti savo transporto priemonės. Nėra vienas labiau atsakingas prieš kitus, atsakingi esame mes visi“, – sako R.Jacikevičius.

Greičio mėgėjams – Nemuno žiedo trasa

Mėgstantys greitį kartais naktimis renkasi platesnes miestų gatves ar aikšteles. Tačiau tokie pasivažinėjimai – nelegalūs, treniruotis galima tik specialiai tam įrengtose trasose. Viena tokių – Kačerginė trasa Nemuno žiede. Šiuo metu pagal iš anksto sudarytą grafiką ten treniruojasi ir varžybas rengia motosporto entuziastai.

Tačiau trasa yra susidėvėjusi, todėl rengiamasi jos rekonstrukcijai. Nacionalinės sporto agentūros Infrastruktūros skyriaus vedėjas Rimantas Šerkšnas teigia, kad po rekonstrukcijos Nemuno žiedas taps traukos centru ne tik motosporto entuziastams, bet ir plačiajai visuomenei. „Vyks ekstremalaus vairavimo treniruotės, varžybos, saugaus eismo mokymai, bus galima išbandyti naujus automobilius, padangas. Trasa tarnaus ir kaip rekreacinė zona, joje bus galima užsiimti ir kitomis sporto šakomis“, – sako specialistas.

Publikacija parengta bendradarbiaujant su AB Lietuvos automobilių kelių direkcija.

Užs. Nr. 89

Dalintis:

About Author

Rekomenduojami video:

Palikite komentarą