Automobilio ratų guoliai naudojami tiek priekiniuose, tiek galiniuose ratuose. Kiekvienas atskiras ratas turi savo rato guolius ir gali susidėvėti tik vienas iš tų guolių, o kiti vis dar būti geros būklės. Štai kodėl jums nebūtinai teks keisti visų ratų guolius, jei tik vienas yra susidėvėjęs. Daugelis (nesąžiningų) mechanikų jums pasakys, kad reikia pakeisti visus arba abu, esančius ant tos pačios ašies. Paprastai tai nėra būtina. Galite ieškoti tam tikrų požymių, kurie rodo blogus ratų guolius, arba mechanikas galės pasakyti, ar kuriuos nors ratų guolius reikia pakeisti, kai tikrinate automobilį reguliariai. Norėdami nustatyti savo ratų guolių būklę, galite atkreipti dėmesį į 5 įprastus požymius.
Netolygus padangų susidėvėjimas
Susidėvėjus ratų guoliams, jie netolygiai nusidėvi nuo kitų. Dėl to atitinkama padanga susidėvės neįprastai, palyginti su kitomis. Įprastoje situacijoje, kai jūsų padangos susidėvi, jos visos būtų tolygiai nusidėvėjusios, kai tik jomis važiuojate. Taigi, jei padangos yra netolygiai susidėvėjusios, tai gali būti blogas rato guolis. Žinoma, netolygų padangų susidėvėjimą gali sukelti ir kitos problemos, pvz., blogas ratų suvedimas, nesubalansuotos padangos ir kitos, todėl nemanykite, kad tai yra ratų guoliai, nebent sutampa kiti simptomai.
Padangų triukšmas
Dažnas blogų ratų guolių simptomas yra tada, kai iš padangų sklinda stiprus šlifavimo triukšmas. Taip nutinka, kai ratų guoliai praranda tepimą ir jų viduje kaupiasi daug šilumos. Tai bus beveik kaip išgirsti du metalo gabalus liečiantis kartu. Paprastai girdėsite tik vieno rato garsą, o ne visus, nes ratai susidėvi netolygiai. Triukšmas labiausiai jaučiamas perjungiant pavaras arba sukant vairą. Jei problema labai pablogės, jūsų vairas pradės vibruoti. Šią vibraciją pastebėsite važiuodami mažesniu greičiu, tačiau problema pablogės, kai spaudžiate greičio pedalą ir pagreitinate transporto priemonę. Daugelis žmonių mano, kad šis požymis yra susijęs su nesubalansuotomis jų transporto priemonės padangomis. Nors abiejų simptomai yra panašūs, netolygiai subalansuotų padangų vibracija atsiranda važiuojant dideliu greičiu. Tačiau bet kuriuo atveju turėtumėte nuvežti savo automobilį pas mechaniką ir oficialiai diagnozuoti problemą.
Transporto priemonė traukiasi į vieną pusę, blogas priekinis išlygiavimas
Kai rato guolis susidėvi ar būna pažeidžiamas korozijos, tampa duobėtas, nebėra guoliams reikalingo lygaus pamušalo, o šiurkštus paviršius sukelia padangų vibraciją. Dėl šios vibracijos važiuojant jūsų automobilis gali šiek tiek pasitraukti į susidėvėjusio guolio šoną.
Užs. Nr. 184